Kwam dit tegen op site van de gemeente. Handig om te weten?!

Bijschrijvingen van kinderen in het paspoort van ouder(s) blijven geldig tot 26 juni 2012. Daarna moeten kinderen een eigen reisdocument hebben. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. In de gewijzigde verordening wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld.

Geregeld wordt ook dat de invoering van het 1p-1p beginsel uiterlijk 3 jaar na de inwerkingtreding van de verordening van kracht wordt. Het 1p-1p beginsel zal op 26 juni 2012 van kracht worden. Vanaf dat moment kunnen bijschrijvingen niet meer worden aangevraagd en zijn bestaande bijschrijvingen niet meer geldig.

Geldig blijft wel het document van de houder waarin de bijschrijvingen zijn geplaatst, totdat de datum geldigheid op het reisdocument is verlopen. De paspoortregelgeving zal worden aangepast in verband met het vervallen van de mogelijkheid tot bijschrijving.

ja én vanaf januari worden de ID kaarten duurder voor kinderen. Nu ist nog max 10 euro ofzo, dat wordt dus fors hoger. We gaan voor de jongste volgende week nog een id kaart aanvragen :wink: alleen wel ff een pasfoto maken, vind dat ook aso duur hoor, ze maken er echt een beetje misbruik van, heb je 6 foto’s waarvan je er 5 wegdoet want zo leuk zie je er nu ook weer niet uit op zo’n foto :roll:

goeie tip… ships… moet ik ook nog regelen!! al weet ikniet of we em wel gaan gebruiken, aangezienw e toch niet naar het buitenland op vakantie gaan op korter termijn

maar ze hoeven toch pas vanaf 14 ofzo een eigen id kaart te hebben of veranderd dat ook?



tenzij je gaat reizen uiteraard

vanaf 14 is het idd verplicht, daarom waren de kaarten tot 14 ook goedkoper.



Maar de overheid maakt handig gebruik van de rechtspraak…aangezien je tot 14 jaar alleen een kaart nodig hebt als je over de grens wilt is het dus in het belang van de burger en niet van de overheid dat die aangevraagd wordt… en worden de tarieven 3x omhoog gegooid. Van nu 9 naar volgend jaar 30 euro.



Dus volgende week komen er hier voor 2 van de 4 nog kaarten voor 9 euro.

Beide kinderen zijn jonger dan 6, dus die mogen nog lachen op de pasfoto :angel: .

kan je ook een id aanvragen als ze al bijgeschreven is op paspoort? of moet ik dan ook voor mezelf een id aanvragen?

Zoals ik het begrijp blijft jouw paspoort geldig, maar is alleen de bijschrijving niet meer geldig en moeten de kids een eigen id.

wij hebben vorige week 3 nieuwe id kaarten laten maken

@Cariska wrote:

kan je ook een id aanvragen als ze al bijgeschreven is op paspoort? of moet ik dan ook voor mezelf een id aanvragen?




kan prima hoor en ze zijn gewoon de week tussen kerst en oud en nieuw open, dus tijd zat nog dit jaar :mrgreen: .

Wij hebben gewoon een afspraak gepland online voor volgende week :thumbup: .



Dit weekend even foto’s maken.

aha ok!

Goeie tip! Maar zolang je niet naar het buitenland gaat hebben je kids toch geen ID nodig?

Nou ja, dan ook maar alvast id kaarten voor de kids aanschaffen.

Ze staan ook bij mij ingeschreven, vond ik destijds een veilig gevoel en bleek ook handig toen ik met zoon naar Accare ging, toen moesten ze van hem ook een officiel bewijs zien.

Dit was al bekend toen we een paspoort voor Fenna in de zomer van 2010 aangeschaft hebben. Was goedkoper als toen bijschrijven en 2 jaar later een eigen ID bewijs aanschaffen.

@mamaMarije wrote:

@Cariska wrote:
kan je ook een id aanvragen als ze al bijgeschreven is op paspoort? of moet ik dan ook voor mezelf een id aanvragen?




kan prima hoor en ze zijn gewoon de week tussen kerst en oud en nieuw open, dus tijd zat nog dit jaar :mrgreen: .

Wij hebben gewoon een afspraak gepland online voor volgende week :thumbup: .



Dit weekend even foto’s maken.




Nou, dat wordt dan een meeting bij het gemeentehuis hahaha.

Ik ga het ook maar snel regelen :thumbup:

Ik vind het ronduit belachelijk.

Hier kost het nu nog 9 euro en vanaf 1 januari 30 euro :shock:

En dan nog de pasfoto’s, die kosten ook 11 euro per set. En dat voor een stel chagrijnige foto’s :wall:



Ik weet nog niet of ik me ertoe kan zetten om het binnen 2 weken eventjes te regelen :think:

Ik werk op een gemeentehuis en bij ons zijn er sinds 10 dagen echt wachtrijen van ruim 1 uur per avond, alleen maar voor die kinder ID’s…en dat voor een gemeente met nog geen 20.000 inwoners. Logischerwijs willen nog veeeeel mensen profiteren van de lage tarieven tot eind van t jaar.

@Suuus wrote:

Ik werk op een gemeentehuis en bij ons zijn er sinds 10 dagen echt wachtrijen van ruim 1 uur per avond, alleen maar voor die kinder ID’s…en dat voor een gemeente met nog geen 20.000 inwoners. Logischerwijs willen nog veeeeel mensen profiteren van de lage tarieven tot eind van t jaar.




en daarom zijn wij maar voor op afspraak gegaan en niet op de bonjefooi het gemeentehuis binnengesjouwd.

Weet je tenminste zeker dat je op tijd aan de beurt ben en geen uur hoeft te wachten.

@mamaMarije wrote:

@Suuus wrote:
Ik werk op een gemeentehuis en bij ons zijn er sinds 10 dagen echt wachtrijen van ruim 1 uur per avond, alleen maar voor die kinder ID’s…en dat voor een gemeente met nog geen 20.000 inwoners. Logischerwijs willen nog veeeeel mensen profiteren van de lage tarieven tot eind van t jaar.




en daarom zijn wij maar voor op afspraak gegaan en niet op de bonjefooi het gemeentehuis binnengesjouwd.

Weet je tenminste zeker dat je op tijd aan de beurt ben en geen uur hoeft te wachten.




Bij onze gemeente kun je alleen nog maar op de bonnefooi. Wij werken nog niet op afspraak :o

ben vorige week geweest, en heb ze al binnen, maar inderdaad een uur zitten wachten…

@Suuus wrote:

@mamaMarije wrote:
@Suuus wrote:
Ik werk op een gemeentehuis en bij ons zijn er sinds 10 dagen echt wachtrijen van ruim 1 uur per avond, alleen maar voor die kinder ID’s…en dat voor een gemeente met nog geen 20.000 inwoners. Logischerwijs willen nog veeeeel mensen profiteren van de lage tarieven tot eind van t jaar.




en daarom zijn wij maar voor op afspraak gegaan en niet op de bonjefooi het gemeentehuis binnengesjouwd.

Weet je tenminste zeker dat je op tijd aan de beurt ben en geen uur hoeft te wachten.




Bij onze gemeente kun je alleen nog maar op de bonnefooi. Wij werken nog niet op afspraak :o




Toen ze het invoerden vond ik het onzin (en soms ook onhandig, want in de middag kan je dus niet zomaar meer ergens voor binnenlopen, want dat is de afspraken tijd) maar met afgelopen jaren vernieuwe rijbewijs, nieuwe id kaart(en) en zeker nu… vind ik het eigenlijk wel heel erg praktisch :slight_smile: .