Dit onderstaande artikel las ik net in de Telegraaf. (echt voorpagina nieuws!).
Daarom deze Poll
HARDERWIJK - Niet iedereen geeft het toe, maar we laten allemaal wel eens een wind. Zo laat 70 procent van de Nederlanders een wind in de buurt van de partner en ruim 40 procent houdt zich niet in als de kinderen in de nabijheid zijn. Dat blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek van het tijdschrift gezondNU.
In de buurt van vrienden laat 14 procent zijn winden gaan en in het openbaar vervoer gunt 12 procent zijn scheetjes de vrijheid. Volgens gezondNU kunnen we onze winden ook beter niet inhouden. Dat leidt namelijk tot uitstulpingen van de darmen en de giftige darmgassen kunnen door opname in de bloedbaan klachten als vermoeidheid en hoofdpijn veroorzaken.
Van de respondenten weet 30 procent dat een windje alles zegt over het eetgedrag. Scheetjes die naar rotte eieren ruiken, komen bij 40 procent van de ondervraagden voor. Deze geur wijst op een slechte eiwitvertering als gevolg van een overschot aan dierlijke eiwitten.
Gisting in de darmen leidt tot zurig ruikende windjes. Dit kan onder meer ontstaan door een overvloed aan koolhydraten en het eten van fruit na de maaltijd.
Ook het geluidsvolume van de scheet onthult veel. Een zachte wind duidt op een vetverteringsprobleem. Hard klinkende winden komen voor bij een slechte koolhydraatvertering.
Op de vraag wat men doet als in de rij voor de kassa opeens een scheet komt opborrelen, blijkt dat 80 procent die inhoudt. 16 Procent laat hem stiekem gaan, 14 procent loopt even weg en 13 procent laat de wind zo zachtjes mogelijk ontsnappen.
De helft van alle Nederlanders doet overigens niets om winden te vermijden. Ruim 20 procent ontwijkt voorafgaand aan bijvoorbeeld een vergadering bepaald voedsel dat scheten kan veroorzaken, zoals uien en bruine bonen. 10 Procent mijdt deze voedingsmiddelen constant. Van de respondenten neemt 6 procent preventief medicijnen tegen winden en 4 procent probeert zo rustig mogelijk te eten. Want wie gehaast eet en slecht kauwt, bezorgt zijn darmen overwerk, aldus gezondNU.
ik doe het alleen in ons gezin, soms gaan we tegen elkaar om hier :oops: :lol:
Mijn vriend heeft Daphne (hoe heet ze ook al weer die met die tenniser die boeken schrijft) horen zeggen ga niet met je man om zoals je ook niet met je collega’s omgaat. Dus oa geen scheten laten in zijn bijzijn. Dus hij zegt nog weleens - wat was dat ookal weer tav mij en je collega’s :mrgreen:
Tja ik maak dat onderscheid dus wel en laat af en toe wel een flinke scheet terwijl als hij het doet of iemand anders vind ik het soms best ranzig.
Maar ja het lucht zo op he en wij eten nogal eens winderige dingen zoals peulvruchten of tofu.
En nu zwanger en af en toe verstopt luchtte het toch wel op ookal was ik midden in een winkel - maar probeer het dan wel onopgemerkt te doen.
Ik doe het NOOIT in bijzijn van anderen, gewoon omdat ik mezelf er erg onprettig bij voel.
Marco en ik hebben geen schaamte daarover als we bij elkaar zijn, maar we hebben wel de afspraak gemaakt om het niet meer te doen. Op een gegeven moment liep het echt een beetje uit de hand. :oops: :mrgreen:
Alleen als ik ongesteld ben dan doe ik het thuis wel (ook weer niet als er iemand is) als Marco er is. Want dan zijn mijn darmen erg overaktief en doet het gewoon erg veel pijn om het in te houden.
Als ik op visite ben, loop ik naar buiten of naar het toilet.
thuis wel, maar ergens anders niet hoor,.
dan loop ik echt even weg, naar buiten of naar het toilet
ik probeer me in te houden! als papa ze wel laat gaan, dan zegt lola
'nee papa, nie deon, bah"en hij krijgt dan slaag :lol: :lol:
we hebben hier de afspraak, dat als het bed verschoond is, dat meneer geen scheetjes mag laten de eerste nacht :mrgreen:
alleen in het bijzijn van mijn gezin mijn man was van de week in de etos, stondt een vrouw voor hem en die liet zonder pardon zomaar een windt :shock: mijn man kwam thuis helemaal ondersteboven hoe kan iemand dat toch doen, hij zei wat ik nu voor me had wat een vies wijf :mrgreen:
Melanie :lol:
Ik heb ook gestemd op Ja, alleen in het bijzijn van mijn gezin. Maar ik probeer het wel zachtjes te doen, haha. Maar gelukkig hoef ik niet zo vaak windjes te laten. Maar als het me op het werk gebeurt of zo, dan ga ik wel ff naar het toilet.
@Nicje wrote:
Ik doe het NOOIT in bijzijn van anderen, gewoon omdat ik mezelf er erg onprettig bij voel.
Marco en ik hebben geen schaamte daarover als we bij elkaar zijn, maar we hebben wel de afspraak gemaakt om het niet meer te doen. Op een gegeven moment liep het echt een beetje uit de hand. :oops: :mrgreen:
Alleen als ik ongesteld ben dan doe ik het thuis wel (ook weer niet als er iemand is) als Marco er is. Want dan zijn mijn darmen erg overaktief en doet het gewoon erg veel pijn om het in te houden.
Als ik op visite ben, loop ik naar buiten of naar het toilet.
Haha liep uit de hand… Ik zie nu 2 mensen voor me die elkaar proberen te overtreffen met scheetgeluid…
Ik vermijd bloemkool… :lol:
Ja. maar alleen als niemand het kan RUIKEN moest mijn antwoord zijn… (en horen dus ook :mrgreen: )
Mijn vader maakt er echt een sport van. Die heeft ook de 10 seconden regel bedacht.
Mijn vader is dus van de zoefjes. Je hoort ze niet maar na 10 seconden komen ze gigantisch aan.
Soms hoor ik dus mijn vader heel zachtjes tot 10 tellen en dan weet ik dus dat ik weg moet wezen, maar mijn vriend was nog niet zo ingeburgerd in ons gezin op dat gebied en die keek dus heel stom mijn vader aan.
En bij 10, kwam het zoefjes dus aan en begon mijn vriend te schelden dat mijn vader stinkt. Nou je kan ons dan opvegen, dat vindt mijn vader dus echt humor.
Hahahaha smakelijk gelachen hier…met je vader. Ik laat ze bijna nooit, maar ik laat ze dus als er niemand bij is, want ik schaam me er toch voor.
Gelukkig heb ik er ook weinig last van.