Lactose vrij

OK ik ga wat uitproberen met Bram. Wantij laat echt heel veel scheten teveel naar mij doen.



Dus wil gaan kijken hoe hij reageert op lactose vrij producten.



Hoe en wat voor producten moet ik opletten. Ook bv de suiker en hoe kan ik het leuk voor hem houden.



Melk enzo krijgt hij al amper maar die gaat hij op soja of rijst basis krijgen.

Maar brood hoe zit dat. En avond eten bv pasta’s.



Ik kook al veel verse producten. En zoetstof komt er hier niet in huis. Enkel alleen eventueel stevia.



Dus komt u maar met tips

veel scheten laten kan ook liggen aan te weinig goede vezels en te veel gluten he… daar slibben de darmen van dicht en vezels heb je nodig om vocht te binden… doorgaans laat je van lactose intolerantie niet persee scheten, maar krijg je koliek achtige buikkrampen en ben je continue aan de diarree… ook vermager je en eet je veel te veel om dat te compenseren.



Mijn man heeft beide… hij is En lactose intolerant EN overgevoelig voor tarwe gluten in combi met het laten van veel scheten. Overgaan op speltbloem producten en mais pasta en het extra gebruik van psyllium en inuline vezels heeft hem enorm goed geholpen.



Soya is overigens ook zeer discutabel, veel soya is genetisch gemanipuleerd of het vervoer ervan per schip is zeer vervuild… (ratten enz)



Lactose is ook weer een ding, want als er ergens melk in zit wil het nog niet zeggen dat er lactose in zit… zo is gerijpte kaas van 16 weken en ouder alweer lactose vrij…



Pannenkoeken bak ik wel met lactose vrije melk en wij gebruiken alleen maar zure zuivel… zelfs boter gebruikt Peter niet.

Mijn zoontje is lactose intolerant.

Dit uitte zich in heftige buikkrampen voornamelijk na het eten. En daarna flinke buikloop met doorlekken tot gevolg.

Ook hij wilde niet meer groeien en was in en in mager.



Wat jij beschrijft lijkt mij niet op een lactose intolerantie lijken.

Maar waarom ga je niet naar de ha om verder te kijken voordat je allerlei voedings producten uit zijn voeding gaat halen.