Lage bloeddruk

OMdat ik erg duizelig ben de hele dag heb ik mijn bloeddruk gemeten en die was 100/58 normaal is hij bij mij 130/70 (gemiddeld dus)



Ik voel me echt niet happy mee, licht in mijn hoofd, duizelig aangezien ik nog steeds 2x per dag overgeef (ondanks medicatie)hou ik weinig voedsel binnen



Iemand tips wat ik kan doen?

Je zou kunnen proberen om bouillon te nemen of dropjes te eten

Ik ben ook van de soep, dropjes, chipjes (gaat vaak gek genoeg voor velen ook nog goed samen met overgeven in de zin dat je dat dan minder doet samen met cola ook een remedie tegen uitdroging want je raakt niet enkel vocht kwijt met overgeven maar ook mineralen!) zoute crackers zoals tucjes. En vergeet niet ook goed je vocht weer aan te vullen. Aquarius of andere sportdrankjes zijn heel goed wanneer je veel overgeeft. Wel onwijs balen dat je je nog steeds zo belabberd voelt ondanks de medicatie. Heb je al eens seabands geprobeerd erbij? :hug:

Karin, welke medicatie heb je?

Je kan ook andere vragen, heb ik toen ook gedaan :thumbup:



Verder; zoute dingen eten, dat helpt wel tegen het extremere van de lage bloeddruk.

Ik nam opkikker,



Welke medicatie heb je gekregen tegen het overgeven?

Geef je nu minder over??



Dikke kunffel

Ik heb mijn hele zwangerschap al een onderdruk van 50 - 55. Vermoeiend… Niks helpt, kan niet eeuwig zoute dingen blijven eten.



Wat mij een KLEIN beetje helpt is veeeeeel water drinken.



En verder een beetje lief zijn voor jezelf, extra op de bank liggen, lekker langzaamaan doen etc.



Ik denk maar zo, beter een lage bloeddruk dan een (te) hoge…



Maar irritant is het wel. Had laatst een weekje met onderdruk 65, nou, voelde me gelijk weer fit. Tsjong, wat een verchil.



Sterkte!



Groetjes,

LaBruja

Hey,



Jeetje wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent. Maar wat hier perfect werkt zijn noodles waar je alleen water bij hoeft te gooien. Maar weet natuurlijk niet of je dat binnenhoud :oops:



Wat is de hoogte van je bloeddruk? Hier 100/50.

Een van de oorzaken van een lage bloeddruk kan uitdroging zijn, dus de eerste tip is meer drinken. Ook al moet je veel overgeven, probeer toch elk half uur een glas te drinken.



Daarnaast heeft drop een bloeddrukverhogende werking, dus dat zou ik in beperkte mate extra gaan eten.



Zou zorgt ervoor dat je wat meer vocht vasthoudt in je lichaam, dus elke dag wat bouillon of soep. Ook Lakrisal, dat is van salmiakzout gemaakt.



Ik heb standaard een lage bloeddruk, meestal 100/60, maar tijdens mijn zwangerschap is zelfs 80/45 als minum gemeten. Er is helaas geen medicijn voor, dus je kan vaak alleen extra drinken en wat meer drop en zout eten.

hier ook altijd lage bloeddruk sinds ik zwanger ben,

komt ook door me astma en allergie

hier zat ie 2 weken geleden op 90/50

er is niks aan te doen,

een kop boullion of wat dropjes adviseerde de vk

maar probeer juist geen zoute te eten ivm vocht vasthouden.

dat had ik namelijk met de eerste heel erg.



ik ben ook altijd erg duizelig met opstaan of hoofdpijn,

heel erg vervelend,

maar veel tips zijn er niet voor,

alleen rustiger aan opstaan enzo



en hier heb ik geen lage bloeddruk door te weinig drinken,

want ik drink 4 keer op een dag een halve liter water en roosvicee,

en tussendoor thee en af en toe een sapje, af en toe kopje koffie of glas cola, dat helpt enorm want dat geeft me meer energie om de dag en vooral de avnd door te komen,

want door een te lage bloeddruk en mn benauwdheid ben ik ook te snel moe… en dat geeft toch een extra opkikker



door een te lage bloeddruk ben ik ook nog eens flauwgevallen in de winkels, dus ik zeg wel altijd dat een te hoge EN te lage bloeddruk echt heavy is hoor!!!

Ik nam salmiaksnoepjes, hielp nog tegen de misselijkheid ook.

hier ook de eerste zwangerschap hele lage bloeddruk gehad…ik leefde zo onderhand op cola :mrgreen:

Hier een bloeddruk van 100/60 en advies --> wat zouter eten, af en toe chips mocht ook…



Misschien verklaart het voor mij ook de vermoeidheid.

(ga het liefst om 20:00 naar bed, ook in het weekend… :frowning: )



Succes ermee!