Laatste fles: strijd! HELP.....

Hieke weigert sinds een dag of 3 haar laatste fles. Van de week kreeg ik 'm nog wel half erin, maar nu is ze zonder fles naar bed. Na 20cc was het brullen, krijsen, overstrekken en scheeuwen. Overdag gaat het prima met de flessen en tot een dag of 3 geleden was de laatste fles ook een waar feest. Ze heeft vandaag dus maar 600cc gedronken. (3flessen 200cc)

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Ik doe niks anders dan anders. Ik wil het haar ook niet opdringen maar ik vind 3 flessen wel erg weinig op een dag.

:-*

hier ben ik bij 5 maanden ook overgegaan op 3 flessen …

Op een gegeven moment zijn ze vol gegeten …

Ze krijgen natuurlijk ook een hoop extra he…

Fruit … groente … evt wat thee of sap… een koekje…

Hier op het CB hebben ze me vertelt dat kindjes rond deze leeftijd 500cc zuivel moeten hebben

En let wel op …

Een toetje … en een beetje karnemelk en yochert is ook zuivel :wink:

Dank voor je antwoord.

We zijn met Hieke nog maar pas begonnen met fruit. Ze krijgt in de ochtend een fruithapje. Dat is nu nog een potje en dat gaat vaak maar half leeg, Meer krijgt ze nog net. Wil het één voor één doen omdat bij eventuele allergie ik anders niet weet waar de reactie van is.

Vannacht kwam ze om half 4 en hebben we haar toch maar een klein flesje gegeven. Nu net laat ze (logisch) de helft staan.

Straks weer fruit…

ik ben bij daan rond die koers ook overgegaan op drie flessen… Kun je niet gewoon wat meer in de flessen doen? Toen de laatste fles eraf ging hier ben ik drie flessen van 240 gaan geven…

Denk dat we daar ook wel op uit gaan komen. Ze heeft nu net een 3/4 potje appel op. Straks eens kijken wat ze nog aan fles wil.

Ik vind het lastig om in te schatten of ze genoeg eraan heeft. Ze is nu tevreden aan het spelen na het fruit…

Ik vind het op zich prima om minder te geven als ze er tevreden mee is, maar heb ook weinig zin om weer nachtvoeding te moeten gaan geven omdat ze in de nacht dan honger krijgt omdat ze de laatste fles niet meer wil…

hey meid,

Waarom ga je dan idd geen flessen van 200 geven overdag en voor het slapen gaan …

Een fles van 240 met wat rijstebloem dat vult wat meer…

Ik deed bij benthe de flessen om:

07:30 200cc melk

11:00 fruit (6mnd potje)

12:30 flesje thee 60cc

15:00 flesje 200 cc

16:00 eenn koekje of rijstewafeltje + een beetje water

18:00 groente (6 mnd potje)

21:30 fles 200 cc met 3 scheppen rijstebloem

Natuurlijk gingen die 6 maandenpotjes ook niet op …

en ook het koekje en of rijstewafletje heeft ze niet iedere dag !

Ik hoop dat je er iets aan hebt…

Bij 6 maanden ben ik de ochtendfles ook rijstebloem gaan geven

Dat ze wat meer op dr maag heeft

En bij 7 maanden ben ik de ochtendfles gaan vervangen door een papfles… (bambix peer/banaan) Helaas uit de handel genomen door nutricia…

En nu ze 7 maanden is krijgt ze tussen de middag om 12:00 ook een boeterhammetje

:-*

Fijn zo’n schema! :smiley: Kan ik wel wat mee denk ik. Dank je.

Tot vorige week zaten wij op:

7:00 200cc

11:00 200cc

15:00 200cc

19:00 240cc + rijstebloem

Nu we serieus aan het fruit zijn is het een beetje gaan rommelen.

Gisteren tot de laatste fles geen probleem. Alleen die van 11:00 was minder omdat ze toen ook fruit gehad heeft. De laatste fles was maar 20 cc. Vannacht dus 130cc (120+4) schoon op. Vanmorgen 110cc en nu fdus om 10 uur een half potje fruit (4mnd potje) En ze ligt nog steeds te spelen. Misschien de fles van 11 uur maar laten vallen. Dan om 14 uur ipv 15 uur ofzo en dan hopen dat ze vanavond wel drinkt. Gebroken nachten zit ik niet op te wachten en lijkt me ook niet de bedoeling… :think:

Oh ik heb het nog niet geschreven of ze begint te huilen… ARRGGHHH Lastig dit… :eh:

ik zou gewoon meteen een schema inlassen …

en als ze nu brult van de honger…

gewoon een flesje water geven bijv: 60cc …

Met 1 schepje voeding!!

