Kwakkeldekwakkel....

ZUCHT!!!



Eerst was Vera 2 weken verkouden. Toen was het een weekje goed, maar toen begon ze zo erg te hoesten dat we er 's nachts ieder uur uit moesten om haar rechtop te zetten, anders bleef ze er bijna in…

Nu is het hoesten weg en wat denk je?



ZE IS WEER VERKOUDEN!!! Vannacht dus weer tig keer eruit omdat ze helemaal vol zit met ‘dat spul’…

We zijn nu al zo’n 8 weken aan het kwakkelen…





2 vragen dus:


  1. Wie heeft dit ook?
  2. Wanneer krijgen we weer nachtrust?





    Zo, heerlijk zeg, effe klagen!

    :mrgreen:

Srry geen flauw idee, hier bijna geen verkoudheidjes. Ik hoop dat je snel weer wat meer nachtrust krijgt en je kleine meid ook!

Merijn ook…

Hij heeft al een antibiotica kuur achter de rug tegen een ontsteking in zijn luchtweg (als we die niet zouden geven dan was de arts bang dat het een longonsteking zou kunnen worden), al 2weken hebben we hem moeten puffen met ventolin. Nu alleen nog voor zijn laatste voeding om 23uur.



Na die kuur ging het een paar dagen beter. maar ineens was ie weer verkouden. het hoesten is nu wel minder dan eerst, maar zijn neus blijft maar steeds verstopt…

Ik ben af en toe wel eens bang dat hij allergisch is voor onze poezen…

Mijn oudste, Thom, heeft het ook enorm vaak gehad! Er wordt wel eens gezegd dat dat komt omdat het najaarskindjes zijn…geen idee of dat echt zo is.

Thom lag met 2 maanden in het ziekenhuis met het RS virus…het regent RS zo rond deze tijd (okt-mrt). Tot op toevallig vandaag heeft hij vanaf dat hij 2 maanden was ook pufjes gebruikt.

Verder hangt het hier ook samen met zijn oortjes…hij is dus net 3 en heeft al 5x buisjes gehad. Arm kereltje.

In ieder geval succes ermee…als ik dit lees is mijn verhaal niet echt optimistisch zeg!



Groetjes,Monique.

@jamothothi wrote:

Er wordt wel eens gezegd dat dat komt omdat het najaarskindjes zijn…geen idee of dat echt zo is.
Heb ik ook ooit gehoord en Lissie, hier is het net zo hoor… week flink verkouden, paar dagen niks, en dan snottert en hoest ze weer de hele dag. Hartstikke zielig en de zoutoplossing vliegt er doorheen. Ik ben nu zelfs met Bisolvon begonnen omdat ze zo’n last van vastzittend slijm had dat ze er bijna in bleef hangen… :frowning: . Als het enige troost is: iedereen vertelt me dat kindjes die nu vaak verkouden zijn, op latere leeftijd een hele goede weerstand hebben. Of het een bakerpraatje is weet ik niet, maar ik hou dat maar in m’n achterhoofd iedere keer dat Saba weer snottert…! Succes en beterschap.

bisolvon gebruiken wij ook al weken nu… omdat ie maar zo veel slijm blijft houden…

Hier valt het tot nu toe gelukkig erg mee. Anyk is al een tijd neusverkouden, maar meer ook niet. Ik druppel een paar keer per dag met zoutoplossing en hoop dat we de verkoudheidjes verder buiten de deur houden. Maar er gaat op de basis weer wat rond, dus ik vrees het ergste.

@jess wrote:

en goed opletten dat het geen natte plekken op zn shirtje of hempje heeft. (door het kwijlen enz)


Hoi Jess,

Is dat een serieuze opmerking, of een ironische a.d.h.v. mijn andere topic "Klachten over het KDV"...? :wink:

@Lissie wrote:

@jess wrote:
en goed opletten dat het geen natte plekken op zn shirtje of hempje heeft. (door het kwijlen enz)


Hoi Jess,

Is dat een serieuze opmerking, of een ironische a.d.h.v. mijn andere topic "Klachten over het KDV"...? :wink:


Bedoelt ze misschien dat je met natte kleding gauwer koud opvangt?


