hoi mijn bloeddruk blijft maar dalen deze zwangerschap… vandaag was die 90/50
met als gevolg hoofdpijn duizelig tintelen etc…
maar de vk was chaotisch en zei ach we kijken of die volgende keer wel ophoog is…nu is het zo dat die dus de vorige keren ook al laag was
wat kan dit betekenen en hoe verhelp ik het… zit al aan de drop zonnenpitten zure haring etc…
Ik wilde ook zeggen: drop eten. En misschien wat meer zout.
En misschien advies vragen aan de huisarts als je er echt heel veel last van hebt?
ja probleem is dat de huisarts al weg is en om nou echt de huisartsenpost ervoor te bellen vind ik ook zo lullig… das meer voor spoed toch?
horde buren weer wat zeggen dat het ook zwangerschapssuiker kon wezen maar dan had die stomme vk toch me wel bloed laten prikken
kom rustig overeind en zorg dat je altijd van die zoute sticks bij je hebt…
Ik liep overal met dubbelzoute drop (geschept bij het Kruidvat). Dat was echt mega-zout, en daar kreeg ik wel weer een oppepper van als het even niet ging.
Ik ging echt de deur niet uit zonder die dingen.
Verder valt er, behalve zout eten en de dingen rustig doen, niet zoveel aan te doen.
Volgens mijn vk is je bloeddruk rond de helft van je zwangerschap op z’n laagst, en daarna wordt het vaak wel beter.
Bij mij klopte dat gelukkig, en werd het vanaf een week of 18/19 beter.
Ik heb net als bij de zw.schap van Lenn ook steeds duizelingen en soms lage bloeddruk en sindsdien heb ik altijd een rolletje zoute dropjes bij me… werkt super :thumbup:
Enneuh om nou én drop’en haring én zonnepitten te nemen lijkt me wel in 1 keer een overdosis zout :think:
drop helpt hier dus echt niet… Tegen de hoofdpijn wel veel water drinken en op tijd eten.
drop is mij ook aangeraden…maar laat ik drop nu net :sick: vinden sinds begin van de zwangerschap :eh: …van die tucjes willen ook nog wel eens helpen…en bij mij gewoon dextro ook…cup a soup…
@Affie wrote:
Enneuh om nou én drop’en haring én zonnepitten te nemen lijkt me wel in 1 keer een overdosis zout :think:
zei ook niet dat ik ze tegelijker tijd at :mrgreen: dat klinkt in die volgorde wel erg :silenced: hahha
ik ga die kruitvat droppies maar eens proberen dan mischien dat die nog zouter zijn:-) vind drop namelijk heerlijk en at het al regelmatig:-)
dextro nog niet aan gedacht dat is ook een goeie :thumbup:
Het zijn van die ronde, uit de schepbakken, en er staat DZ (dubbelzout) op.
Ze zijn errug lekker .
Drop of een opkikkertje helpen hier ook. Ook helpt roosvicee Ferro tegen de duizelingen maar is wel om te :sick:
@Matsjo wrote:
Drop of een opkikkertje helpen hier ook. Ook helpt roosvicee Ferro tegen de duizelingen maar is wel om te :sick:
in combinatie met sinasappelsap niet vesterkt juist de ijzer opname :thumbup:
boullion drinken helpt ook wel meestal…
@melanie wrote:
@Matsjo wrote:Drop of een opkikkertje helpen hier ook. Ook helpt roosvicee Ferro tegen de duizelingen maar is wel om te :sick:
in combinatie met sinasappelsap niet vesterkt juist de ijzer opname :thumbup:
Echt? O, dan ga ik dat proberen!
hier is die nog steeds laag… drink me suf aan de bouillon maar helaas vanochtend was die 90/45 loop de hele tijd met me migraine roller te smeren en ben op… zal de sinas appelsap morgen eens probere in combi met de ferro:-)
Erg he. Ik heb er ook zo’n last van gehad, vooral als ik in een winkel in de rij bij de kassa stond, dan konden ze me zowat opvegen. Bij de bakker werd ik op den duur, ongeacht de drukte, door een medewerkster direct geholpen :thumbup: omdat ze me liever niet op de grond zagen liggen.
Ik heb zoethoutthee gedronken om het enigsinds onder controle te houden. En later vochtafdrijvende thee van de tuinen, zit ook zoethout in en hield mijn olifantenbenen wat in toom. (niet voor het slapen gaan nemen want je piest je lam ervan).
Sterkte en doe rustig aan!