laarzen oprekken

Ik heb deze laarzen net online gekocht, was echt een superkoopje. Nu kreeg ik ze binnen en ze zijn echt zo ontzettend mooi en de maat is helemaal goed. maar… ze zijn veel te smal aan de schacht voor mijn hockeykuiten.

Heeft iemand ervaring met het oprekken van laarzen? Zou een schoenmaker dat kunnen? Ik heb vorig jaar bij manfield laarzen gekocht, die hebben ze in de winkel flink opgerekt, maar om daar nu met deze laarzen naar toe te gaan…dat durf ik eigenlijk ook weer niet.

Ik heb enkel ervaring met leren paardrijlaarzen dat ze eraan de achterkant een stuk leer instikken zodat je kuit er in past.

Maar of dat voor deze laarzen ook een oplossing zou zijn weet ik niet.

Kan de schoenmaker ook niet oprekken dan?

Ze zijn wel erg mooi hoor!

:inlove:

ik vind ze ook te mooi om zomaar terug te sturen :oops: :oops: zeker voor die prijs… maar ja, wat moet ik met laarzen die niet dicht kunnen…

Jawel hoor, als het leer is dan kan een goede schoenmaker dat hoor.

Ik zou gewoon eens informeren.

Ze zijn van prachtig leer gemaakt (zijn echte fredjes) maar ze moeten wel een flink stuk rekken… Ik zal er morgen eens mee naar een schoenmaker gaan. Kan het altijd eerst vragen he?

Dan rek je het leer toch op, zo zonde :shifty:

Weet je of ze ze ook in het zwart of grijs hebben? Dan wil ik graag een linkje :stuck_out_tongue:

zulke laarzen loop ik nou ook te zoeken, ze zijn echt helemaal geweldig!

en oprekken zou ik gewoon even meen na hakkenbar, en als die niet gewoon laarzen in tas doen en dan richting manfield en gewoon even vragen of ze dat voor een vergoeding willen doen zeg je gewoon dat je ze van iemand hebt gekregen ofzo :lol:

Het was echt een once-in-a-lifetime kans zeg maar… (er was nog 1 paar in 1 maat van 239,00 nu voor 91,95 :shock: ) daar kon ik ze eigenlijk toch echt niet voor laten liggen :oops: :oops:

Ik zou gewoon de laarzen meenemen naar de schoenmaker en het vragen.

Als hij zegt dat het niet kan, kun je ze beter terugsturen want 91 euro is wel weer duur voor laarzen die je niet draagt :wink:

Tip 1 Zadelzeep

Zadelzeep (vooral gebruikt in de paardensport) maakt je laarzen soepel. Smeer iedere laars goed in en wandel daarna een stuk. Je laarzen vormen dan naar je voeten.

Top 2 Alcohol

Sommigen noemen het drankmisbruik. Maar ook van een spray van water (2 delen) in combinatie met alcohol (1 deel) kunnen je laarzen oprekken. Behandel iedere laars meerdere malen en houd ze vochtig tijdens de behandeling.

Tip 3 IJs

Stap 1) doe een waterdichte zak in de laars.

Stap 2) vul de zak met water.

Stap 3) laat het water bevriezen.

Door de vrieskou zet water (en daarmee je laars) uit.

Tip 4 Natte krant

Pak de laarzen in met natte kranten (liefst zonder afbeeldingen). Verwijder het papier wanneer het is opgedroogd.

Tip 5 Laarzenspanner

Klaar met alle huismiddeltjes? Koop een laarzenspanner, het liefst van hout. Ook handig om je laarzen in model te houden…

Ben je al naar de schoenmaker geweest?

Ze zijn prachtig!

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb korte beentje en dikke kuiten, dus altijd problemen met laarzen. Ben benieuwd of en hoe je het hebt opgelost.

Ik heb van de week bij de schoenenwinkel een spray gekocht die leer oprekt. Is voor de laarzen van mijn dochtertje die net goed zitten maar misschien niet met legging/maillot kunnen.

YEahhhhhhhhhhhhh, het is gelukt!! Ik kon ze zaterdag al ophalen bij de schoenmaker, maar toen zat een laars nog niet mooi. Nu vandaag nogmaals geweest en ze zijn nu perfect. Ik ben er zo blij mee :inlove: :inlove: :inlove: eindelijk een keer blij met mijn schoenmaatje 36 :mrgreen:

dank jullie wel voor de goede tip!!!