Wat is nou een fijne ladyshave? Ik heb een half jaar geleden een goedkope gekocht van het merk Carmen, maar die scheert nauwelijks maar trekt of de haartjes eruit of laat ze gewoon helemaal zitten. Epileren wil ik helemaal niet, kan ik (mijn huid) niet tegen.
De nieuwe lumea van philips lijkt mij ideaal maar is wel erg duur.
Mijn ladyshave moet gewoon redelijk glad scheren geen haartjes eruit trekken en het liefst ook in bad te gebruiken zijn.
Wie heeft er tips…
Gewoon een scheermesje? Die van venus zijn superfijn…
Ik ben fan van…Wilkinson scheermesjes met die draadjes ervoor. Een fijn scheerresultaat hangt vooral af van de scherpte van de mesje, of je iets van olie of scheerschuim gebruikt dit maakt haartjes zachter als het kans heeft even in te trekken. Scheermesjes kunnen altijd gebruikt worden ook onder water in bad, ook op vakantie wanneer je geen elektriciteit bij de hand hebt. Maar wat mijn vel vooral fijn vindt; een beetje talkpoeder na het scheren. Zonder parfum erin of poespas. Het houdt het vocht in je huid vast, verminderd roodheid en verzacht. Vaak genoeg de mesjes vervangen is het allerbelangrijkste heb ik gemerkt in de loop van de jaren. En niet de allergoedkoopste mesjes omdat die al botter zijn om mee te beginnen en veeeeel sneller bot worden.
Alles dat werkt op elektra krijgt na verloop van tijd de neiging tot het ‘uittrekken’ van haartjes omdat ook die mesjes bot worden helaas en veeeeel duurder zijn in het vervangen. Behalve dan epileerapparaten maar dat is iets daar moet je huid echt aan wennen. Mijn benen kunnen er prima tegen maar verder dus echt niet. :silenced:
Ik gebruik al jaren een simpele ladyshave van philips. Kan niet in bad, maar eventueel wel onder de douche. Ik ben er zeer tevreden over en kan je een philips echt wel aanraden. Niet belachelijk duur, maar wel van betere kwaliteit dan carmen.