Lage Bloeddruk

Zo, hehe, na flauwvallen 2 weken terug (en daarna nog regelmatig en achtelijk flauw zijn) is nu eindelijk mijn bloeddruk gemeten.

haha, alleen had ik nou net weer het gevoel dat alles helemaal goed was, was al 3 dagen heel lekker, en deed alles weer. en nu was mijn bloeddruk 100/40!

ja… erg laag dus!

Ben benieuwd wat het vorige week dan wel niet was! :roll:

Wat doen jullie tegen het flauw zijn van een lage bloeddruk? er word ‘een dropje’ aangeraden, maar word al misselijk bij het idee, dus daar begin ik zoiezo niet aan.

Ik eet komkommer met zout en zoute chips…

verder tips?

Had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Ben een keer flauwgevallen tijdens een zonnige vakantie en daarna meerdere keren een flauw/slapgevoel gehad. Bloeddruk ging niet hoger dan 110/60(de hele zwangerschap). Ik heb sap van verze rooibieten gedronken(advies van mijn moeder) en dat hielpt goed tegen het flauw/slapgevoel, alleen is het minder lekker :sick:

Veel drinken!

Ik had er rond de 16 wk heel veel last van, en zout eten hielp niets. Toen ben ik een beetje gaan zoeken en gevonden dat ook te weinig vocht het kan veroorzaken.

Na een week (!) letterlijk bijtanken ging het beter.

succes!

@Lily2006 wrote:

Veel drinken!

Ik had er rond de 16 wk heel veel last van, en zout eten hielp niets. Toen ben ik een beetje gaan zoeken en gevonden dat ook te weinig vocht het kan veroorzaken.

Na een week (!) letterlijk bijtanken ging het beter.

succes!

Hier precies hetzelfde. Niks hielp, bouillon, dropjes, chips. Ben sinds gisteren ook veel meer gaan drinken (gewoon water) en ik had vandaag al het idee dat het wat beter ging. (bloeddruk is bij mij steeds 90/50)

Ik heb tijdens mijn gehele zwangerschap een lage bloeddruk gehad (en nu nog steeds: 90/50). Bij mij hielp eigenlijk ook niets. Als ik me heel flauw voelde hielp een tabletje druivensuiker nog wel eens om me ietsje beter te voelen, maar iets om je bloeddruk op te krikken is er volgens mij niet.

Tja flauwvallen is heel vervelend bijverschijnsel. Zo was ik flauwgevallen bij een hardloopwedstrijd (ik was destijds 6 wkn zwanger), ongeveer 50 meter voor de finish en precies voor de EHBO-tent! haha Sindsdien als ik enigszins flauw voelde, snel ff wat eten.

Hier ook standaard een lage bloeddruk (90/45)

Hier helpt drop, Cola, cup à soupje tegen het flauw zijn.

Ik had ook zo’n lage bloeddruk (90/45 inderdaad ook)

Ik heb letterlijk geleefd op cola :oops: