Kwaad!

De stoom komt werkelijk uit mijn oren!



In mei heb ik via het pc programma van de belastingdienst kinderopvangtoeslag aangevraagd voor Tom per 1 september.Behandeltijd is 8 weken dus dat leek me royaal genoeg voor 2 sept.



In juli kreeg ik bericht dat het programma niet naar behoren had gewerkt de aanvraag dus niet rond was, en heb ik als de **** een formulier ingevuld en opgestuurd, om de aanvraag wel rond te krijgen.

Net belde ik ter controle, duurt het nog minstens een maand voordat de aanvraag behandeld is, en ik dus toeslag krijg voor Tom.

In tussentijd moet ik dus even 100den euro’s gaan voorschieten voor zijn gastouder voor de maand dat hij wel opvang heeft maar ik geen geld ontvang!



Ik ben echt woedend, het programma heeft niet gewerkt maar geen foutmelding gegeven, en nu moet ik boeten…kan beter niet gaan werken volgende maand :cry:



:evil:

sjonge ik snap dat je kwaad ben zeg :x . Dat is toch niet jou fout!! :wall:

Het is balen ja, maar je krijgt het toch terug…

KLopt, maar ik heb het geld niet een boompje groeien :wink: , en de gastouder moet wel betaald…het gaat mij ook meer om het principe…daarbij komt dat we de laatste maanden echt alles kapot hebben gehad voor meer dan 2000 euro, en dan heb ik de auto die onherstelbaar stuk liep (uit 2001!) niet meegeteld. :frowning:



Het betalen komt wel goed, maar het is niet voor niks toeslag :wink:

Nou, kan me heel goed voorstellen dat de stoom onderhand uit je oren komt!!!



Succes Ann!

tjee, meis kan me voorstellen dat je kwaad bent. Fijn he de belastingdienst hier kwamen ze na twee jaar erachter de er nog een rekening openstond of ik die even snel wilde betalen :shock: alsof ik het geld op mijn rug heb groeien.



Wel heel vervelend dat je nu voor moet schieten terwijl je net al zoveel onkosten heb gehad komt dit er ook nog bij :hug:

O, dat is klote zeg!!



Hier iets soortgelijks.



Robin heeft in de vakantie gebruik gemaakt van vakantie opvang bij de BSO.

Hij heeft dus meer uren gebruikt dan normaal als hij naar school gaat.

De rekening is dus ook hoger geweest die maand.

Dus ik had een wijziging doorgegeven aan de BD, met dat het aantal uren verhoogd werden die bepaalde maand.



Rekening BSO kwam, toeslag niet…



Ik dus even bellen, wat bleek…?!



Ik heb destijds de kinderopvangtoeslag aangevraagd op naam van mijn man, en ik als toeslagpartner.

Nu is het dus zo, dat alle wijzigingen ook via dié aanvrager gedaan moeten worden.

Ik had die wijziging uit mijn naam gedaan (mezelf als aanvrager), en mijn man als de toeslagpartner.

Wist ook niet dat dat moest, en wist ook echt niet onder wie zijn naam die toeslag ooit was aangevraagd.



Dus ik kreeg te horen dat ze de aanvraag niet verwerkt hebben, omdat mijn man die wijziging had moeten doen, en niet ik.



Dat ze dan niet even een brief sturen ter informatie, dan kan ik een nieuwe aanvraag doen.

Nee, dan laten ze gewoon niks horen, jij wacht op je centjes en moet dan gaan bellen als het eigenlijk al te laat is.





Leuker kunnen we het niet maken… Nee inderdaad… :hand: :evil:

Sjee Ann alsof je al niet genoeg onkosten gehad heb de laatste tijden :hug: Kan me voorstellen dat je kwaad bent :twisted:

Wie ze schuld is het nou zeg, moet je d’r zelf nog voor opdraaien ook :wall:

Tjee, ze nemen die slogan ‘leuker kunnen we het niet maken’ wel heel letterlijk :evil: :wall: :wall:

Had precies hetzelfde met de huurtoeslag anneke, maar toen kreeg ik wel een brief: dat ik daar niet bekend ben en of ik het wilde aanvragen :wall:

Hmm, ik bedacht me toevallig vandaag dat ik nog geen bevestiging had gehad van de belastingdienst, misschien moet ik ook es bellen.

Mooi balen in elk geval! :hug:

oh, balen zeg… hier geen problemen met de toeslag. 2007 is netjes afgerekend (hoger loon dus fors terugbetalen :? ) en ik heb meteen 2008 laten aanpassen en dat was zo geregeld. Mss omdat het de andere kant opwerkt…? :shifty:

Grrr die kl*te belastingdienst ook altijd! Het zit je niet mee met dit soort dingen de laatste tijd he :hug:

Bij ons was laatst het inscannen verkeerd gegaan (geen opvangtoeslag hoor)

Mijn man is toen met alle gegevens naar het Belastingkantoor gegaan (kost je wel een halve dag)

Daar hebben ze meteen alles in de computer gezet en nu krijgen we binnen 2 weken het geld!

We hebben vandaag met de post net de bevestiging binnen.

@Dune wrote:



Ik ben echt woedend, het programma heeft niet gewerkt maar geen foutmelding gegeven, en nu moet ik boeten…kan beter niet gaan werken volgende maand :cry:



:evil:




Das inderdaad lullig zeg, maar ik zou die maand wel gaan werken anders klopt die opgave die je hebt opgestuurd niet meer, en moet je aan het einde van de rit die maand gaan terugbetalen…

Want je krijgt wel per 1 september kinderopvangtoeslag maar dan waarschijnlijk verdeeld over de maanden okt/nov/dec