Laatste fles voor slapen gaan

Mijn zoontje van 2,5 maand krijgt 5 flessen van 180+6… Hij komt 's nachts ook nog minimaal 1x. Nu wilde ik de laatste fles wat ophogen zodat hij s nachts misschien door gaat slapen. Dus zeg maar een schepje er bij in doen. Maar mag dat zomaar? En hoe doen jullie dat?

Ik heb het niet gedaan. Op een gegeven moment had hijzelf minder behoefte aan eten s nachts. Hij werd steeds later wakker, totdat hij uit zichzelf doorsliep.

Denk ook dat het niet nodig is, hij krijgt al best flinke flessen… Hoe laat word hij nu wakker meestal?

Meestal komt hij s nachts tegen half 4, en dat nadat hij dan de laatste voeding om 11 uur/ half 12 gekregen heeft… Vind het zelf ook al beste flessen dus daarom ook mijn twijfel om in die laatste fles een schepje extra te doen… Maar hij wordt altijd wel standaard om die tijd wakker en huilt dan echt weer van de honger…

Kort en bondig: NEE

Je mag maar 1 liter kv per etmaal geven en dat geef je al. (180ml+6 scheppen=200ml)

De nieren kunnen grotere hoeveelheden niet verwerken :-*

Het zou natuurlijk fijn zijn als hij doorslaapt, maar het ene kindje is daar nu eenmaal sneller in dan het andere kindje. Geef hem nog wat tijd.

Ik zou zeker geen schep erbij doen, hij slaapt vanzelf wel een keer door hij is nog maar 2,5 maand oud.

Ik ben met 4 maanden begonnen met een theelepel bambix erdoor en dat verhoogde ik elke dag met een theelepel erbij. Zodat zijn darmpjes er rustig aan konden wennen

Dankjullie wel! Ik snap ook heel goed dat hij nog erg jong is hoor, vroeg het me gewoon af hoe anderen dat doen. Ik hoor namelijk in mijn omgeving dat sommige kindjes van deze leeftijd wel al doorslapen vandaar mijn vraag! De tijd van doorslapen gaat zeker komen, maar eerst nog even niet waarschijnlijk :wink:

:-*

Wij doen het sinds een paar dagen zo bij Djenno:

7:00 180cc

11:00 150cc

15:00 150cc

19:00 180cc

23:00 180cc

en meneer slaapt nu sinds twee daagjes de gehele nacht door zonder dat hij wat te kort komt of honger heeft! Volgens de kinderarts mogen we hem de hele dag 180 aanbieden en dan kijken wat hij opdrinkt maar wij vinden dat toch iets teveel van het goede, daarom houden we twee flesjes op 150 zodat wanneer hij wel nog een keertje 's nachts komt we hem nog wel iets kunnen geven zonder dat hij teveel krijgt.

ik geef 5x 180 + 6

6.30

10.30

14.30

18.30

23.00

Thymen kwam vanzelf steeds later, 4.00, 4.30, etc.

Je mag idd niet meer dan 1 liter kv geven, maar bedoelen ze dan water? Of de totale fles 180cc + 6 = 195cc in fles. De een zegt water en de ander zegt totale fles omdat de 6 scheppen natuurlijk vast zijn. Klinkt ook wel weer logisch…geen idee!

Het gaat erom wat je kindje binnenkrijgt. Dit mag niet meer zijn dan 1liter KV per dag.

De niertjes schijnen meer dan dit nog niet helemaal goed te kunnen verwerken.

Het maakt dus niet uit wat je klaarmaakt als je maar in de gaten houdt hoeveel je kindje uiteindelijk over de gehele dag drinkt.

Als Djenno bv. 180+6 schepjes krijgt dan zit er uiteindelijk rond de 200 in de fles. Ik giet dan altijd af tot 180cc zodat hij niet teveel krijgt want als meneer eenmaal begint dan is er geen stoppen meer aan hihihi :mrgreen:

Ik hou dan in de gaten wat hij over de gehele dag drinkt maar voorlopig komt hij nog niet op 1 liter per dag. Djenno drinkt nu nog 840cc over de gehele dag en daar doet hij het goed op, soms laat hij zelfs nog wat staan dus hou ik nog even wat achter de hand voor als hij wel eventueel 's nachts ineens honger krijgt.

