kv afbouwen en weer volledig bv geven

wie heeft ervaring mee?



Doordat maris was afgevallen en ik over over vermoeid was ben ik op advies van de cb kv gaan geven.

Nu heb ik eigenlijk wel het gevoel dat de bv weer prima op gang is en ik wil weer volledig bv gaan geven



maris krijgt s’middags rond 15:00 uur 40cc extra en om 24:00 uur 60cc



ze kreeg sóchtends ook kv maar die heb ik om gezet op bv

kan ik de kv helemaal laten vallen of moet ik het echt afbouwen ik ben zo bang dat maris niet meer genoeg binnen krijgt als ik de kv weg laat en gewoon weer bv geef



bv doe ik vraag en aanbod :mrgreen:



alvast bedankt :-*

Las een dag of 2-3 regeldagen in en laat de kv vervallen. afbouwen is lastiger als gewoon weglaten en regelen.

(wel fijn dat het weer goed loopt hoor :-* )

Ik zou ook zeggen: probeer eens uit wat er gebeurt als je gewoon alleen aan gaat leggen (geen flesjes meer dus). Waarschijnlijk gaat ze dan veel vaker komen voor een voeding, en net op het moment dat je je afvraagt waar je aan begonnen bent :wink: zijn vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd, en voed je weer volledig live!! :-*

Liz, ik zou ook gewoon de flesjes kv laten voor wat ze zijn. Maris meldt zich wel als ze honger heeft, en als ze een paar daagjes wat vaker gedronken heeft, past je lichaam zich vanzelf wel weer aan.

thanks



eindelijk goed advies gekregen van de icarehulplijn tussen 2 voedingen kolven en in plaats van kv de gekolvde bv geven



nog ff en ik geef gelukkig weer volledig :dance:



en anders ga ik gewoon elke week wegen op de inloopspreekuur



ik ga vanavond eens de avondfles proberen weg te doen en gewoon bv geven :pray: slaapt ze wel door :mrgreen:

Elke week wegen zou ik je afraden :wink: . Word je maar zenuwachtig van. Kijk zelf naar je kind en als je ziet dat het goed gaat en ze heeft plasluiers, dan is één keer per maand wegen echt genoeg.



Als je dit een fijnere manier vindt, zou ik het inderdaad zo doen zoals zij zeggen. Maar je doet jezelf ook wel weer wat gedoe aan. Want hoe bouw je het kolven dan weer af? En als je gaat kolven tussen voedingen door, krijg je misschien wel weer overproduktie, die dan weer langzaam afgebouwd moet worden. Mij lijkt het handiger om regeldagen in te lassen. Het gaat maar om 100 cc in totaal. Dus als maris 2-3 dagen wat vaker drinkt, dan raakt het weer precies op elkaar afgestemd, niet teveel, niet te weinig.



Ik kan me ook voorstellen dat je je hier zekerder over voelt, omdat je dan precies weet wat ze binnenkrijgt. Dan zou ik je wel aanraden om niet teveel te kolven. Geef je normaal 60 cc bij, kolf dan ook ongeveer zoveel. Dan kun je na een paar dagen het kolven overslaan en erop vertrouwen dat je dan bij de volgende voeding extra veel melk zult hebben en dat het dus genoeg is.



succes :thumbup:

ik wou gewoon even melden dat ik gelukkig weer volledig bv geef :dance: :dance:



ik weeg niet elke week ik kijk gewoon na haar plasluiers en die zijn er genoeg



ben best een beetje trots op mezelf :angel:

Wow hee you go girl :dance: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

:dance: :dance: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :dance: :dance:

hoera!! :dance: :dance: :clap: :clap: :clap: :dance: :dance:

Helemaal super! :dance: :clap:

wauw, wat goed zeg!! :clap:

:clap: :dance: