hoi vraagje:
mijn tweeling is nu ruim 10 weken oud. Ze waren 3,5 week te vroeg geboren, dus gecorrigeerd zijn ze 7 weken oud. Lola is twee weken geleden begonnen met oogcontact maken en lachen. Evi maakt heel af en toe heel kort oogcontact, en glimlacht soms, maar echt bewust lachen als reactie heb ik haar nog niet zien doen. Moet ik me zorgen maken?
ik denk dat het nog te vroeg is om daar nu al een goed antwoord op te kunnen geven.
ik denk dat ze misschien iets meer tijd nodig heeft als haar zusje.
wat zegt het cb ervan?
reageert ze altijd heel kort ondaks je zelf het volledige contact met haar zoekt. in het eerste jaar moeten ze nog zoveel leren ik denk dat als het dan nog zo is je dan pas zorgen moet gaan maken.
maar ik snap je twijfels omdat je andere dochter wel gewoon reageert.
Ik heb me daar in het begin ook best wel zorgen om gemaakt. Sam was nogal niet van het oogcontact maken. Ook niet tijdens de bv. Nou is hij niet te vroeg geboren, dus misschien is dat anders, dat weet ik niet. Maar kennelijk had hij andere prioriteiten in het leven want na een paar maanden ging hij heel indringend kijken. Ineens! En het knuffelen wat hier ook niet echt van de grond kwam, gewoonweg omdat hij dat heel duidelijk niet wilde komt nu pas. Dus na een jaar!
Ik weet niet of je iets aan dit antwoord hebt, maar is iig mijn ervaring.
:-*
bedankt meiden! Evi bleek ziek te zijn, RS virus. Wellicht was ze daarom zo afwezig. Ze heeft een nachtje in het ziekenhuis gelegen ter observatie en is nu weer thuis. Ze is nog wel ziek en suf, dus nu zal ze zowiezo geen contact maken. We zullen wel weer zien als ze beter is!