lage bloeddruk en zwanger

Hallo,

ik schijn een vrij lage bloeddruk te hebben 100/60 valt op zich wel mee denk ik.

maar ik heb er regelmatig last van, zo moest ik net even pinnen en wachten op mijn voorganger. dan voel ik na een tijdje staan al dat ik beroerd word,het zweet breekt me uit en als ik te lang blijf staan val ik flauw… ik ben heel snel naar huis gelopen want woon gelukkig om de hoek en snel op de bank gaan liggen.

dit gebeurt dus regelmatig (bij de bus, in de winkel, als ik werk etc…)

het belemmert me behoorlijk in alles wat ik doe.

zijn hier meer mensen bekend mee en is er wat aan te doen??

Jep, ben met soufian ook een aantal keren echt flauw gevallen. En nu ook mijn bloeddruk is net zo als die van jou … op zijn hoogst 105/65. Ik heb een bloedruk meter gekocht ( gewoon bij de mediam*rkt) en hou het zelf ook in de gaten en verder:

Zout veel zout

eieren eten

en rustig opstaan en als je het ineens heet krijgt en moe wordt dan ga je flauwvallen, rustig gaan zitten en die ademhalen ( en een zakje zoute drop bij je hebben).

verder lees ik graag mee voor de gouden tip;.

Het is heel vervelend voor de moeder maar voor het kind is het perfect( zei de VK)

Ik heb van mezelf 60/110 maar moet zeggen dat ik er volgens mij geen last van heb, ik zie weleens sterretjes maar dat is volgens mij te wijten aan mijn te lage hb :?

ik heb idd op internet gelezen dat de een het goed doet op een lage bloeddruk en de ander kan er ontzettend last van hebben.

mijn hb is goed en ben gek op zout dus gebruik het in overvloed, en heb idd een zakje zoute drop in mijn tas zitten maar het helpt me niet echt.

ik wacht dus ook op de gouden tip :mrgreen:

Oh ja ik had het ook geregeld dat ik er last van had. Moest geregeld uit de rij in de kasse springen om vlug naar buiten te kunnen :roll:

Echte tips, inderdaad zout eten.

Mischien helpt wat boulion?

Je hoeft in ieder geval niet te letten op dingen die slecht zouden zijn voor je bloeddruk :wink:

Mijn bloeddruk ik altijd al laag (100/55) en met de zwangerschap dus ook. Ik ben nooit boven de 60 (onderdruk) uitgekomen.

Ik ben ook bijna een paar keer flauw gevallen, niet leuk. Ben dan echt beroerd.

Bij mij hielp het om vaak te eten, heel de dag door. En idd zout eten. Rustig opstaan.

En als je echt dreigt flauw te vallen, gaan zitten en je hoofd tussen je benen zover dat dan nog lukt he :wink:

Ja wacht ook op de gouden tip !

Ben dus 17 weken zwanger en pfffff… die duizeligheid omdat ik een lage bloeddruk hebt is nog niet alles, ook daarna heb ik giga hoofdpijn :roll:

Ik heb eentje gehad van … 95 / 50, dus die was wel erggg laag. De vorige (laatste keer) was, heel vreemd : 130 / 62.

dropjes en zo helpen hier niet, hele dag door eten ook niet … dus ja, de gouden tip heb ik nog niet gevonden.

Wel erg irritant, want ik durf ook niet een lange wandeling alleen te maken, autorijden doe ik al niet en fietsen vind ik eng, maar doe dat dus wel anders is het voor Jelle ook niet leuk meer. Dus doe mijn best met dingen doen, maar soms :wall:

sterkte !

PS. dit is dus mijn 2de zwangerschap, bij Jelle had ik hier nergens last van … dus ja, het is voor mij ook erg wennen dat ik het nu wel heb.

Heb hier ook behoorlijk last van, ook nu na de zwangerschap nog trouwens.

Je kunt er niet zoveel aan doen, blijf goed eten, ga niet rijden als je het van tevoren al niet aan durft.

