Kwarktaart

Ik heb gisteren een:

Dr.Oetker

Pakket :oops: voor kwartaart aardbeien gekocht.



Wilde het eens uitproberen, maar vraag me eigenlijk af hoelang je zoiets in de koelkast goed kunt houden. Want als ik dat vanavond maak is het morgenavond dan nog goed ?

Ook staat op de verpakking dat ik kwark moet gebruiken, maar is dat volle kwark of magere, ik heb magere meegenomen maar waar word het normaal gesproken mee gedaan ?

Kan het namelijk nergens op de verpakking vinden :think:

Hoi!!



Ik kan je vertellen dat hij erg lekker is!!! :wink:



Maar je kan hem zeker wel een paar dagen in de koelkast bewaren. Ik maak hem meestal een dag voor een verjaardag bij ons. En dan eet ik hem de dag na de verjaardag ook nog wel en heeeeel soms die dag erna nog.

Zodra de randjes droog worden dan eet ik het niet meer.

Ja hoor, dan issie nog goed!

Iserg lekker haha.

Ik gebruik ook altijd margere kwark, niemand proeft het verschil met normale kwark.



Succes en eet smakelijk!

Oh ja, vergat ik nog op het type kwark te reageren.

Het maakt inderdaad niet uit wat voor kwark je er in doet. Ik kijk eigenlijk altijd alleen maar of er genoeg inhoud in zit :wink:

Zo heb ik ook wel eens (wel perongeluk) vanilekwark gebruikt…en het smaakte niet eens slecht :wink: hahahaha

heb de kwarktaartjes net in de koelkast gezet :inlove: lust het zelf niet eens :sick:



heb dit keer de bakvormpjes die ik ook gebruik voor muffins en cakejes gebruikt en schrok ervan hoeveel ik ervan kon maken :shock: staat nu denk ik een stuk of 25 kwarktaartjes in de koelkast :lol:



ik pak in de winkel altijd het goedkoopste bakje kwark is een vierkant bakje met naturel kwark en had dit keer slagroom uit het koelvak nu maar afwachten wat ze er vanavond van vinden :pray:

Wat een leuk idee, kleine kwarktaartjes! Ik maak altijd gewoon een grote haha.

iew… ik vind de kant en klare kwarktaart met smaak van oekter, zelf doe ik altijd een blik aardbei kopen, of in de zomer verse. Van het blik verzamel je het sap, totdat je 100 ml hebt, heb je nog niet 100 ml, dan pureer ik altijd nog aardbeien totdat ik voldoende heb, met verse aardbeien pureer ik altijd en dat meng ik dan met water! dan krijg je er eentje die echt naar fruit smaakt!



HEb je sileconenvormpjes? hendrika? heb je ook een foto? ben erg niewusgierig! ik druf het nl niet… ben bang dat het mis gaat… wat do eje dan op de bodempjes?

Bedankt voor jullie antwoorden.



Hij staat hier nu ook in de koelkast, om 21:00 mag ie eruit en kunnen we lekker smullen.



Hubbie en dochterlief hebben heerlijk de bak en de staafjes van de staafmixer afgelikt :lol:.

Straks lekker verse aardbeien erop met wat slagroom :drool: :drool:



Maar in kleine bakvormpjes, dan krijg je ze er toch niet goed uit of kun je van die kleintjes ook de bodem van de bakvorm eruit halen ?



De volgende x ( als ie lekker is ) doe ik er verse aardbeiden doorheen, maar aangezien hij nu niet meteen opgaat heb ik het daar niet zo op om er een paar dagen verse aardbeien tussen te laten zitten.

ze komen zo uit de koelkast zijn mooi ingedikt en heb de vormpjes van die papieren taartschaaltjes van dr oetker gevuld met een beetje van de bodem gewoon alles klaar maken zoals het hoord en dan ipv de grote vorm maken nu dus kleine bodems in de papieren vormpjes gemaakt en dan later de kwark erop doen

@hendrika wrote:

ze komen zo uit de koelkast zijn mooi ingedikt en heb de vormpjes van die papieren taartschaaltjes van dr oetker gevuld met een beetje van de bodem gewoon alles klaar maken zoals het hoord en dan ipv de grote vorm maken nu dus kleine bodems in de papieren vormpjes gemaakt en dan later de kwark erop doen




Serveer je ze dan in het papiertje of haal je ze er uit???

Ik heb gister cupcakes gemaakt en ik vond de papiertjes toch weer wat kleiner dan ik in gedachte had…worden die kwarktaartjes dan ook niet heel erg klein??

nou ligt er denk ik ook welke cupjes je hebt.



en je serveerd ze met het papiertje erom net als een gebakje bij de bakker weg.