Ladyshave versus epilator

Ik gebruik altijd een ladyshave, maar in de zomer baal ik er altijd van dat de haartjes weer zo snel aangroeien. Het liefst zou ik ze op mijn benen en onder mijn armen definief verwijderen. Lukt dat met een epilator? Wat is het verschil precies tussen een ladyshave en een epilator? Wat is evt. een goed tpye! Of wat zijn andere mogelijkheden?

Groetjes,

Viratine

epilator trekt je haartjes uit je huid en ladyshave daar scheer je het alleen

mee…

met epileren blijft je haar vaak veel langer weg, als je het vaker doet blijft het soms wel tot 6 weken weg en de haartjes die terug komen zijn vaak lichter en dunner…

met scheren groeit het haar gewoon terug aan binnen x aantal dagen, en is je haar vaak donkerder en stugger is mijn ervaring…

Epilator trekt de haren er idd uit, maar dat is niet permanent. Permanente ontharing met flitslicht of laser bestaat wel.

en zelfs die is niet 100% permanent te noemen… (althans bij mij)

een jaar of 5 geleden mijn oksels 9 x laten lazeren en nu kan ik me weer net zo vaak scheren als daarvoor… en dat voor 750 euro

Ik zweer bij de epilator. het is inderdaad niet definitief. Maar het blijft langer weg en de haartjes zijn dunner/lichter. Ik doe al jaren met de epilator die ik heb gekocht, dus ze gaan ook lang mee.

Ik epileer mijn benen. Met scheren is de boel zo weer terug, en aangezien ik zwarte haren heb valt dat ook snel op.

Met epileren blijft het echt een poosje weg, en wat terugkomt is heel zacht en valt daadoor ook niet meteen zo op.

Maar epileren jullie je oksels ook? Dat heb ik nog niet aan gedurft eigenlijk.

ja voor mijn oksels heb ik een kleinere variant, gaat het niet met zoveel haren tegelijk.

Ben nog steeds erg blij dat ik een epilator heb gekocht, maar ik kan mijn oksels ook wel iedere week/2 weken doen hoor! Al valt het niet direct op en zijn de haren heel wat minder dan met scheren.

Ik heb de philips satinperfect.

hier een epileerding in huis…maar mennnnnn :silenced:. Dat doet zeeerrrrrrrrrr 8)

ik ga dus braaf met mijn scheerapparaatje onder de douche :angel:

Hier hetzelfde als mayo!

Epileren doet me teveel pijn en buiten dat vind ik ook veel langer duren dan scheren

Ik wil ook een epileerding kopen. Mag en kan je dan ook voor je bikinilijn gebruiken?

Met scheren krijg ik direct bultjes en na 1 dag zie je ze eigenlijk al weer terugkomen. Heb het zelf nog met wax gedaan maar vond dat zo’n gedoe.

Epileren doet de eerste paar keer inderdaad wel behoorlijk pijn. Maar nu voel ik het wel, maar doet het niet echt pijn meer. Het wordt dus wel beter :wink: .

als ik dat epileerding mijn bikinilijn onder handen laat nemen dan denk ik dat ik door het plafond schiet :mrgreen:

kan iemand Betty Boop uit mijn beeld epileren

Ik heb eerst altijd nat geschoren, met een mesje. Daarna een paar jaar een epilator gebruikt. Je went idd wel aan de pijn, maar ik ondervond een aantal nadelen waardoor ik toch weer ben overgestapt op nat scheren (onder de douche is het zo gebeurd) De nadelen van epileren voor mij zijn:

• ik kreeg veel ingegroeide haartjes. Een paar daarvan zijn zelfs helemaal ingekapseld en dat geeft lelijke witte plekjes op mijn benen, dat krijg ik nooit meer weg.
  • elke haar heeft een ander groeistadium. Dat betekende voor mij uiteindelijk dat ik toch elke week moest epileren, omdat er steeds weer andere haartjes lang waren geworden (hier ook zwarte haartjes, dus goed te zien) Dus als ik toch eens per week aan de slag moet…dan maar nat, dat doet niet zeer, het gaat veel sneller en ik krijg er minder ingegroeide haartjes van. In de zomer doe ik het 2x per week, ook prima. Voor mijn bikinilijn en gebruik ik een ladyshave, ook ivm irritaties en ingegroeide haartjes bij nat scheren en/of epileren.

Zijn er nog mensen die een epilator gebruiken en zojawelkedan???

@aapie wrote:

Hier hetzelfde als mayo!

Epileren doet me teveel pijn en buiten dat vind ik ook veel langer duren dan scheren

Hier ook.

Epileren doet me echt teveel pijn, dus ik zit aan de ladyshave. :slight_smile:

Dan maar een keertje extra t.o.v. epilator, maar het duurt zo kort dat ik dat niet erg vind. :slight_smile: Geldt trouwens alleen voor mijn benen, de rest gebeurt wel gewoon met een scheermesje en scheerschuim, daar durf ik niet met elektrische apparaten in de buurt te komen. :mrgreen:

@mayo28 wrote:

hier een epileerding in huis…maar mennnnnn :silenced:. Dat doet zeeerrrrrrrrrr 8)

ik ga dus braaf met mijn scheerapparaatje onder de douche :angel:

dit schreef ik in 2012, en in 2013 roep ik weer hetzelfde :mrgreen: 8)

Ik hoop dat de technieken verbeterd zijn in de laatste 5 jaar :wink:

Ik heb het ook laten doen namelijk deze winter, tot nu toe ben ik nog erg tevreden!

@teun wrote:

en zelfs die is niet 100% permanent te noemen… (althans bij mij)

een jaar of 5 geleden mijn oksels 9 x laten lazeren en nu kan ik me weer net zo vaak scheren als daarvoor… en dat voor 750 euro