Lage bloeddruk & 's nachts voeden

Mijn bloeddruk is de laatste jaren bijna altijd te laag en dat is op zich niet gevaarlijk maar wel lastig.



Overdag red ik dat wel prima door regelmatig te eten en veel te drinken, maar 's nachts is het helemaal niet leuk :frowning:

Vannacht ben ik bijna flauwgevallen toen ik zoonlief na de voeding terug wilde leggen in bed. Gelukkig kon ik hem nog op tijd op ons bed “gooien” en zelf snel gaan zitten, maar het was echt eng.



Ik heb een paar nachten gevoed terwijl ik zelf aan van die zoute stokjes zat te eten, hielp best, maar ik heb eigenlijk geen zin om nog midden in de nacht weer tanden te gaan poetsen en dat gekraak in bed vind ik ook niet echt een succes. Het hielp wel trouwens




Wat zou ik nou nog meer kunnen doen? Bouillon drinken voor ik ga slapen, zou dat zin hebben of is dat echt onzin?

Iemand een beetje goede tip?

zoute drop :wink:



Ik heb hetzelfde probleem, mijn “normale” bloeddruk is 100 over 55

Dat is eigelijk veel te laag, maar komt door allerlei oorzaken.

Ik heb ook nog eens last van hypoglycemie, dus ik kan heel snel flauw gaan.



Toen ik net bevallen was van de kids heb ik regelmatig wat zoute drop naar binnen gewerkt en gezorgd dat ik voldoende vitamine B (biergisttabletten) en ijzer binnen kreeg zodat het zuurstoftransport optimaal was en dat hielp ook bij de bloeddruk.



Tomaten helpen ook maar omdat je borstvoeding geeft kan Lev daar wel last van krijgen. Ik deed het wel, hij ging pas huilen nadat ik met bv stopte, dus dat kwam niet door de tomaten :shifty:

's Nachts zoute drop??



Hmm. Dat van die tomaten dacht ik ook al dat het hielp, ik merk het zelf wel, ik hou er helemaal niet zo van maar ik eet ze de laatste tijd erg vaak omdat ik gewoon dat voel dat het beter is voor mijn lijf. En Lev heeft geen last volgens mij.

:smiley:

niet bevordelijk voor je gebit he :mrgreen:



Nee, ik at het s’avonds nog, even een paar naar binnen werken half uurtje voor slapen gaan
 dat hielp genoeg bij mij
 verteerd niet heel snel




En ik had altijd een flesje dextro
 dat dronk ik dan als ik snachts voedde


water erachteraan, dan hoefde ik hooguit naar de wc maar dat tandenpoetsen liet ik zitten hoor :oops:

Ook ik heb een erg lage bloeddruk van mezelf. Vaak zo tussen de 90 - 100 over 45 a 55.



Dus erg herkenbaar. Ik eet inderdaad regelmatig zout, veel zout. Voor het slapen gaan is denk ik een goede! Dubbelzoutedrop kan ook inderdaad.



Je hebt ook zoutcapsules, maar ik vond ze vies haha! Dus neem t niet meer. maar vellicht dat dit wel goed genoeg is om de nacht mee door te komen
 Ik had het toen van de neuroloog (na onderzoek ivm flauwvallen :wink: )

zoutcapsules klinkt erg vies inderdaad




Ik zit nu preventief aan de cheese onionchips :angel:



Hoe komen mensen aan een lage bloeddruk? Hoge snap ik nog wel :think:

Ik heb nu 90 over 60. Bij mij helpt cola light, dus koolzuur.

Misschien het proberen waard?

hoe kom je er weer af kun je beter vragen :mrgreen:



Bij mij is het genetisch denk ik, mijn moeder heeft het ook




Ergens ook wel gunstig, vaten hebben minder te verduren
 :thumbup:



Maar het is zeker bij inspanning en dergelijke ook weer lastig.

Heb het al jaren, dus ik zou ook niet precies weten hoe en waarom.

Is al van alles geoppert
 tekort aan bepaalde mineralen die dat reguleren? metabolisme, schildklier, hartafwijking (allemaal al onderzocht)

Minder erg als hoge bloeddruk, dus maak me er niet meer zo druk om




Vind zoute drop heerlijk, dus goed excuus
 al vind mijn lijn dat weer minder :shifty:

Je zou ook bouillon kunnen drinken natuurlijk :angel:



Want dat vind ik niet echt grappig, ik zit me nu suf te snacken vanwege het zout want bijna alle zoute dingen zijn lekker en ongezond


Volgens mij is bouillon dan handiger :think:



(krijg er altijd een verzorgingshuisgevoel van, bouillon voor de maaltijd)

opkikker?



Dat is nog “redelijk” gezond ook :thumbup: en zo klaar.



Maar idd, flauw gaan na een nachtvoeding is niet alles


drink je wel genoeg? Bij mij hielp de dextro ook prima, adrenaline zet je bloeddruk ook omhoog namelijk


water heb je ook gewoon nodig in flinke hoeveelheden.

Ik zet rol lakrisal naast mijn bed en dat probeer ik wel even te eten tijdens het voeden. Hopelijk werkt dat wat.

Ik zag net pas je vraag bij het algemene BV topic. Beetje laat


Hoe is het nu?

Het eerste wat in mij opkwam: 's nachts je partner laten lopen en zelf blijven liggen. Maar ik weet niet of je in die gelukkige positie verkeerd?

Ik heb s’nachts geen enkel middel genomen toendertijd, enkel een glas water, wel heb ik heel rustig aan gedaan.

Flauw vallen vanwege te lage bloeddruk is 9 van de 10 keer toch te snel opgestaan.



Probeer eens eerst te gaan zitten, even te wachten, dan te gaan staan, weer te wachten en dan pas loop je naar het babybedje.



Nadat ik dit elke voeding deed ben ik nooit meer flauwgevallen (daarvoor ook een keer of 2, ik kon me dan nog net tegen de muur aan klemmen, maar was enkele tellen finaal van de wereld, om dan weer tintelend bij te komen.)

Ik las een paar dagen geleden in de krant dat ze onderzocht hadden dat je bloeddruk accuut omhoog gaat als je je bilspieren stevig aanspant. Dat hielp volgens de onderzoekers echt tegen flauwvallen, het werd nog beter als je je benen kruiste.



Dus misschien helpt dat?