Sidney zit al een tijdje op 4 flessen van 200 cc ze doet het goed maar de laatste voeding gaven wij altijd om 9 uur maar de laatste week merkte we dat we haar uit een diepte slaap moesten wakker maken en dat vind ze natuurlijk totaal niet prettig, we hadden een ritme wakker worden douchen eten spelen en dan slapen en dat ging altijd goed en dan sliep ze tot de volgende ochtend.
maar de laatste week is ze niet te genieten omdat ze volgens ons zo uit die diepe slaap moet komen. en nu is het zo dat ze het douchen niet echt leuk vind en de laatste fles wordt heel slecht gedronken.
iemand tips hoe we daar beste mee om kunnen gaan,
De laatste fles geven als ze zelf komt misschien een oplossing?
Wij deden de flessen van overdag iets meer geven wat ze wilde en dan d net voordat ze naar bed ging een klein flesje als ze dat nog wilde en kwam ze aan haar voedingen alleen verdeeld ook over de dag iets meer en zo sliep ze met 2 maanden helemaal door en hier heeft ze alles zelf geregeld qwa laatste fles die wil ze nu al heel lang niet meer.
Dus wij deden haar niet wakker maken voor de laatste fles en soms kwam ze nog even voordat wij zelf naar bed gingen en dan kreeg ze nog een flesje maar al heel snel liet ze die vallen.
ik hoop dat je er iets aan hebt
dat deden we ook tot aan een week geleden en ze werd zelf wakker en kreeg ze de fles.
als we haar laten liggen komt ze pas s’nachts voor die vierde fles van de dag.
ze slaapt nog heel veel, zoals vandaag 8 uur wakker half 9 lag ze weer en nu slaapt ze nog, ik laat haar zelf het ritme bepalen maar de laatste fles gaat nu gewoon heel moeilijk ze wordt niet wakker.
overdag meer geven werkt bij haar niet want ze krijgt die 200 cc zeker niet altijd leeg. en om aan haar normale eten te komen moet ze zeker 4 flessen krijgen.
ze krijgt ook nog geen bijvoeding dus dit is het…
Misschien haar 's ochtends eerder wakker maken? Wij hebben dit met Jill ook gehad. Ze is een echte uitslaper, als we haar laten liggen wordt ze gerust pas om 10.00 uur wakker 's morgens :shock:
Dit heb ik vervroegd naar half 9, dan daarna rond 11 uur fruit met een half flesje, daarna rond half 3 weer een fles (eigenlijk pap maar dat krijg ik echt niet naar binnen bij haar). Dan om half 6 groente en een half flesje, en om 8uur/half9 nog een fles.
In jouw geval (zonder bijvoeding) zou je dit kunnen proberen:
8.00 uur fles
12.00 uur fles
16.00 uur fles
20.00 uur fles.
Misschien dat ze dan dat ritme zelf oppakt, werkte hier in ieder geval goed! Wij kregen deze tip van het CB, omdat Jill op een gegeven moment het dag- en nachtritme wou omdraaien.
Succes!
Hoe laat zijn dan de tijden van de flessen?
Op zich zou een kindje van 4 maanden wel 800 a 1000 ml per dag moeten/mogen hebben.
Als ze overdag niet meer dan 200 ml per fles wil pdrinken (wat eigenlijk ook niet aan te raden is) dan zou ik wel proberen op 4 flessen per dag uit te komen. Misschier overdag iets aan de tijden veranderen?
ja ze moet ook zeker 4 flessen hebben, ze heeft altijd net onder het gemiddelde gegeten moet haar ook elke twee weken wegen want ze zit altijd onderaan de maatstaven.
5 flessen van minder geven is ook geen goede oplossing want dan komt ze ook rond zelfde uit wat ze drinkt, omdat we haar dan echt moesten wakker maken voor de fles.
ze slaapt op ongeveer een uur na de hele tijd tussen de flessen door.
haar tijden zijn als ik werk:
7 uur
11.30 uur
16.00 uur
21 uur
als ik niet werk, wordt ze meestal rond 8 uur wakker en schuift het allemaal beetje op, vandaag werd ze om kwart voor 12 wakker en heeft ze om 12 uur de fles gehad.
en tussen 16 uur en 21 uur slaapt ze heel vast, vrijwel meteen als we haar naar bed leggen wat meestel tussen 5 en half 6 is. en ze werd dan vaak zelf rond half negen wakker en gingen we douchen en daarna eten. maar nu wordt ze niet wakker. we hebben haar 1 keer laten liggen en toen kwam ze vervolgens pas om 2 uur en daarna sliep ze heel onrustig dus dat is gewoon geen optie.
Als je gaat werken gaat het dan wel goed?
Als je iedere dag het zelfde doet krijgt ze ook gelijk regelmaat en dat hebben ze gewoon nodig.
nee het is elke dag hetzelfde, sinds de laatste week.
overdag gaat het super maar het is alleen die laatste voeding, dus ze heeft wel een ritme
Maar je schrijft dat als je niet hoeft te werken ze dan rond 8.00 meestal wakker word is toch wel dan 1 uur verschil he
Zoals kletsmiep zegt is het ‘Handig’ 1 ritme aan te houden, de thuis ritme, wat niet samen gaat met het werk ritme, dus is het handig de werk ritme aan te nemen.
Ook als je niet werkt, kinderen hebben heel erg behoefte aan regelmaat met eten, maar ook met hun dag (bijv zelfde ritueel met badderen), en als je 2 ritme’s die van je werk en die van je vrije dag aanhoud, is het elke keer omschakelen, het ene kind gaat hier makkelijk mee om, het andere kind weet niet wat hij/zij met het overige uurtje moet doen of juist niet.
ze heeft in gewoon 1 ritme, de tijd is het ritme niet voor een baby maar het ritueel wakker worden, eten, spelen, slapen…en dan maakt een uur verschil niet uit.
als ik werk heeft ze zoiezo een andere dag ritme dan dat ik niet werk, dus als het echt aan het ritme zou liggen zou ze dit al een tijd eerder hebben, de laatste fles gaat pas zo moeizaam vanaf een week.
Het was slechts hoe ik het zag… :roll:
bedankt voor je antwoord in ieder geval, we denken er blijkbaar iets anders over…