Ik heb vanaf het begin al een lage bloeddruk, waardoor ik regelmatig duizelig ben, hang dan tegen flauw vallen aan. Had normaal altijd onderdruk van 70 maar nu dus niet meer.
Nu vraag ik me af, blijft de bloeddruk zo (na zwangerschap) of wordt ie weer normaal? Iemand een idee??
Volgens mij wordt ie in principe weer normaal.
Ik had tijdens mijn zwangerschappen ook een lage bloeddruk (bovendruk 90 en onderdruk 45/50) en nu weer bovendruk 100/120 en onderdruk 60/65 wat normaal voor mij is.
Caris die wordt weer normaal. Bij beide eerste zwangerschappen was mijn BD ergens rond de 90/100 - 45/50 en dat merkte ik sterk brrrr. Deze zwangerschap bleef mijn BD ‘normaal’ met 110/120 - 65/75.
Daarna zijn ze nooit meer gemeten maar zeker na de eerste twee keer zwanger zijn heb ik geen last meer gehad van duizeligheid (toen het heftigste bloedverlies eenmaal voorbij was na de bevalling). :thumbup:
jullie maken me helemaal blij vandaag, dit is wat ik wilde horen haha. Ben dat duizeligheid enorm zat!
@Cariska wrote:
jullie maken me helemaal blij vandaag, dit is wat ik wilde horen haha. Ben dat duizeligheid enorm zat!
:hug: :-*
Waarschijnlijk heb je van jezelf ook gewoon een lagere bloeddruk maar heb je er geen last van. Nu je zwanger bent en deze nog meer daalt voel je dat wel degelijk.
Mijn bloeddruk is normaal 110/50. Nu is deze 90/40.
Ik heb er vooral last van met opstaan. Liften vermijd ik want ik word daar vreselijk duizelig van.
Je kunt ook je ijzer extra laten prikken. Want als deze ook laag is, kun je nog meer last hebben.
ijzer is idd ook laag (standaard) maar niet te. Ach nog 3 weekjes…
Veel drinken helpt, groene smoothies. Af en toe een zout dropje.
Mijn bloeddruk is ook erg laag, ik moet erg op bovenstaande dingen letten.
Caris je mag gerust een dropje idd of een beetje cup a soup als je je heel duizelig voelt. :-* Enneuh als je ijzer nu op het randje zit…straks ‘moet’ je bevallen en mijn VK raadde me aan om alvast voor de bevalling te beginnen met de Floradix zodat ik een voorraadje zou hebben. Misschien voor jou ook een optie?
rhiannon, het stomme is, van de ha moest ik aan het ijzer (dus de ferro pillen) Die opgehaald maar vk vind het niet nodig omdat mcv (ofzo) goed is. Daarbij raakte ik enorm verstopt dus gestopt met de ferro. Heb wel roosvicee ferro. Misschien deze weken toch maar weer starten met de ferro pillen…
Groene smooties, hmm klinkt niet zo lekker :think:
@Cariska wrote:
rhiannon, het stomme is, van de ha moest ik aan het ijzer (dus de ferro pillen) Die opgehaald maar vk vind het niet nodig omdat mcv (ofzo) goed is. Daarbij raakte ik enorm verstopt dus gestopt met de ferro. Heb wel roosvicee ferro. Misschien deze weken toch maar weer starten met de ferro pillen…
Groene smooties, hmm klinkt niet zo lekker :think:
Ik doe er vaak een banaantje door of een ander stukje fruit. Het helpt zo goed, dat ik het graag even klaar maak.
Succes met de laatste weken.
Oh nee ik heb ook een hekel aan ijzerpillen! Daar verstop je van als een dolle. :silenced: Kun je ook precies gebruiken wanneer je net bevallen bent…(NOT).
Floradix zorgt ervoor dat je niet verstopt maar vult wel op een fijne manier je ijzer aan. :-*
En moet eerlijk zeggen heb dus hier gebuffert voor de bevalling en dat euhm beviel me goed. :mrgreen: Ben bij lange na niet zo moe als na de eerste twee bevallingen.