Mijn favoriete bloeddrukverhoger: van die zoute stokjes, pepsels ofzo.

Er zit altijd een zakje in mijn tas. Je knaagt ze snel weg en je voelt je direct beter.

Ik ga dan maar eens meer dingen qua zoutjes proberen …

Hopelijk dat het gaat helpen.

Ja moeilijk als je niet meer durft te rijden, en juist een auto heel goed kan gebruiken … pffff ! :roll:

Ook hier al de hele zwangerschap een lage bloeddruk…

nu 100/60…op zijn laagst 95/50 8)

Gelukkig (nog) niet flauwgevallen, wel heel duizelig en soms zie ik sterretjes.

Ik geloof niet dat er behalve zout eten iets aan te doen is…dus ook geen gouden tip helaas.

O ja, mijn huisarts (woon in een dorp, dus geen verloskundige) zegt ook:

lastig voor mama, maar niks aan de hand voor de baby…

ach…het is voor een goed doel :inlove: :inlove:

O ja…de middelste 3 maanden schijn je er het meest last van te hebben omdat je dan extra veel bloed en vocht aanmaakt (placenta/vruchtwater etc). …

Hier eigenlijk ook altijd standaard een lage bloeddruk; 110/60-100/50 en meer in die buurt.

Op zn laagst was het 60/38, maar dat was niet helemaal oké 8) (kwam door ruggeprik, reageerde ik nogal heftig op)

Verder heb ik er nooit last van, gelukkig maar. Volgens mij is er al eerder een topic over geweest, geloof niet dat daar dé tip naar boven kwam.

Suc6 in ieder geval

Dat eerdere topic had ik idd geopend. Ik had er heel veel last van, hele tijd terug in 1e zwnagerschap zat ik rond 82/47 ofzo en moest ook echt gaan liggen toen van zkh. Deze zwangerschap in begin weer heel veel last van gehad. De bekende dingen zijn chips, bouillon, zoute drop enz, maar volgens mijn ha niet genoeg om het helemaal uit de wereld te helpen. Het enige wat bij mij echt hielp was rust, inspanning zette zich meteen op mijn bloeddruk waardoor die daalde. Ik heb ook echt daadoor een aantal keer daagjes plat doorgebracht. Meer kan je niet doen, want je krijgt gen medicijnen.

Ik eet nog steeds regelmatig zout om het op peil te houden voor mijn gevoel. Nu was ie gister 105/60 geloof ik, das redelijk normaal voor mijn doen. Ik hbe nu ook nog alleen maar last bij te snel opstaan en te laat eten.

Dusse…aan het zout, maar ook weer niet teveel!! Succes!!

Ja best moeilijk als je bedenkt dat ze met hoge bloeddruk wel kunnen aanpakken of wanneer je erg misselijk bent en hele tijd bij de pot hangt …

Maar een lage bloeddruk … :naughty:

van nature al lage bloeddruk zeg maar 95/65

in de zwangerschappen was deze nog lager; 80/50

de ene keer wel last van en de andere keer niet. Vlg mij doe je er niet veel aan vrees ik

haa wete nog dat ik op t eind liep van merlin…werd ik doorgestuurd naar het zkh ivm hoge bloeddruk 123/85 geloof ik (voor de meeste mensen perfecte bloeddruk, maar voor mij toen torenhoog)

Hai hai…

Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, 110/62 max…

Nu met de zwangerschap, 105/58 max…

Hier is helaas niks aan te doen.

Dus de gouden tip… die is er helaas niet.

Je moet hiermee leren leven is mij gezegt…

Hopelijk voor de meeste dat het na de zwangerschap voorbij is,

voor de rest sterkte…

Doe alles met mate…

Wat meer rust, en wat meer zout…

Succes allemaal…

Maar vooral geniet van jullie zwangerschap(die helaas verschillende kwaaltjes met zich mee brengt)

Groetjes Brigitte