jade krijgt nu 120 cc kv + 2 scheppen = 135 cc melk van similac
Ik wil eigenlijk voor de hele dag voeding klaar zetten, kan dat? en zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Moet ik dan gewoon water koken en de hoeveelheid in een kan gieten en dan de juist aantal schepjes erbij doen?
Je mag het dan toch mag 24 uur bewaren in de koelkast?
Ik hoor het graag
Toen mijn zoontje een week was ben ik ook voor een dag klaar gaan maken.
Op dit moment kook ik water, dan doe ik 900 cc in een maatbeker. Dan 30 schepjes erbij. Mer de garde erdoorheen, zodat er geen klontjes meer in zitten.
De wijkverpleegkundige zei wel dat het in een afsluitbare kan moest. Die heb ik bij de Blokker ofzo vandaan, en die gaat dan idd de koelkast in. Ik vind het zelf ideaal.
Heel af en toe vergeet ik nieuwe te maken en moet er 1 flesje met gewoon kraanwater en schepjes, maar dan blijven er altijd klontjes achter, met vooraf gemaakt voeding van gekookt water niet.
waarom veel heel de dag maken ??
Ik geef zelf ook similac.
Voeding van de similac is tussen de 6 a 8 uur houdbaar in de koelkast.
Dan ga je uit van 6 uur, dan kun je toch niet voor heel de dag maken !!??
Een fles is toch zo gemaakt ??
Kraanwater en hup 2 of 3 scheppen erbij wat je maar nodig hebt, roeren en de fles is klaar.
Binnen 2 minuutjes heb je de fles klaar.
Ik zou liever een fles geven die ik net heb klaar gemaakt dan een fles die er al een paar uur staat.
Doe wat goed voor jou voelt
Iedereen zal je andere tips geven en overal op internet zul je andere adviezen lezen. Heel irritant, ik weet het…
Water wel koken, water niet koken, wel voor 24 uur, niet voor 24 uur, wel flesje meenemen, geen flesjes meenemen.
Ik deed het op eigen gevoel en vond hygiene het belangrijkste. Water kookte ik al vrij snel niet meer maar gebruikte wel koud water (warm water bevat sowieso meer zooi). Een hoeveelheid voeding die ik makkelijk kon maken (per schep) maakte ik van te voren, flesjes waarbij ik met halve scheppen moest werken maakte ik meestal per 12/24 uur. Ik verdeel het meestal gelijk over de flesjes en die gingen de koelkast in. Voordeel vond ik dat de voeding niet zo schuimde in de fles
toen Isa net geboren was, maakte ik ook voeding voor de hele dag.
Water koken (in pan), af laten koelen, afsluitbare maatbeker (prenatal in mijn geval), schepjes erbij, goed roeren, achterin de koelkast bewaren ivm constante temperatuur.
Voor iedere fles even doorroeren…klaar is klara 8)
@romata wrote:
waarom veel heel de dag maken ??
Kraanwater en hup 2 of 3 scheppen erbij wat je maar nodig hebt, roeren en de fles is klaar.
Ik zou liever een fles geven die ik net heb klaar gemaakt dan een fles die er al een paar uur staat.
ik deed het omdat je anders steeds voeding moet weg gooien.
bv als je kindje maar 100 drinkt kan je 120 aanmaken maar gooi je steeds 20 weg aangezien de voeding al duur genoeg is is dat zonde als je dan voor een paar flessen aan maakt spaar je dat toch al.
@charity wrote:
@romata wrote:waarom veel heel de dag maken ??
bv als je kindje maar 100 drinkt kan je 120 aanmaken maar gooi je steeds 20 weg aangezien de voeding al duur genoeg is is dat zonde als je dan voor een paar flessen aan maakt spaar je dat toch al.
Maar similac is maar 6 a 8 uur houdbaar in de koelkast, lijkt me niet dat je dan voor heel de dag voeding kunt maken.
En in begin toen ik ook elke x wat moest weggooien maakte ik 2 flessen.
@charity wrote:
@romata wrote:waarom veel heel de dag maken ??
maar je mag toch geen twee keer opwarmen :think:
Geen idee of dat mag, maar ik doe geen 120 maar 100 (bij wijze van) in zijn fles. Terwijl als je het elke keer aanmaakt je wel 120 aan moet maken. En dan heb ik soms na 24 uur nog wat over, maar dat doe ik gewoon in zijn volgende fles hoor. Dat ene uurtje meer maakt volgens mij ook niet uit. Dus hou ik nooit melk over, of hoef ik nooit iets weg te gooien.
Maar het blijft maar wat je fijn vindt. Ik vind het fijn om alleen maar de kan uit de koelkast te pakken, melk in fles en in de magnetron zetten ipv kraan warm laten worden, 6 schepjes erbij, schudden. Het zal vast evenveel tijd innemen, maar is maar wat je als prettiger ervaart
Die 20 cc word dan weer bij een andere koude fles gedaan.
Dus niet na het opwarmen de 20 cc bewaren.
@littlewonder wrote:
Geen idee of dat mag, maar ik doe geen 120 maar 100 (bij wijze van) in zijn fles. Terwijl als je het elke keer aanmaakt je wel 120 aan moet maken. En dan heb ik soms na 24 uur nog wat over, maar dat doe ik gewoon in zijn volgende fles hoor. Dat ene uurtje meer maakt volgens mij ook niet uit. Dus hou ik nooit melk over, of hoef ik nooit iets weg te gooien.
Maar het blijft maar wat je fijn vindt. Ik vind het fijn om alleen maar de kan uit de koelkast te pakken, melk in fles en in de magnetron zetten ipv kraan warm laten worden, 6 schepjes erbij, schudden. Het zal vast evenveel tijd innemen, maar is maar wat je als prettiger ervaart
Ligt ook aan de voeding hoor, weet niet welke voeding je hebt en hoelang een gemaakt flesje houdbaar is in de koelkast.
Bij similac is dat dus tussen de 6 a 8 uur.
@cees77 wrote:
@charity wrote:@romata wrote:waarom veel heel de dag maken ??
maar je mag toch geen twee keer opwarmen :think:
doe je ook niet je maakt hem 1 x en laat het afkoelen dan doe je de juiste hoeveelheid in het flesje en dat warm je dus 1x op.
4 jaar geleden mocht ik ook de simi gewoon voor 24 uur maken
Goed de verpakking van je voeding lezen. Als het goed is, staat er precies op hoe je het moet klaarmaken en gebruiken.
Dat advies kan je dan het best aanhouden (wel zo veilig)
Volgens mij staat op iedere nummer 1 voeding, dat je het NIET in het voren moet klaarmaken.