Kv ovulatietest positief maar ei is al geweest..

Nou dacht vanochtend doe voor de gein ff een testje aangezien ik nadat ik de ovulatietesten van de kv had gekocht slechte ervaringen las…

En mn ei is geweest maar de test geeft duidelijk 2 strepen aan die allebei even donker zijn.

Vind het echt raar want hou mn temp bij en vorige week heb ik mn ei gehad, maar vind dit echt slecht van de testen hoor :naughty: dat hij positief aangeeft terwijl het niet kan, want je betaald er wel voor.

(de sensitesten heb ik gebruikt rond mn ei die waren wel goed! ok hij sloeg niet knal positief uit maar rond mn ei was die 2 dagen donkerder dan de rest…)

Zijn er meer die deze testen hebben gebruikt? wat zijn jullie ervaringen?

Hoe ziet een Sensitest eruit als je die nu doet dan?

Een positieve ovulatietest kan ook betekenen dat je zwanger bent.

En als ik je grafiekje lees, blijft je temp ook hoger. Dat kan ook duiden op zwangerschap toch? :think: (pin me er niet op vast hoor, ik heb geen ervaring met templijsten.)

ik had iets meer dan een week na mijn ei een positieve ovutest en was zwanger!!! dus…

Miro, ik heb geen sensitesten meer nu…had er 5 en die heb ik rond mn ei gebruikt daarom had ik kv testen erbij gekocht mocht ik mn ei in die 5x niet vinden…kan het helaas nu niet testen…

Mn temp is nu hoog omdat mn ei is geweest, na je ei stijgt je temp ong 0,3 graden en die blijft hoog tot je Nod (zwanger) of hij zakt weer voor je Nod (ongi) ik moet nog 8 dagen dus het is logisch dat hij nu nog hoog blijft…

Ja een positief ovulatietest een week na je ei, kan duiden op een zwangerschap maar dat is hier niet het geval :lol:

Ik test altijd laat positief (min 1,5 week na mn Nod) begin van de maand had ik wel een lichte streep met een zwangerschapstest alleen ben toen die avond nog ongi geworden.

Vind het gewoon raar dat je een week na je ei nog steeds positief test met deze testen… :naughty:

Loesje, oke dat had ik nog niet eerder gehoord :lol: dat het zo snel kan…

maar omdat mn ervaring is dat ik laat posi test ga ik niet uit van een zwangerschap… :lol: zou wel super zijn! maar moet echt nog even geduld hebben hihi

Een ovulatietest kan ook positief uitslaan van hCG, echter lijkt het mij daarvoor nu nog te vroeg. hCG wordt pas aangemaakt, na de innestelling en als ik jou grafiek bekijk, heeft er waarschijnlijk nog geen innesteling plaatsgevonden.

Heb je de voorgaande cycli ook getemperatuurd?

De ovulatietesten van het KV staan er bekend om dat ze na de eisprong positief blijven. De rest van je cyclus kun je twee duidelijke strepen blijven houden. Niet erg betrouwbaar, dus. Ik zou ervan uitgaan dat je eisprong vorige week is geweest.

ICL, ja het lijkt mij ook veel te vroeg voor een zwangerschap dus dat is het ook niet…ik zou niet weten wanneer een innesteling plaats vind na je ei een week later toch?? dan zou het rond deze tijd zijn…maar weet het ook niet zeker hoor?

Nee heb mn andere cycli niet getempt omdat ik eigenlijk een regelmatige cyclus heb van 28 dagen en altijd op dag 14 mn ei heb. Maar was deze maand nieuwsgierig hoe het nu werkt vandaar dat ik getempt heb…

Jippie, ja dat heb ik dus ook gelezen dat hij positief blijft maar vind het zo raar dat ze die testen dan gewoon nog verkopen :naughty: want hier wordt niemand wijzer van ja lijkt mij…

Daarom was ik ook even nieuwsgierig of er meer dit hebben gehad met deze test…

Heb weer ff 1 gedaan, ze moeten toch op want ga ze toch niet gebruiken voor een volgende cyclus :lol:

En de streep is nu heel licht dus deze werkt wel haha…

Denk dat ik in het weekend als ik wel ongi wordt gewoon de sensitesten bestel die werken wel zoals het moet :lol: :lol:

Vandaag wel een dip in mn temp gehad op 9dpo…het kan een innestelingsdip zijn als hij morgen weer hoger wordt :pray: of hij blijft nu zakken we wachten weer af :wink:

@Jippie wrote:

De ovulatietesten van het KV staan er bekend om dat ze na de eisprong positief blijven. De rest van je cyclus kun je twee duidelijke strepen blijven houden. Niet erg betrouwbaar, dus. Ik zou ervan uitgaan dat je eisprong vorige week is geweest.

Bij mij bleven ze ook positief nadat mijn eisprong was geweest. Maar de gyn zei dat bij mij ovutesten niet betrouwbaar waren ivm mijn PCOS, dus ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt ze te gebruiken (tempen deed ik wel en zelfs mijn temp curve deed heel raar aan het begin van deze 2e zwangerschap, ik kreeg meerdere dagen een duidelijke dip met bloedverlies maar bleek wel zwanger te zijn).

Catty Ovulatietesten kunnen inderdaad onbetrouwbaar zijn als je PCOS hebt. Door de verstoorde hormoonwaardes kan een test altijd positief zijn. Ik heb ook PCOS, maar vreemd genoeg werken ze bij mij wel. Maar dat is bij iedereen weer anders.