Dan zit er toch wat smaak aan …

En dan houd ze het mischien wel vol tot de volgende voeding …

Anders blijf je rommelen en dat is natuurlijk ook niet alles :-*

hmmm ik zit te denken… (ja het doet zeer :P)

als je nou eens de fles van 15.00 langzaam, gaat vervangen met fruit en/of groente?

dan krijg je dus zoiets:

7.00 240 cc, eventueel met pap

10.00 beetje water of sappie met liga eerste stap

12.00 fles 240cc(en over eentijdje daar een boterham bij of in de plaats)

15.00 fruithapje en eventueel sappie

(tzt) 17.30 groente hapje met danoontje…(is in het begin nog erg weinig hoor)

19.00 fles 240cc met pap

zo gaat ie bij daan al ruim anderhalve maand prima…

Ha Sisil,

Wij zitten echt met precies hetzelfde probleem, alleen drinkt emma onder dwang :oops: de fles nog wel half leeg.

Ze krijgt nu om:

7:00 fles 200 cc + rijstebloem

9:30 1 stuk fruit (of 2 van kleiner fruit als pruim bijv.)

11:00 fles 160 cc

15:00 fles 200 cc

17:30 ongeveer 75 ml gepureerde groente (weet niet precies want maak het zelf)

19:00 fles 240 cc + rijstebloem

Die laatste fles gaat er nu echt met moeite half in. En dan ligt ze zichzelf echt in allerlei bochten te wringen om niet te hoeven drinken. We willen waarschijnlijk ook proberen naar 3 flessen te gaan alleen weet ik nog niet zo goed hoe en of we dan nog wel met de slaapjes gaan uitkomen :think: Hoe gaat het nu bij jullie? Ben je al overgegaan naar 3 flessen?

Groetjes, Daniëlle

purpled: je kan de fles van 11 uur van 160 cc ook verlagen naar 100cc…

En om 19:00 een fles van 2oo geven ipv 240…

Of IPV 7 uur om 20:00

Mischien heb je er iets aan ??

Daniëlle: Nee, nog steeds 4 flessen. En ze drinkt gelukkig ook weer wat beter. De fles voor de nacht gaat weer zo goed als leeg. Ik heb het CB gebeld om eens te vragen wat zij adviseren. Niet dat ik dat nu als heilig beschouw, maar goed… eens horen kan geen kwaad. Ik laat me niet in de hoek l*llen. Meestal :angel: Zij zeggen dat het nu nog steeds BIJvoeding is en dat de 4 flessen voorlopig zo gehandhaafd moeten worden. Maar de wijkvpk zei ook al “Dat is het standaardadvies wat wij moeten geven” :silenced: Maar over op 3 flessen was echt te vroeg. Toen ik dan vroeg wanneer BIJvoeding echt voeding gaat worden gaf ze als antwoord: 6 maanden. Toen ik zei: ok dat gaat dus heel snel want dat is over 2 weken was het weer even stil. Wat ik dus voorlopig doe is fruit geven in de ochtend en de fles die ze daarna krijgt zo ver leeg laten gaan als zij wil. Ik ga niet proppen. Het fruit zal dus steeds meer worden, de melk wat minder. Dit weekend wil ik ook groente gaan toevoegen in de middag. En dan zal ik ook ongeveer op een schema willen uitkomen zoals jij dat aangeeft. Ben allang blij dat ze de laatste fles weer drinkt want ik zag het dus echt niet zitten om weer nachtvoeding te moeten geven. De wijkvpk zei daarvan overigens dat je dat ook niet moet doen. Ook al worden ze wakker, laat maar gaan. Ja zeg ik lekker makkelijk heb ik straks de politie op de stoep voor geluidsoverlast. Ja dan moest ik de buren maar vast waarschuwen. :snooty: :doh: Maar goed, dat is gelukkig de laatste paar nachten ook niet meer aan de orde geweest. Wij gaan gewoon zo door en bouwen de hapjes langzaam op. En dan zal het met de flessen ook vanzelf wel goedkomen.