Hoe zit het nu met die glassplinters in de tuin … en zet bij de achterdeur een bordje “verboden voor …” met een meetlatje, dan blijven de grote exemplaren buiten.
Petri
@merel33 wrote:
het valt me vaak op dat vrouwen die zo’n paniek maken over een lullig spinnetje uit een grotere plaats komen…heb ik het goed of zit ik er helemaal naast?
:think: :think: :eh: :eh: :think: :think:
hihi diaan aan de reacties van anderen te zien zit je ernaast
Ik ben trouwens opgegroeid in een kleine plaats, altijd veel in bosje en bomen gespeeld.
Maar toch echt bang voor beestjes 8)
Lena mogen wij nog wel tegen jou praten nu jij het niet meer tegen ons doet? :think:
Ik ben trots op je hoor je hebt je kranig geweerd tegen dat nare monster. :hug:
dank u dank u, het was niks .
kom uit een boerendorp, woon in een stad. Dus het kan aan beide liggen :mrgreen: .
heb trouwens niks tegen spinnen in het algemeen, maar dit was best een grote MF. Ook al geloven jullie dat niet. Maar jullie weten helemaal niet hoe groot mijn theeglazen zijn. Dus.
Hi hi, als ik theeglazen zou kopen die kapot gaan als je ze de tuin in smijt, of e anderszins mee smijt, dan waren ze anderhalf jaar geleden al gesneuveld. Ik heb een peuter in mijn huis wonen.
@lena3 wrote:
dank u dank u, het was niks.
kom uit een boerendorp, woon in een stad.
hahaha het moet niet veel gekker worden… Als we L al een stad gaan noemen. jij bent gewoon het enige dorpse meisje dat bang is voor spinnen…
Ik heb een nagenoeg even oude peuter in huis en mijn theeglazan zijn toch echt van glas hihi. Thee in plastic werkt volgens mij niet echt, bij mij gaat dat smelten denk ik.
Vandaar dat ik me zorgen ging maken over de blote voetjes van je 2 koters :mrgreen:
Hoop op geen ondgedierte meer voor je.
Ik heb hele invasies mieren, ben ik ook niet blij mee :twisted:
Petri
@fiep klophout wrote:
@lena3 wrote:dank u dank u, het was niks.
hahaha het moet niet veel gekker worden… Als we L al een stad gaan noemen. jij bent gewoon het enige dorpse meisje dat bang is voor spinnen…
Ik zat ook al te verzinnen of er “steden” bestaan die 2 uur rijden van Dordrecht vandaan zijn en toch nog in NL liggen.

@ruud wrote:
@fiep klophout wrote:@lena3 wrote:dank u dank u, het was niks.
Ik zat ook al te verzinnen of er “steden” bestaan die 2 uur rijden van Dordrecht vandaan zijn en toch nog in NL liggen.![]()
ik kan er zo een paar opnoemen

AArghhh nee toch? :mrgreen:
In 2 uur ben ik allang NL uit welke kant ik ook op ga!
hmm ik zie idd dat dordrecht-maastricht (om maar eens een stadje in een uithoek te noemen) +/- 130 is…
heb jij gewonnen :shifty:
Maar blijft staan dat L echt géén stad is, stadsrechen of niet.
Lena, als jij bij jullie de straat uitloopt, heb je dan het gevoel je in een stad te begeven?
o jussus zeg wat een muggenzifters zijn jullie.
okee, ik woon aan de overkant van de stad, dichterbij het centrum dan als je je offcieel binnen de stadsgrenzen bevindt.
uiteraard mag geen enkele congglomeratie buiten De Hoofdstad zich stad noemen, dat is dan wel weer zo.
Ruud, misschien ben ik wel aanhanger van de GrootNederlandsche Gedachte :think: . Of misschien heb ik de filedruk meegerekend :mrgreen:
oke oke oke mijn therorie is dus weer danig in het water gevallen… :mrgreen: :thumbdown:
maar waar het om gaat is dat het harige monster verdwenen is…
op naar de herfst waarbij ze allemaal heerlijk weer naar binnen trekken .
jippieeeee :mrgreen:
@lena3 wrote:
o jussus zeg wat een muggenzifters zijn jullie.
okee, ik woon aan de overkant van de stad, dichterbij het centrum dan als je je offcieel binnen de stadsgrenzen bevindt.
uiteraard mag geen enkele congglomeratie buiten De Hoofdstad zich stad noemen, dat is dan wel weer zo.