Groetjes CCM, moeder van een baby die al 4 maanden neusverkouden is en nu ook begint te hoesten en waarbij de huisarts een ui voorschreef...

@jess wrote:

ehm, nee ik had je klachten van het kdv toen nog niet gelezen, maar als je kleine natte plekken op het hempje heeft, (wat vaak gebeurd door het kwijlen) dan kan ik t me voorstellen dat ze natuurlijk verkouden blijft.

Maar na je klachten KDV gelezen te hebben dacht ik er ook meteen : ja logisch dat ze verkouden blijft. :?

Dat is ongeveer hetzelfde als met natte haren naar buiten gaan met dit weer.



was niet vervelend bedoelt ofzo. :?




OK bedankt! Wilde het toch even zeker weten :wink:

Pfff nou is het hoesten zo goed als over, maar daarna kreeg Vera er weer een verkoudheid overheen. En om alles compleet te maken, moesten we haar vrijdag van het KDV ophalen, omdat ze ziek was.

Eerst 35 graden Celcius (Veeeel te laag), dus ze hebben de huisarts gebeld en die zei: warm aankleden. En even later had ze 38,2 graden…



Sinterklaas is dus niet doorgegaan, omdat Vera het hele weekend koorts heeft gehad. Maandag was de koorts zo goed als weg ('s ochtends 37,4 en 's middags 37,00).

Maaarrrr, nu ben ik sinds gisteravond zelf ziek (daarnet nog 38,6, dus gauw een paracetamolletje ingenomen, gaat alweer beter)… Ik heb het virusje dus van Vera overgenomen…

En Vera is vandaag weer te koud ('s morgens en daarnet 36,4 graden) en is ze sinds maandag weer mega-verkouden. .

Pfff, wanneer houdt eens op??? Het gekke is, hubbie heeft nergens last van, terwijl Vera en ik al ruim 2 maanden aan het tobben zijn. Vera continu, en ik op en af…



Zijn wij nou van die watjes, of heerst het gewoon???



Dit is dus het enige wat ik ff snel post. Hopelijk heeft iemand nog tips, want we hebben echt het hele scala al gehad (zoutoplossing, luuf, uien, schuin slapen, warm/koud aankleden, etc etc etc).

Is er niet iets zoals echinaforce voor baby’s?

En zelf slik ik al ruim een maand echinaforce forte en veel vitamine c (ca. 5x de ADH).

Hoi Lissie,



Vervelend voor je dat jij nu weer ziek bent. Helaas is het hier al ruim een jaar zo :shock: :shock: . Jaja ze is nu ruim 13 maanden en het is hier nog steeds op en af dat iedereen ziek op bed ligt. Hub deed eerst ook niet mee maar sinds een paar maanden draait hij ook lekker mee en de ziek-zijn-cirkel.

Mijn kleine lieverd heeft geloof ik al 7 keer anti-biotica gehad in het eerste jaar. Tja je doet er verder weinig aan volgens mij. Ik blijf maar hopen dat mijn weerstand ooit weer hetzelfde wordt als voor de geboorte en hopelijk klopt het inderdaad dat ze nu een goede weerstand opbouwt en ze later niet vaak meer ziek zal zijn. In ieder geval beterschap en sterkte!



Groetjes,

Danielle

Even kort, want er is ontzettend veel gebeurd!!!

Ik heb keelontsteking, dus de hele week al hoge koorts. Daarbij komt dat Vera vorig weekend koorts had, en toen dat over was, begon haar nare hoest weer. Die kwam weer in alle hevigheid terug (terwijl we blij waren dat die eindelijk was afgezekt!).

Dus nu waren we het echt helemaal spuugzat. Voor de, ik geloof negende keer ging hubbie met haar naar de huisartsenpost, en EISTE nu eindelijk een doorverwijzing naar de kinderarts. EINDELIJK kregen we die, en die vermoedde: KINKHOEST!!! (Wat wij dus al dachten!!!)