:think: ik merk dat ik het toch heel anders aanpak dan de meeste van jullie.

Eigenlijk al vanaf het begin heb ik standaard de avondfles met een schepje erbij gedaan. Vanaf 2 weken sliep ze door en met 3 maanden kon ik overgaan naar 4 flessen.

Ook vertelde ze mij op het cb dat 1liter kv verouderde informatie was en dat dat tegenwoordig 1200cc is. Volgens mij krijgt iedereen heel andere informatie van het cb…

Ja ik merk ook dat er wisselende info is van CB. Zo hebben ze bij ons gezegd dat je tegenwoordig geen flessen en speentjes meer hoeft uit te koken. Dat schijnt in nederland niet nodig te zijn??? Nou ik doe het voor de zekerheid toch maar wel.

vanwege die wisselende adviezen, denk ik ook dat je je gevoel moet volgen met de richtlijnen in je achterhoofd. Ik vraag ook veel aan mijn moeder (sinds 10 maanden ongeveer haha). Ze heeft vaak een heldere kijk en heeft zelf ook kids grootgebracht,

Bijvoorbeeld over rijstebloem als bijvoeding. Mijn broertje is geboren met 32 weken als gevolg van een loslatende placenta en daar werd vanaf 4 weken (dus eigenlijk 36 weken) gezegd van het cb rijstebloem toevoegen om AAN TE KOMEN! Ik heb rijstebloem gekocht om te kijken hoe dik die voeding dan wel niet wordt (1 euro per pak ofzo) en idd, wordt flink dik (maatschepje kunstvoeding. Ik ga het niet gebruiken hier, want hij slaapt nu tot 600 en voor zijn leeftijd vind ik dat heel knap, maar volgens mij kan het niet veel kwaad. Vanaf vier maanden mogen ze het in elke fles. Mijn schoonzus dr kleintje sliep niet door en was boven de 5 kg, is vanuit het CB geadviseerd rijstebloem door de laatste fles vanaf 10 weken, dus zeg het maar!

Dat van die liter per 24 uur is idd weer veranderd , ach doe gewoon wat jij denkt dat goed is ik deed met 3 maand wel de laatste fles dikker maken met nutrix rijstebloem… maar ook dit hielp op dat moment niet .

Ik denk ook dat ze er op een gegeven moment vanzelf aan toe zijn , al is dit wel moeilijk want je wil zo graag ( heel herkenbaar )

Succes en volg je gevoel een beetje

groetjes

Wat lijkt het mij/ons heerlijk als Caelan een nacht door zou slapen, maar met nog maar net 3 weekjes is dat nog niet aan de orde. Op dit moment volgen wij gewoon maar zijn ritme. Misschien is het toch makkelijker om het ritme van

7/11/15/19/23 aan te gaan houden dan hebben nog een nachtvoeding rond hopelijk een uur of 3.

laatst was het namelijk dat meneer om de 3 uur wakker werd en echt honger had. we zaten toen letterlijk met onze handen in onze haren, want volgens ons kreeg hij die dag toch echt teveel voeding binnen. maar zijn honger was niet te stillen. Dus hebben wij Nutrilon voor hongerige baby’s gehaald en de laatste avond en de nachtvoeding krijgt hij met deze kv. Dit lijkt te werken en lijkt zijn honger iets meer onder controle te zijn.

Morgen gaan we naar het CB ik ben benieuwd wat hun ideeën zijn over kv.

En dan wordt het uitkijken naar de nacht dat Caelan besluit door te slapen :slight_smile:

Ritme is zo moeilijk bij die kleintjes… denk jij dit aan te houden doen zij dat .

Ik ben van het gevoel dat ik een ritme moet hebben afegstapt in het begin dat werkt gewoon niet , dus denk niet te veel dat je een ritme “moet” hebben hoor gewoon lekker jullie ritme of idee volgen .

succes morgen bij het cb !

Liefs van ons