Ruud, misschien ben ik wel aanhanger van de GrootNederlandsche Gedachte :think: . Of misschien heb ik de filedruk meegerekend :mrgreen:
Tja Lena, als we jij willen kunnen helpen moeten we natuurlijk wel adequaat geïnformeerd worden. :mrgreen:
Wat lees ik hier nou toch?? Lena, jÃj bang van zo’ n spinniewinnietje? :lol:
Ik haal Joost er hier altijd bij om ongedierte buiten te zetten.
Lara durft het ook vast…
Ik trap ze meestal dood, gewapend met schoenen aan mn voeten EN aan mn handen :mrgreen:
Heb 1 keer zo’n dikke griezel in mn douche gehad, toen ik er al poedelnaakt onder stond.
Heet water wil nog wel eens helpen gewoon gloeiend heet water over hem heen spoelen :mrgreen:
Maar, knap hoor dat je hem buiten gezet hebt! :thumbup: zou ik niet durven :oops: :mrgreen:
:thumbup: Dapper van je. Hopelijk zat zijn partner vanmorgen niet in de wasbak te zoeken naar zijn/haar maatje (ze zijn vaak met zijn tweetjes :silenced:).
Ennuh … als jij denkt dat je in een stad woont, dan woon je in een stad hoor (ennuh … hoe dichter bij Dordt, hoe … :lol:).
Zeer spin vriendelijk opgelost hoor. :thumbup:
Ik heb het ook niet zo op spinnen. Wij zuigen ze meestal op met de stofzuiger.
Had hier tijden terug ook zo wat zeg. Mijn ouders wonen in een klein dorpje en hebben een grote tuin. Mijn moeder had bloemen in de tuin en vroeg of ik een bosje wilde. Zeg ik geen nee tegen natuurlijk.
Wist ik toen maar dat ik behalve de lokale flora ook de lokale fauna meekeeg :shifty:
En ik had hem ook helemaal niet gezien. Had de bloemen een voor een keurig schuin afgesneden en in de vaas gezet. Ik ga een beetje op afstand staan om te zien of ik de schikking goed vond en:
JUMPPPPPPPPPP daar sprong ie uit het boeket naar mij toe. Nou, als ik een kroonluchter had gehad, hing ik daar in hoor.
Niks geen stadsspinnetje hoor, nee zo’n echte grote boerenjoekel :o
Ik krijg weer jeuk als ik eraan terugdenkt :shifty:
Heb trouwens wel vaker van dat soort dingen. We hebben op kantoor ook wel eens ratten gehad. Mijn collega trok haar bureaulade open en toen sprong ie bovenop haar. Die heeft de rest van de dag niet meer gewerkt. Ze is gillend naar buiten gerend en wilde niet meer binnenkomen.
Ze waren met het kanaal bezig bij ons kantoor en zo waren die beesten naar binnen gekomen. We hebben uiteindelijk de gemeente moeten bellen.
groetjes Judith
hi hi, ik keek ooit een volkomen niet geschikte film met moeder: arachnafobia. Was ik 8 ofzo. Echt dom van mijn moeder. Ze stuurde me na een half uurtje ofzo al naar bed natuurlijk, maar wat gebeurt er? Ik doe het licht aan en op 5 centimeter afstand van de lichtknop (en dus van mijn hand!) zit precies zo’n spin als in de film! Ook een boerenjoekel dus, want, voor wie eraan twijfelt, toen woonde ik dus in een echt dorpjeporpje :mrgreen: . Ik gillen joh, ook net als in de film :mrgreen:
Nou ja, sindsdien dus spinnenvrees bij Lena. Het valt nog mee hoor, meestal heb ik er geen moeite mee. Maar deze was wel groot, ook al zeggen jullie van niet .
Hier ook echte “arachnifobia”. Had de spin ook in de spoelbak laten zitten, totdat Carlo thuiswas.
Het is wel wat minder geworden, maar alles groter dan een duppie moet Carlo regelen (= doodmaken)