Ik heb last van lage bloeddruk, heb zo’n aparaatje, zaterdagochend was is 100/64 en net 104/56, het is niet dagelijks maar wel een aantal keer per week, dan ben ik heel duizelig en voelt het net alsof ik ieder moment tegen de grond kan gaan. Ik kan dan Jim zijn luier niet eens fatsoenlijk verschonen en dat zou ik dan ook zittend het beste kunnen doen. Ik weet dat zout dan goed is, maar om nou te ontbijten met een hand zoute drop of bouillon dat zie ik echt niet zitten. Ik kan zo 's ochtends eigenlijk moeilijk Jim verzorgen en naar het kdv brengen en daarna naar mijn werk, een paar meter lopen of even staan is dan echt al te veel. Ik wil zo nog even de vk gaan bellen, maar ik ben bang dat ik weer met het praatje dat het geen kwaad kan wordt afgescheept, is er nog iets wat ik zou kunnen doen?
hey Suzanne!
ik heb hier laatst ook een topic over geopend, ik heb ook een lage bloeddruk en viel meerdere keren in de week bijna flauw.
boodschappen doen, in de kassarij staan was echt dramatisch!
helaas is er weinig aan te doen dit zal je verloskundige zeggen en ook je huisarts. een lage bloeddruk is gewoon perfect voor het kind en alleen maar lastig voor moeders.
ik ben er achter dat 2 bakkies koffie s ochtends wonderen verrichten bij mij, ik heb minder last van mn lage bloeddruk momenteel.
suc6 dr mee :thumbup:
Hier een tijd lang bloeddruk van 90 over 60 gehad en ik zit nu op het eind evan de zwangerschap gelukkig weer op 105 over 55. Nog steeds laag, maar wel hoger. Waar ik altijd goed om moet denken, is me niet te warm te kleden, want dan gaat het dus echt mis. Dranken met koolzuur helpen mij. ls ik me echt niet goed voel, drink ik dit rustig om 8 uur 's morgens :oops:
Ook 's morgens warm douchen werkt bij mij verkeerd. ik douche dus altijd 's avonds,
Nou net toch even de vk gebeld maar idd had ik daar weer weinig aan. Lage bloeddruk kan geen kwaad, ook niet voor de beeb, gewoon veel zoute dingen eten en niet te snel opstaan en gaan zitten, opletten in warme ruimtes en met inspanningen, maar als ik Jim niet eens fatsoenlijk kan verzorgen als ik me zo voel hoe moet dat dan als ik moet gaan werken? Hubbie is om 6.45 uur de deur al uit en ik vertrek pas om 8.30 uur dus ik sta er echt alleen voor… ik moet er niet aan denken dat ik niet goed wordt als ik met Jim in de auto zit of op de trap sta of zo…
@Tante Soesa wrote:
Nou net toch even de vk gebeld maar idd had ik daar weer weinig aan. Lage bloeddruk kan geen kwaad, ook niet voor de beeb, gewoon veel zoute dingen eten en niet te snel opstaan en gaan zitten, opletten in warme ruimtes en met inspanningen, maar als ik Jim niet eens fatsoenlijk kan verzorgen als ik me zo voel hoe moet dat dan als ik moet gaan werken? Hubbie is om 6.45 uur de deur al uit en ik vertrek pas om 8.30 uur dus ik sta er echt alleen voor… ik moet er niet aan denken dat ik niet goed wordt als ik met Jim in de auto zit of op de trap sta of zo…
Ik heb inderdaad een zoontje van ruim 2 1/2 en hier is het ook nog weleens een probleem. 's Avonds alles klaarleggen en zorgen dat je suikerspiegel niet te laag wordt.
Ik had ook al tijden lage bloeddruk. Twee weken terug zelfs 100/50 en mijn VK raadde me aan dropjes te eten en gewoon zout over mijn eten te doen.
Vooral 's morgens meteen wat eten want na rust is je bloeddruk op zijn laagst. De hoeveelheid dropjes die ik er dorheen jaag is best groot -1 doosje eksterdrop in 2 dagen. Tis alleen f zoeken naar dropjes waarvan je kunt ‘dooreten’ zonder misselijk te worden
Ik moet zeggen dat ik me echt beter voel en vanmorgen bij de VK had ik 110/65. Ik ben natuurlijk niet suprefit (dat word ik pas weer na de bevalling), maar ik voel me echt wel beter dan 2 weken terug.
Ja dit geldt voor mij ook! Al een lage bloeddruk sinds het begin van de zwangerschap (schommelt nu rond 100/50).
Giet er een glaasje cola in, en ik kan weer even vooruit!
Huisarts zegt trouwens constant 'prachtige lage bloeddruk' Het schijnt goed te zijn voor de beeb, alleen voor mama is het iets minder....
Succes ermee!
ik had het ook tijdens mijn zwangerschap.
de tip die mij erg geholpen heeft:
nog voordat je opstaat ff iets eten (elke dag verplicht ontbijt op/in bed dus :thumbup: :mrgreen: )
en dan heel rustig opstaan.
maar als je al een kleintje heb rondhobbelen is dat echt lastig
Gewoon zorgen dat je zout bij je hebt, en vooral blijven eten als je je slap begint te voelen. Onderdruk van rond de 60 is gewoon hartstikke goed.