Tja, ik ben nogal van de potjes :oops: . Maar ik vroeg me af of er eigenlijk kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken zit? Soms lees ik dat mensen het hebben over toegevoegd zout oid, maar ik kan dat bij de ingredienten niet terugvinden :think: . En er zit toch behoorlijk prijsverschil tussen bijv. bonbebe en olvarit…
Hetzelfde geldt een beetje voor de flesvoeding. Ik koop al vanaf het begin HA van nutrilon, die een stuk duurder is dan bijv. Etos huismerk. :think:
Ik weet niet of er echt kwaliteitsverschil is, ik weet wel dat Stan altijd meer spuugde en kwijlde van andere merken. En met Olvarit gaat het goed.
Ook vind ik de Olvarit minder stinken. Ruikt natuurlijker…
Dus voor mij alleen maar Olvarit.
Ik weet het alleen van het kruidvat merk. Daar zou zout toegevoegd worden of is het suiker bij het fruit? dus die koop ik niet.
Ik kocht bijna altijd zonnatura…Op de een of andere manier ‘voelde’ dat goed. Maar ook daar zitten zouten en suikers in hoor…
Hier de melk van bon bebe, en de potjes als we ze halen, of van olvarit of bon bebe.
Hier de opvolgmelk van de Kruitvat.
Potjes groente en fruit verschillend. Veel van de kruitvat. Maar de bruine bonen van Olvarit.
ik vind die potjes van Friso wat frisser overkomen qua smaak…
euh wat echter/ natuurlijker…
voor de rest maakt het denk ik weinig uit…
Ik wissel af met merken en smaken… De ene keer heeft hij kruidvat, dan weer Olvarit en een ander keertje weer Friso. Hij vindt alles lekker, behalve Andijvie stampot.
Hier afwisselend potjes van Olvarit of C1000 eigen merk.
Opvolgmelk altijd van Nutrilon gehad en pap van Bambix.
Onze man lust ook alles, en inderdaad de andijvi stamppot wat minder, maar hij eet het wel
@Madre wrote:
Ik kocht bijna altijd zonnatura…Op de een of andere manier ‘voelde’ dat goed. Maar ook daar zitten zouten en suikers in hoor…
als ik al potjes kocht, dan idd ook van zonnatura. Om zelfde reden, wil graag geloven dat het ‘beter’ is En zonnatura heeft meer vega potjes.
hier altijd potjes van friso…
vind die er lekkerder uitzien, en meer smaak hebben dan bijv. olvarit.
flesvoeding hadden wij ook altijd van friso. Heb 1 keer kruidvat merk geporbeerd maar dar ging madam erg veel van spugen dus maar niet meer gedaan.
Wel hoorde ik van onze kraamverzorgster dat alle flesvoeding aan strenge eisen moet voldoen willen ze ze mogen verkopen. Dus in principe koop je wel goede fv als je bijv… die van etos koopt lijkt mij dan.
Wij wisselen hier nogal eens. Vaak Olvarit maar ik koop ook geregeld
de potjes van AH en soms ook die van Friso.
Zal allemaal wel goed zijn ga ik vanuit. En voor de afwisseling is
het lekker.
Wat FV betreft hebben wij alleen NUtrilon gegeven. Gaf ons het
beste gevoel. De kindjes doen het er ook super op :thumbup:
Wel hoorde ik van onze kraamverzorgster dat alle flesvoeding aan strenge eisen moet voldoen willen ze ze mogen verkopen. Dus in principe koop je wel goede fv als je bijv.. die van etos koopt lijkt mij dan
er gaan toch ook al tijden geruchten dat de flexvoeding van Kruidvat door de zelfde fabriek wordt gemaakt als een van de grootste merken, nutricia of zo?
Ik denk ook dat in nederland alles aan zoveel eisen moet voldoen, dat het niet veel uitmaakt of je een a- of een b-merk koopt. Al moet ik zeggen dat als ik zie wat er zoal in die potjes gaat, dat het misschien toch wel heel erg tegenvalt met die wetgeving, en dat de bedrijven zelf een veel grotere vinger in de pap hebben dan de algemeen geaccepteerde meningen over wat gezond is voor een baby....
Wij hebben hier ook meestal de potjes van Friso, smaakt naar mijn idee ook meer naar hetgeen wat erin zit 8) .
Bij olvarit had ik vaak geen idee of het nou andijvie, spinazie, spercieboontjes of courgette was. Allemaal hetzelfde groene spul :shifty:
Ik heb het een keer na gevraagd.
Klopt inderdaad dat bv kruidvat voeding in dezelfde fabriek gemaakt wordt als een bekend merk, dacht nutricia of friso. Het is zo dat nutricia bv wel 2 a 3 maanden verder is met ontwikkelen van kwaliteit van de melk. Er zitten bepaalde stoffen in, volgens mij zijn dat de prebiotica vezels. Bv met deze ontwikkelingen zijn zij iets verder. Dat is eigenlijk het enigste verschil, dat ze dus iets eerder zijn met ontwikkelingen. Verder is de kwaliteit helemaal zelfde. Je betaalt eigenlijk voor het merk wat erop staat.
potjes hebben wij hier eigenlijk nooit, echt heel zelden. Kook het altijd vers. Als ik toch een potje heb is dat van friso.
hier 9 van de 10x bonbebe.
Vind die olvarit ook enorm duur hoor soms haal ik die wel want heeft toch weer andere smaken en dat is wel eens lekker als altijd het zelfde.
Smaken doet het niet vind ik maar ben nog met de 6mnd. potjes bezig.
de warme hap die ik wel eens heb geprobeert van de kruitvat bevatte zout dus die komt er niet meer in…
hier dus altijd olvarit of c1000 eigen merk,maar die hebben weer zo weinig keuze :thumbdown:
Na de BV hebben we nu FV van Kruidvat en die bevalt meneer goed. En de prijs bevalt mamma goed ! :mrgreen:
Pap heb ik van die waar je alleen water bij hoeft te doen (was wat makkelijker met de BV). En nu is hij deze gewend en staan er nog tig pakken in verschillende smaakjes (koek, vruchten, banaan, straciatella) dus kan ik daar nog even mee vooruit.
Na het eetdebacle van onze dochter ben ik niet meer apart voor de kleine man zelf gaan koken . Hij krijgt potjes van allerlei merken (Kruidvat, Olvarit, C1000, Albert Heijn, Friso, Hipp, Alete) en vindt het prima. De meeste eet hij zo op, sommige vindt hij :sick: . Ach ja, wij hebben ook zo onze voorkeur. En als wijzelf iets eten wat hij ook kan hebben, dan eet hij gewoon met de pot mee.
Ik merk weinig voorkeur bij m’n manneke in kwaliteit van voeding. Dus het zal allemaal wel ongeveer dezelfde prut zijn.
Hier opvolgmelk van Friso en potjes als ik die gebruik van Olvarit.
Ik wil geen huismerk voeding, en qua potjes ook liever Olvarit.
Ik werk bij Etos en heb weleens die potjes in mijn handen, nou vind het er maar smerig uitzien.
Zou ik nog niet aan de hond geven (als ik die had 8) )