laag hb - floradix en appelstroop en?

Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was mijn hb steeds aan de lage kant en wist ik het nog op 6,3 te krijgen op het eind met floradix en appelstroop. Dat was toen ook de standaard van de vk.

De standaard is nu 6,5 terwijl mijn hb nu 5,8 is.

Ik kreeg al een recept mee voor staalpillen, maar wil dit eigenlijk absoluut niet (ivm spastische darm en aambeien en angst voor verstopping).

Iemand nog tips? En inderdaad verstopping nav de staalpillen?

Ik neem nu wel standaard een glas jus d’orange bij m’n ontbijt voor de vitamine c en geen thee en melk meer. En dus twee keer per dag floradix.

Roosvicee Ferro :sick:

noten

donkerbruin brood

Floradix

Zo heb ik het ook gered zonder staalpillen. En mijn HB was 5.3

Een week voor de bevalling zat ik op 6.0. Nog wat laag maar wel goed gestegen dus.

ja die roosvicee dus… blegh.

Als je iets ijzerigs neemt, sinasappelsap er bij drinken (vitamine c slikken), dan wordt de ijzer sneller / beter opgenomen

Zie ook voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/vitamines-en-mineralen/ijzer.aspx

Groetjes,

LaBruja

Zoethoutthee drinken, als je het wegkrijgt dan :wink:

hm daar (zoethoutthee) zou ik toch mee oppassen…

n de eerste plaats wordt vooral gewaarschuwd voor de bloeddrukverhogende werking van zoethout, die vaak vooral beschrevenn wordt bij overdreven gebruik van drop, maar die ook kan voorkomen bij het langdurig gebruik van zoethoutthee.

Omwille van het voorgaande, maar ook omwille van de phyto-oestrogene werking wordt het gebruik van zoethout tijdens de zwangerschap afgeraden.

Groetjes,
LaBruja

Ik kreeg geen verstopping van staalpillen (heb dan ook Crohn :mrgreen: ), maar wel last van mijn buik. Om die reden heb ik dan ook meer dan een jaar ijzerinjecties gehad (15 jr geleden).

Naar het einde van mijn vorige zwangerschap en nu ook weer heb ik “Losferron” voorgeschreven gekregen. Dit zijn bruistabletten. Ik heb geen last van bijwerkingen. Smaakt wat ijzerig…als bloed…noem het dan ook “cup of blood” Vond het eerst best vies, maar na de bevalling van Fenna (ks) snakte ik er echt na…vond het heerlijk! :lol:

Mijn hb is nu na 3 weken losferron opgekrabbeld van 6.0 naar 6.4

Matsjo, met wat nam je die ferro en de floradix in. Met water?

@LaBruja wrote:

hm daar (zoethoutthee) zou ik toch mee oppassen…

n de eerste plaats wordt vooral gewaarschuwd voor de bloeddrukverhogende werking van zoethout, die vaak vooral beschrevenn wordt bij overdreven gebruik van drop, maar die ook kan voorkomen bij het langdurig gebruik van zoethoutthee.

Omwille van het voorgaande, maar ook omwille van de phyto-oestrogene werking wordt het gebruik van zoethout tijdens de zwangerschap afgeraden.

Groetjes,
LaBruja

Oh dat wist ik niet! Nou ja, maar goed dat ik het dus niet wegkrijg ;)

@Sproetje wrote:

Nee met jus d’ orange

Ik heb vroeger heel vaak een laag HB gehad. Na iedere winter hetzelfde probleem te hebben, ontdekte ik dat er in havermout heel veel ijzer zat. Ik eet het sindsdien regelmatig, vooral in de herfst/winter en heb nooit meer ergens last van gehad!!

In de cornflaxes van eigen merk appie zit ook (veel) toegevoegd ijzer. Alle beetjes helpen, toch?

Als je jus drinkt bij de warme maaltijd, dan is dat beter voor de ijzeropname volgens de dietiste.

Verder de roosvicee door de jus doen om verstopping tegen te gaan. En dan is het gelijk niet zo vies.

Ik snap wel dat je bang bent voor verstopping, maar ik denk dat je daar zelf meer tegen kunt doen dan tegen een laag hb.

@Matsjo wrote:

@Sproetje wrote:

Nee met jus d’ orange

Of gewoon door heuuuuuule zoete roosvicee :wink:

Ik drink het nu met water en dan bij de maaltijd nog een glas jus voor de vitamine C.

Hopelijk heeft het een beetje effect.

Morgen spinazie :mrgreen:

groene groenten doen ook hun best! o en nooit een half uur voor of na ijzerrijk eten melkproducten nuttigen want die breken het ijzer weer af.

En iemand enig idee hoe snel het effect heeft.

Ik moet maandag opnieuw laten prikken… heeft wat ik dit weekend eet daar dan nog invloed op??

Nee, dat denk ik niet.

hoi,

Ik ben zelf namelijk kraamverzorgende. En ik heb eigenlijk goede ervaring met ferromax! Dat is een natuurlijkprodukt! Kan je meestal krijgen bij een DA drogist of gezondheidswinkels. Ook verkijgbaar op internet. het is iets goedkoper dan floradix. Bij de meeste vrouwen gaat de Hb gehalte heel snel omhoog! Misschien kan je dit nog proberen.