KV/FV/iets anders?

Effe iets om jullie creativiteit aan te spreken :wink: .

Ik vind flessenvoeding niet zo’n handig term, omdat er in flessen wel vanalles kan zitten. Ook BV-kinderen krijgen immers flessen, er zit alleen geen Friso of Nutrilon in. (als ik zoveel moeite heb gedaan om die flessen met moedermelk te vullen, wens ik wel graag onderscheid te maken tussen mijzelf en meneer friso, hi hi :mrgreen: )

Dus zeg ik kunstvoeding. Maar dat is eigenlijk ook niks, want dat suggereert dat het geen echte voeding zou zijn ofzo.

Koeienmelk is onhandig, want het is dan wel koeienmelk, het is toch niet hetzelfde als de gewone halfvolle melk die jij en ik drinken.

Dus: wie heeft een beter idee?

poedermelk? volledige zuigelingenvoeding (maar zo volledig is het niet, het is alleen melk)?

Lena,

Je weet toch voor jezelf wel het verschil,ik vind bv/fv/kv allemaal prima hoor.

Hoeft voor mij niet te veranderen.

Esmie

ik noem het gewoon pakvoeding flessenvoeding… :eh:

Ik noem het kunstvoeding…

Omdat het in de fabriek is gemaakt…kunstmatig dus…

Ik zou ook fabriekvoeding kunnen zeggen 8)

Hihi je wilt creatief?

Mijn LK noemt het ‘de kroket van de Febo’ of ‘fast food’ :mrgreen:

Fabrieksvoeding van Marlous vind ik wel een goeie. Maar persoonlijk houd ik het bij kunstvoeding, het is kunstmatig gemaakt en aangezien moedermelk ook uit een fles kan komen vind ik flesvoeding net als jij geen goede benaming.

Ik verspreek me nog wel eens en zeg KV (kaavee dus), forumtaal. :lol: Meestal leg ik daarna uit waar de afkorting voor staat: kunstvoeding.

Andere termen? niet-uit-de-tiet-melk, papa-melk (zo noemden wij het ook wel eens)

@Biebels wrote:

papa-melk
:inlove:

Ja, totdat ik hoorde dat mannen ook BV kunnen geven :shock: :think: :eh: :wink:

Ondanks dat ik Stijn dus alle mamamelk met de fles heb gegeven heb ik hem nooit flesvoeding gegeven. de meeste mensen denken bij flesvoeding namelijk aan de poedermelk uit een pak. Ik noem het dus soms kunstvoeding, soms flesvoeding. Ikzelf heb Stijn geen flesvoeding gegeven, maar mamamelk via de fles.Het is minder omslachtig om dat erbij te vermelden als heel Nederland een ander woordgebruik aan te leren :wink:

Maar Marlous, bijna al ons eten komt uit de fabriek. Onze halfvolle koeienmelk ook. Dus dat is niet echt een onderscheidend criterium :wink: .

Ik vind het zo onaardig klinken, alsof het nepeten is. Je mag vinden wat je wil ervan, maar het is natuurlijk wel gewoon echt eten, met echte voedingstoffen waar je echt van groeit :stuck_out_tongue: .

Maar ik vind het ook nepeten… Een pakje cup a soup vind ik ook nepeten. Het hele concept van poeder met water erbij vind ik nep.

Zo vind ik fabrieksvoedsel ook nepeten. Wij kopen zo weing mogelijk bewerkt voedsel. Eten dus altijd verse groentes (uit de groentetuin het liefst) nooit uit een blik. Zodra ik ergens bonen uit blik krijg dan voelt het voor mij veel minder gezond, eerder ongezond (is ook zo zout!)

Het liefst allemaal zo puur mogelijk.Ik lees ook altijd de etiketten van voedsel en zodra ik een paar woorden tegenkom die klinken als een of andere chemisch goedje, dan gaat het lekker terug het schap in.

Ik gebruik dus de term kunstvoeding. Net als de fabrikant trouwens doet.

Dan heb jij een andere definitie van eten dan ik… :smiley:

Eten is wat mij betreft alles wat door je mond naar binnen gaat en daar op de een of andere manier bijdraagt aan de instandhouding van je metabolisme :mrgreen:

Dat heb ik gezonde en minder gezonde vorm, bewerkt of minder bewerkt, maar ik vind een big mac net zo goed eten als een appel (ja minder goed, maar je snapt me wel hè :wink: ).

Je kunt toch niet zeggen dat een KV-kind geen eten krijgt :think: ?

Off-topic: Van de week weer eens verse boontjes gegeten ipv uit blik, bij sm. Wat voelt dat toch rot in je mond zeg, brrr… Voor mij is blikgroenten gezonder, want dan éét ik het ten minste :lol: .

Nee dan hebben we inderdaad een andere definitie van eten :wink:

Natuurlijk eten we wel eens patat etc, maar dat voelt voor mij niet als “eten”. Eerder als gewoon vullen, bij gebrek aan beter of bij geen zin in beter etc.

Ik snap wat jij bedoelt. Ik kan eten echter niet los zien van gezond, ongezond, minder gezond etc.