Foto’s gemaakt: slijm op de longetjes. (ook al was er al die keren niets te horen).

Bloed afgenomen, de uitslag krijgen we volgende week.

Vera is meteen 2 nachten opgenomen in het ziekenhuis (ik mocht er niet bij vanwege besmettingsgevaar door mijn keelontsteking :cry: )

Ze heeft meteen ventolin en antibiotica gekregen, en hèhè, EINDELIJK kan Vera slapen ZONDER te hoesten! WAAROM HEEFT DIT TOCH 2,5 MAANDEN MOETEN DUREN??? :evil:

Ze is nu weer lekker thuis. Ze ligt nu heerlijk te slapen zonder hoesten. Wat een verademing. Wordt vervolgd.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



Waarom luisteren die lui nou toch niet gewoon naar moeders…??? :evil: :evil: :evil:

oh jeetje…

Wat een verhaal weer meis…



Gelukkig ligt ze nu zonder hoest te slapen, maar wat een drama. Kan ik mij ook erg boos om maken ja…



Mateo heeft ook al 1.5 week een hoest. Ontstoken keeltje…En daar hebben ze niets voor… :wall: Moet er maar overheen groeien, zei de ha…



Ook zo zielig…



Blij te horen dat alles beter gaat met jullie prachtmeid…

Nou hier dus eindelijk een nachtje goed geslapen.



En ja ik ben echt ziedend!!! Als deze hele malaise over is, ga ik een klachtenbrief schrijven. Een paar dingen waar ik kwaad over ben:


  • Een maand geleden vroegen we al of het verstandig was om op kinkhoest te laten testen. De arts zei dat dat geen zin had, omdat er toch niets aan te doen is. NOU BLIJKBAAR ZIJN DE SYMPTOMEN DUS WEL TE VERLICHTEN!!!


  • Vorige week waren we voor het laatst bij de huisarts (een andere, want we hebben een huisartsen praktijk). We kregen toen voor het eerst antibiotica, omdat hij vermoedde dat er “toch iets zat”. :wall:

    We vroegen nog om een doorverwijzing naar een kinderarts, omdat dit nou al zo lang duurde. Maar hij verzekerde ons dat de kinderarts hetzelfde zou zeggen als hij, en dat het ook geen zin had om foto’s te maken, omdat je daar toch niks op kunt zien. NOU OP DE FOTO’S ZAGEN ZE DUS DAT VERA SLIJM OP HAAR LONGETJES HEEFT!!!


  • Een van de artsen zei: “Kinkhoest? Nee, dat zal het niet zijn, dat komt haast nooit meer voor…”. Even later belde ik een vriendin die in de zorg werkt in Rotterdam. Laten ze nou net een lezing gehad hebben DAT KINKHOEST WEER HEERST!!! Er stond zelfs een artikel over in het AD!!!



    Hoe bedoel je onkunde van de artsen??? Als we meteen goed geïnformeerd waren, had Vera veel sneller geholpen kunnen worden en had ze niet al die tijd zo hoeven hoesten. Wat een eikels!!!



    En ik ga ons zeker weten in laten schrijven bij een andere praktijk. En Yo: die we nu hebben, zit bij jou in de buurt, dus wees gewaarschuwd!!!

Jeetje, :shock: dat is schrikken.

Belachelijk, dat het zo lang heeft moeten duren, arm schaap. :doh: Wat kan ik daar ook zo boos om worden, zeg. :evil: Ik leef erg met je mee.

Gelukkig kan Vera weer goed slapen en hopelijk knapt ze snel helemaal op!

En jij ook beterschap, meid!

:-*

Jeee, meis, wat kl#te zeg.



En wat een fouten bij verschillende artsen… :evil: :evil: :evil: :evil:



Ik hoop maar dat je meisje snel weer beter wordt :-* :-* :-*