Kuur nog niet af en weer koorts

Voor 2 weken terug had onze dochter van 6 mnd koorts, na een paar dagen ben ik bij de ha geweest en ze had dr oren wel iets ontstoken, maar nog net niet erg genoeg voor een kuur

Omdat de koorts na een zetpil wel weg was, maar zodra hij uitgewerkt was terug kwam heb ik een kuur mee naar huis gekregen zodat ik ermee kon beginnen zodra ze koorts bleef houden (was op vrijdag)

Ze is toen 2 dagen koorstvrij geweest

Helaas kreeg ze vorige week dinsdag weer koorts en ben ik na overleg met de arts met de kuur begonnen

Vandaag moet ze nog 1 keer 1 ml krijgen en dan was ze er klaar mee

Nu had ze net ineens weer een temp van 38.6

Nu vraag ik mij af wat verstandig is, ook omdat ze niet ziek oogt en ook nog goed drinkt

Altijd even bellen met de HA.

Maar heel soms krijgt je lijf (ongeacht hoe groot of klein) juist tijdens of net na de AB kuur een beetje verhoging/koorts omdat het de ziektemakers aan het ‘wegwerken’ is. Als het daarna wegblijft is het goed en is meestal de boosdoener opgeruimt.

Maar bel altijd even met de HA want soms is een AB net niet sterk genoeg geweest en dat kan de HA achterhalen. :hug: Dan krijg je evt een paar dagen extra van dezelfde kuur maar dat moet dan wel gelijk na de laatste dosering aan zodat er niet teveel tijd tussen de doseringen zit. (als in doorlopende kuur)

Even contact leggen met de HA.

Ik heb het een keer gehad met onze middelste, en zocht er niet veel achter. Echter bleek het dus veel erger te zijn geworden en had hij een longontsteking gekregen ondanks de AB. Nu weten we gewoon dat die AB op zijn lijf geen invloed heeft, dus krijgt hij voortaan andere mocht het nodig zijn.



Eigenlijk mogen ze op het einde geen koorts meer hebben, zei mijn HA toen.