Lactulose

Dames,



Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met Lactulose.

Ons meisje heeft ontzettend prblemen met haar ontlasting. Tot krijsen toe, zo’n pijn. En dan nog komt er weinig tot niets.

Sinds vnamorgen heb ik Lactulose voor haar gekregen.

Zijn er onder jullie mama’s die hier ervaringen mee hebben voor hun peuter?

Ja ik weet het het is dreumesvraagjes, maar ik heb het idee dat hier meer gelezen wordt voor dit soort dingen :mrgreen:

Hoi



Fransje had toen hij iets jonger was vaak erg veel last van zijn ontlasting huilen va de pijn als hij weer moest poepen :frowning:



Ik heb toen ook lactulose gekregen van de huisarts maar heb eerst met pruimen geporbeerd de boel te helpen en dit hielp goed.



Of bijv. roosvicee laxo ?



Misschien helpt ht jouw kleintje wel ?

Ik heb werkelijk alles geprobeerd wat maar enigszins laxerend zou kunnen werken. Roosvicee Laxo, allerlei soorten fruit, extra drinken, extra wandelen etc etc

Helaas niets helpt.

glycerine suppo’s al geprobeerd?

Was hier met héél goed resultaat !



veel succes ermee



liefs

Gerda

Lactulose kan niet zo heel veel kwaad, maar zou het niet heel lang achterelkaar gebruiken. Zeker niet bij een kind.



Aniek krijgt ABC Dophilus, dit is gewoon een soort van probiotica die bij haar ook goed werkt. Is niet alleen voor krampjes bij babies :wink:



Peter heeft al mening ab kuurtje gehad en hij krijgt via de homepaat waar we lopen orthiflor junior… ook een probitica met laxerende werking.

We hebben maar heel kort lactulose hoeven gebruiken, zijn gelijktijdig begonnen en na 1 week waren de probitica al voldoende.

Hoi manuela,



Hier volop ervaring met Lactulose, ik weet niet precies wat je wilt weten?

Onze oudste (gehandicapt) krijgt al van baby af lactulose dagelijks.



Groetjes van mij

…ik vergeet te zeggen dat onze oudste inmiddels 7 jr. is.



Groetjes

Als alles weer goed op gang is bij mn meissie wil ik eigenlijk wel weer van de lactulose af en proberen of ik met een homeopatisch middel verder kan met haar.

Wat kan ik dan het beste nemen?

Zou ik voor Orthiflor junior gaan.



Die is echt heel prima en speciaal samengesteld voor zuigelingen en jonge kinderen voor een gezonde darmflora.

Peter vaart er wel bij :thumbup:

Moet je wel voor naar een goede natuurwinkel of natuurapotheek.



Wij hebben het via onze homeopaat en die werkt met een natuurapotheek die opstuurt. :thumbup:

Hoi Manuela,



Als het allemaal weer goed op ‘gang’ is, zou ik idd de lactulose afbouwen / stoppen, en dan misschien als drinken roosvicee laxo geven?



Onze zoon kreeg eerst 's ochtends meteen pure roosvicee laxo ong. 10 cc, dus voordat hij eten kreeg (in het ziekenhuis, en ook het advies vh ziekenhuis) dan zou het gemakkelijker op gang komen, misschien een idee?





Succes, groetjes

De Roosvicee laxo helpt hier niet, ik heb het inderdaad een tijdje puur gegegeven als start van de dag etc maar nee dat hielp niet. Nu met de lactulose gaat het goed. Ik heb nu kindicol druppels van vsm, vanaf morgfen ga ik afbouwen met lactulose en dan met de andere druppels beginnen. Werkt dat niet dat zal ik jouw tip gaan uitproberen Cell.



Tnx meiden…

Nou we hebben een tijd lactuloase gebruikt. Toen afgebouwd en weer ging het mis. Geen ander middel kon haar toen helpen. Dus weer aan de lactulose. Nu weer sinds 2 weken.

Tussen door ziek 2 x geweest.

Maar ze heeft alleen maar dunnen luiers nu. En vanmorgen (eindelijk) een klein hart keuteltje (sorry) met heel heel veel moeite.



Ik weet even niet meer wat ik moet, ik vind dit zo zielig…

Weer naar de dokter, maar die wil dat ik eerst aan de lactulose blijf en dat moet eerst weer op gang komen. Dat snap ik ook wel, maar ik vind dit zo sneu…

Helaas hebben wij ook weer moeten beginnen met de lactulose. Onze Evelien krijst de hele boel bij elkaar als ze moet poepen. Het is ook allemaal heel erg hard, dus erg sneu voor die kleine meid.



Oorzaak hier is denk ik het matige eten en drinken van onze dame. Ze eet geen avondeten en ook drinkt ze maar erg weinig. Ik vind het wel erg sneu… wij zitten nu op 2 ml, maar ik ga het denk ik verhogen naar 3.



Bij Evelien hebben we het in haar eerste maanden ook gebruikt. Het werkte toen prima. Toen alles prima op gang was hebben we het langzaam afgebouwd. Tot nu… Evelien is nu overigens 15 maanden.

Hoi



er is van VSM ook een laxeermiddeltje voor kinderen, misschien is dat wat? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien iets om te proberen?



Groetjes en sterkte er mee!

Heleen

Vervelend he? Jesper heeft ook heel vaak harde ontlasting. Hij houdt het ook op omdat het zeer doet. Dan geeft ik ;m lactulose (tijdelijk als een soort kuurtje).



Het CB raadde aan om bepaalde voedingsmiddelen te geven (pruimen e,d,) maar Jesper eet zoiezo erg slecht dus is dat geen optie.



Lactulose kan geen kwaad overigens hoor.