Laatste tijd opeens een paar x per nacht wakker...Waarom??

Mijn zoontje is bijna 1. Hij gaat tussen half 7 en 7 uur 's avonds naar bed.

Hij valt meestal vrijwel meteen in slaap. Hij sliep altijd de hele nacht door tot half 7 ongeveer.

Sinds kort wordt hij 's nachts (het begint meestal al om een uur of 10 s’avonds) huilend wakker. Hij ligt dan helemaal in een hoek van zn bedje en is zn speen kwijt.

Vannacht was het ook 3 x zover. Dan slaapt ie volgens mij nog half, maar hij huilt wel, en als je gaat kijken ligt ie heel raar.

Eerder was dat ook zo, maar werd hij niet wakker. Nu wel een keer of 3 per nacht.

Hoe zou dat komen en wat kunnen we eraan doen?? Iemand een idee??

Mss last van tandjes?

Hier heb ik dat elke keer met een tandje een paar nachten achter elkaar. Heel lastig, maar ik weet tenminste de oorzaak…

Ze beginnen op deze bewust te dromen dat kan ook onrust veroorzaken, is vaak wat eng voor die kleintjes,ze schrikken er wakker van, ze willen dan even weer gerust gesteld worden een aai over de bol oid, vaak is het dan wel weer goed en slapen ze lekker verder

Hier precies hetzelfde maar dan vanaf 10 maanden :wall: . Gelukkig heeft hij af en toe een nachtje dat hij in 1 x doortrekt, maar meestal niet. Ik denk dat het idd met indrukken te maken heeft. Hij ligt ook vaak geluidjes te maken of huilt maar wordt niet wakker :think:. Aai over de bol zit er hier niet in. Ja dan doet ie net of hij slaapt en als ik 1 stap over de drempel zet is het zitten en huilen.

En als je 1 a 2 minuten wacht voor je naar hem toe gaat? Slaapt ie dan niet verder?



Mika heeft ook regelmatig een huiltje 's nachts en de ervaring leert dat hij helemaal niet echt wakker is. Als ik hem eruit haal máák ik hem wakker en de huilbui erger. Als ik niks doe slaapt ie gewoon weer lekker verder.

tanisha werd ook opeens steeds wakker. Toen we haar kamerdeur dicht deden (stond altijd op een kiertje) sliep ze opeens door…

Hier ook soms wordt Melinda ook gillend wakker…

Aai over de bolleke, speen erin en meestal is het dan weer klaar :slight_smile:

Ik ga maar eens proberen zijn deur dicht te doen dat doen we eigenlijk pas als we gaan slapen.



Vannacht was het weer raak nou zijn we allemaal brak en hebben we nu even niet zo veel energie om er echt fanatiek mee aan de slag te gaan.



Wel viel hij gisteravond in slaap toen ik hem overstuur in slaap heb gewiegd dat was om 22 uur (dacht dat ie me weer in de maling ging nemen, maar niet dus) om 0.30 werd hij weer wakker en heeft papa hem tussen ons in gelegd.

Kun je zijn bedje in een andere hoek van de kamer zetten?

Moet lukken zou dat kunnen helpen wat leuk al die suggesties het was niet een mijn topic :oops: :oops: :oops: sorry. Manlief is nu ziek ik denk dat ik er vannacht maar een projectje van ga maken en manlief beneden zijn slaap laat inhalen :mrgreen: . Dus ik ga m proberen te laten huilen en zijn bedje verplaatsen.

Ik heb Merle nooit langer dan 20 minuten laten huilen. Meestal was het echte paniek. Gewoon bij me genomen en als ze sliep terug in bedje gelegd. Zo kreeg ze in elk geval vertrouwen.

Julian heeft het 3 nachten acher elkaar gehad, dat ie ineens 3x per nacjht wakker werd. Voor hem vermoeiend, je merkte het de volgende dag aan hem, en voor ons ook.

Nu slaapt ie gelukkig weer gewoon de hele nacht door. Geen idee waarom.

Vandaag is ie 1 geworden, en heeft veel visite en kadootjes gekregen, ben dus heel benieuwd hoe hij vannacht slaapt…

ben benieuwd hoe het is gegaan! :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Vannacht volstond aai over zijn bolletje meneertje heeft redelijk doorgeslapen paar keer gejammerd maar heel kort dus de babyfoon maar iets zachter gezet :oops: . Maar het pluspunt hij heeft niet bij ons geslapen :dance:

Heb je zijn bedje ook verzet?

Wij zagen het licht bij de oudste toen het cb de tip gaf om 10 minuten af te wachten zodra je een mopperend huiltje hoort. Echt op je klokje kijken en 10 minuten wachten. Sindsdien hadden we een perfect doorslapend kind en daarvoor vele drama-nachten. We maakten hem dus zelf wakker en overstuur door zo snel naar 'm toe te gaan.



Tip: babyfoon, weg ermee! Je hoort ieder geluidje. Daardoor reageer je te snel bij een onschuldige mopper. Als het nodig is, dan hoor je het gehuil zeer zeker wel! :mrgreen: