Onze jongste dochter vertikt het om haar laatste fles om 19.00 te drinken. Dit is eigenlijk al sinds oud en nieuw, en toen was ze strontverkouden.
Sindsdien slaapt ze 's nachts ook heel slecht, vannacht zelfs zodanig dat ze elk uur een kwartier heeft liggen huilen
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik kan ook nog geen aankomende tanden ontdekken.
Tijdens die fles is ze wel heel vrolijk en ligt te lachen en te spelen.
Haar schema elke dag is/was
07.00 180+6
11.00 180+6
15.00 180+6
19.00 180+6
Aankomende donderdag moet ik met dr naar de dietiste voor haar kma. Ergens heb ik sterk het gevoel dat ze ook toe is aan bijvoeding, maar dit moeten we natuurlijk wel rustig gaan opbouwen…
Hai!
Heel herkenbaar, hier zijn we nu ook al vanaf kerst aan t rommelen met de laatste fles. Kik vertikte het ook ineens om die laatste fles leeg te drinken en dus vervolgens 's nachts wakker te worden ( terwijl ze toch vanaf 2 maand doorslaapt).
Hier ook vanalles geprobeerd, in eerste instantie gaan schuiven met de flessen zodat de laatste fles eerder op de avond kwam. Ze zat eerst op 8, 12, 17 en 22 uur en inmiddels hebben we het verschoven naar 8, 12, 16 en 20 uur. Dit zodat ze de nacht eerder kon gaan maken (aangezien ze dus eerder om 17 u de fles kreeg, die van 22u weigerde en vervolgens tussen 4 en 5 wakker werd met honger. Ze kon die 12u dus goed halen).
Maar zie dat jouw meisje al die lange nacht heeft… Hier zijn we tegelijkertijd ook voorzichtig begonnen met bijvoeding, ook ivm eczeem van Kiki (wilde dus ook wachten tot 6 maand en dat is ze nu). We passen dus rustig aan een beetje fruit en groente tussen de flessen in en doen in de laatste fles nu rijstebloem. Maar het gaat nog niet helemaal soepel hoor, de ene nacht gaat t goed en de andere niet. Hier bleek trouwens na 1,5 week ineens wel een tand door die ik eerder dus nog niet gevoeld had. Dus denk dat dat ook meespeelde.
Nu vanavond heeft ze dr fles wel weer meegedronken dus op hoop van zegen vannacht
Hmm bedenk me dat je eigenljk niets hebt aan mijn verhaal :? Bouma dan misschien de wetenschap dat het hier ook speelt…
Ik lees dus ook nog even verder mee!
Succes!
Hmmm Bouma in de laatste zin moet ‘nou ja’ zijn… Leest wel heel raar zo hè? Komt door automatische tekstaanpassing bij iPad, zag te laat. Excuus!
Haha bouma, hij klonk wel leuk!
Het is soms ook wel even fijn om herkenning te lezen.
Ik heb dr zojuist in dr slaap toch dr papfles gegeven zodat ze daar vannacht in ieder geval niet meer om kan komen. Deze dronk ze in dr slaap helemaal op.
Ik zat al te denken om dan misschien al terug te gaan naar 3 flessen, maar dat is misschien ook wel weer heel erg vroeg, en dan zouden we inderdaad groente en fruit moeten introduceren… Wellicht dat dan toch dr interesse naar een fles weer wat groter wordt.
Tips/ervaringen zijn dus van harte welkom!!
Hmm nou hier was het dus weer mis vannacht… Om half 3 weer wakker en niet meer willen slapen. Ondanks dat ze dus de fles wel leeggedronken had om 20u… :think: Na een uur aanmodderen toch maar flesje gemaakt en die ging in rap tempo leeg.
Hoe was jouw nacht?
Pff weet t ff niet meer hoor maar nu begint het me wel op te breken, zo in combinatie met werk…
Heb al eerder ergens gelezen dat kindjes die wakker gemaakt moeten worden voor de laatste fles dan 's nachts gaan spoken… dus misschien proberen wakker te houden tot de laatste fles? Iemand een idee?
Wij hebben er eigenlijk geen problemen mee…
Wij doen het zo
800
1200
1500
1900
Roan krijgt maar 4 flessen en die krijgt voor de laatste fles nog een half potje…
Maar het is nooit zo dar Roan voor zijn laatste fles al slaapt… Hij gaat altijd na elke fles op bed (overdag) en dan wordt ie vanzelf binnen een uur of anderhalf uur wel weer wakker.
Verschilt ook per kindje.
Ik heb geen tips dus, vervelend dat jullie kindjes zo spoken… Roan is af en toe snachts wel es wakker maar das meer vanwege de verkoudheid dan de honger…
kan er over mee praten hier eten (het zijn natuurlijk niet allemaal meer flessen)
tijd is ongeveer
7.00 fles pap
10.00 fruit of koekje en rozijntjes met drinken
12.00 brood met drinken soms ook nog fruit
14.30 fruit of koekje en rozijntjes met drinken
17.30 avond eten
23.00 fles
en die laatste fles krijg ik er niet af want dan komt hij snachts…
maar hij is nu bezig met kiezen en hij loopt en speelt heel wat af en is niks te zwaar dus hij zal het wel nodig hebben dan…
nu ik het terug lees zie ik dat ik het verkeerd heb begrepen en jullie willen juist die laatste fles nog geven…
wij hier ook als hij nog ligt te slapen
ben zo terug
nouja het verschil is dat Aukje de fles van 23.00 al een poos niet meer krijgt, heeft ze ook niet meer nodig. Ze wil de fles van 19.00 ook gewoon niet meer drinken. Ze is dan wel vrolijk hoor en ligt tijdens het eten meer te lachen dan te drinken en gaat dan zonder morren slapen.
Vannacht ging het hier redelijk, ik heb dr wel een paar keer gehoord dat ze lag te huilen/jengelen. Heb dr maar 1x naartoe gemoeten, de andere keren viel ze zelf weer in slaap.
Vanavond heeft ze dr fles eindelijk weer een keertje redelijk gedronken, heb dr wel veel voor moeten doen, maar hij is erin gegaan!!
Puma, zou het niets zijn om die fles van 20.00 te vervroegen naar 19.00? Dan kan je kindje toch slapen en hebben ze de voeding wel binnen. Of dan misschien t algehele schema een uurtje vroeger zetten!?
Als baby’s eenmaal verkouden zijn, slapen/drinken/eten ze ook slecht!
Katie is met sinterklaas 2 weken lang goed ziek geweest van verkoudheid tot koorts aan toe. Het enige wat ik der moest geven was de fles… En slapen was zowel overdag als s’nachts een ramp dus je hoeft je je geen zorgen te maken dat je meisje slechte eter is… Dat komt omdat ze verkouden is! En als Katie eenmaal sliep s’nachts… Kwam ze uiteindelijk ook 1 a 2x voor de fles… Dorst dat ze had…
Sterkte.
Tis dat Katie 9 maanden is maar zij moet de laatste fles van 20;00 niet meer!
zo terug werd iets langer…
halen jullie de kids er uit om te drinken of gewoon fles in bed geven en kind in slaap stand ??
wij halen hem er niet uit geven hem gewoon fles en wachten tot hij klaar is en nemen fles mee…
ik haal Aukje er wel uit, zij kan nogal behoorlijk boeren namelijk, en als ik haar dat niet laat doen kan ze behoorlijke winderigheid krijgen waar ze dan last van heeft :lol:
Zo nou hier een topnacht gehad! :dance: 20u laatste fles (niet helemaal leeg overigens) en om kwart voor 9 moesten we Kiki wakker maken! Heerlijk, even een nacht goed slapen kan een mens goed doen zeg! :mrgreen: Nu hopen dat dit doorzet
@Sennapen: Kiki slaapt inderdaad wel veel. Die is ongeveer een uur/anderhalf uur wakker na een voeding en dan gaat ze weer slapen. Is dus ook niet gelukt om haar gisteren wakker te houden voor de laatste fles (viel in de box bijna in slaap) dus dan doen we haar lekker naar bed. Wel eruit gehaald weer voor de laatste fles en dat ging vannacht dus goed
@Inge: wij halen Kiki dus nog wel uit bed voor de laatste fles, ook als ze dan slaapt. Ze zit nog lang niet aan volle potjes fruit en groente dus vind het belangrijk dat ze wel voldoende melk krijgt
En jouw manneke al kiezen! :shock: Arm ding, kan me voorstellen dat ie daar last van heeft!
@Mariyelle: hier speelt ook wel een lichte verkoudheid, en een tand erdoor gekomen dus denk dat dit ook speelt… heb er overigens nog niet meer kunnen ontdekken maar wie weet.
@Sonja: misschien inderdaad de flessen nog meer opschuiven naar 19u. Maar dat gaat beter denk ik als ze volledig aan de bijvoeding is. Dan zou ze om 8u een fles kunnen krijgen, 11u fruit, 13u fles, 16u groente en yoghurt en dan 19u laatste fles oid… maar zover is het nog niet dus wil wel die 4 flessen nog blijven doen vooralsnog… Of dan ook schuiven kan natuurlijk ook denk ik nu :think: 8-12-15-19u Net als bij Sennapen. Misschien eens proberen inderdaad. Wellicht houdt ze t dan ook vol tot de laatste fles en hoeven we haar niet meer wakker te maken voor de laatste…?
Nouja, maar eens kijken hoe t vannacht weer gaat
@Puma wrote:
@Inge: wij halen Kiki dus nog wel uit bed voor de laatste fles, ook als ze dan slaapt. Ze zit nog lang niet aan volle potjes fruit en groente dus vind het belangrijk dat ze wel voldoende melk krijgt
En jouw manneke al kiezen! :shock: Arm ding, kan me voorstellen dat ie daar last van heeft!
Oh zie nu dat hij al 1 is, dan kan dat natuurlijk makkelijk haha :)
Wat fijn dat kiki zolang heeft geslapen, dat doet een mens echt goed he een nacht doorslapen :thumbup:
Als ze last van tandjes zou hebben dan zou zo toch niet alleen de laatste fles weigeren lijkt me.
Naomi krijgt het volgende:
8.00 fles
10.00 fruit
12.00 fles
16.00 fles
17.00 groente
tussen 19.00 en 20.00 fles met rijstebloem en dan naar bed.
nou de andere flessen moddert ze ook een beetje aan. Laat ze nu 60 vaak van staan terwijl ze normaal tot de laatste druppel opgingen…
Gister wilde ze papfles weer niet, in een bakje gedaan met een lepeltje gegeven en alles ging er gewoon in :think: :wall: Gek kind. Maargoed, ze heeft t binnen gekregen!
Super dat Kiki zo goed had geslapen zeg :thumbup: