laatste kiesjes

weten iemand wanneer de laatste kiesjes doorkomen ? dat is toch ergens tussen 2 en 3 jaar ?



gr marina

Hier nu bezig 1 door, 1 half door en nog 2 te gaan :mrgreen:

Hij is nu bijna 3,5 jaar



Eeerste tandjes was hij overigens ook laat mee hier.

Hoi Marina,



De laatste kiezen komen tussen de 4 en 5 jaar.

Net voordat de eerste tandjes gewisseld gaan worden.

Het hele proces van “wisselen” begint namelijk met het doorbreken van nog 4 kiesjes. :shock:



Wist ik ook niet hoor, had echt nog nóóit iemand me verteld. :eh:



De laatste 4 van de eerste 8 kiesjes (snap je 'm nog?) kwamen bij mijn 2 oudsten rond hun 2e verjaardag. Wat met mijn jongste nu ook weer klopt, want zij wordt in april 2 en de onderste 2 kiesjes zijn duidelijk in aantocht, wellicht zelfs al door of bijna door. (in haar mond kijken is een :snooty: :naughty: , dus ik heb het nog niet helemaal goed kunnen zien)



Groetjes Chantal

Oh, ff ter aanvulling;

Alledrie mijn meiden waren vroeg met tandjes.

Rond 4 maanden kwamen de eersten, en ze volgden elkaar in rap tempo op.

Mijn oudste was met anderhalf ´klaar´ met de eerste sessie, inclusief die 8 kiezen dus.

Bij de middelste waren precies op haar 2e verjaardag de laatste 4 kiesjes door, en mijn jongste gaat die kant ook op blijkbaar.



Het verschilt dus heel erg per kind. Alleen dat van die 4 kiezen aan het begin van het wissel-proces weten blijkbaar heel veel mensen niet, vandaar dat ik het ff wilde vermelden.



:shifty:

Zó dan heb ik hier echt een tandensloompie zeg :think:

Hij heeft nu 4 kiezen en 8 tanden en zijn hoektanden zijn pas net door :shock:

Er staat ons nog heel wat te wachten :angel:

Inmiddels komt bij Thara de vierde kies door en is het melkgebit dus compleet…

@ChantalB wrote:



Het hele proces van “wisselen” begint namelijk met het doorbreken van nog 4 kiesjes. :shock:




Haa ok!

Bij Th komen nu net die 4 kiezen door, EN sinds gister heeft hij 1 losse tand! :inlove:

@Marite wrote:

@ChantalB wrote:


Het hele proces van “wisselen” begint namelijk met het doorbreken van nog 4 kiesjes. :shock:




Haa ok!

Bij Th komen nu net die 4 kiezen door, EN sinds gister heeft hij 1 losse tand! :inlove:




Die allerlaatste 4 zijn ook nog eens echt volwassen kiezen, dus erg goed poetsen.

Ik wist dit ook niet en werd er laatst door de tandarts op gewezen. Anne krijgt z enog niet, maar zal niet lang duren. Anne was 3 maanden toen ze haar eerste tandjes kreeg en met 1.5jaar was ze klaar.