Kussen in ledikant

Sophie is nu bijna 2 1/2 en slaapt nog in haar ledikant. Voorlopig maakt ze geen aanstalten om eruit te klimmen, dus we laten het fijn zo. Nu is ze alleen wat onrustig de laatste tijd en eindigt vaak tussen ons in in het grote bed (omdat ik er momenteel geen moed voor heb om dat op te lossen, zo slaap ik tenminste nog een beetje i.p.v. ontelbare keren eruit om haar terug te leggen en te troosten; komt ooit nog wel). Anyway, ze valt dan tegen mij aan in slaap en zodra ze slaapt schuif ik haar naar het midden tussen onze kussens in, die dan helemaal naar opzij liggen. Maar nu zoekt ze in haar slaap toch steeds weer mijn kussen op om daar vervolgens op verder te slapen. Dus ik heb een kinderkussen voor haar gekocht (HEMA). En nu vroeg ik me af: een kussen wordt afgeraden tot 2 jaar, dus qua leeftijd zou het wel “mogen” nu, en ik hoop erg dat ze er rustiger door gaat slapen en in haar eigen bed blijft. Wie van jullie heeft ook een kussen in het ledikant van je kind? Op zich lijkt het me voor Sophie erg fijn, maar ze zou, als ze op haar buik slaapt, wat ze regelmatig doet, met haar hoofd tussen het kussen en de spijlen van het ledikant kunnen komen te liggen, en dat vind ik een eng idee.

Ehm, heel verhaal geworden.

Dus: kussen in ledikant: ja of nee??

kleine kussen waar ze met der hoofd op ligt

niet een grote

dus ja hier

Als jij denkt dat dat helpt, gewoon doen :thumbup: .

Sebastiaan begon met die leeftijd trouwens ook slecht te slapen, maar die bleek met z’n lange lijf bijna niet meer in z’n ledikant te passen :oops: .

In een peuterbed ging het ineens weer super :smiley:

Groetjes,

Heleen

Zit dit te lezen en bedenk me dat Lotte een kussen wellicht ook wel fijn zou vinden :think: Watvoor kussen koop je dan, als eerste kussen…?

Wij hadden voor de oudste op den duur ook een kinderkussen in het ledikant gedaan.

Daarna een dekbed erbij ( toen was hij ruim 2)

Hij sliep toen gelijk beter en het leek ons ook wel prettig dat wanneer hij later over zou gaan op een groter bed hij zijn deken en kussen al kende.

ja.

Jasper heeft sinds een maand of drie een dekbed en een klein (plat) kussen in zijn lkedikant, en het slapen gaat veel beter… sinds twee dagen hebben we er een open bed van gemaakt omdat hij er uit was gevallen, maar nog wel steeds hetzelfde bed…

anna had ook kussen en dekbed met 1 jaar 9 mnd, maar dat was omdat we haar toen in een peuterbed hebben gelegd.

vooral doen waarvan je zelf denkt dat het jullie zou kunnen helpen

@Ellen69 wrote:

Zit dit te lezen en bedenk me dat Lotte een kussen wellicht ook wel fijn zou vinden :think: Watvoor kussen koop je dan, als eerste kussen…?

hier hebben we het “kinderkussen” van ikea (lenn, geloof ik)

maar volgens mij heeft hema ze ook

Volgens mij heeft Sebastiaan een kinderkussen van prenatal.

Bedankt voor de reacties! We hebben het 2 nachtjes uitgeprobeerd en ze slaapt er wel rustiger mee. Ze vindt het ook wel erg stoer, een kussen in haar bed. En haar popje mag naast haar liggen: “Popje ook liggen, voor hoofdje!” :inlove:

onze dochter hetzelfde… heeft sinds 2 wkn een kussen ook van de H*ma

Mooi, we hebben hier een HEMA tegenover. Zal vanmiddag even kijken :slight_smile:

Ik vond het kussen van de HEMA uiteindelijk toch vrij dik, dus ze heeft er nu een van IKEA. Die is veel platter, 't is net een stukje dekbed. Maar wel lekker zacht en wat warmer rond haar hoofje. Dat scheelt misschien ook ten opzichte van geen kussen. Verder heb ik echt géén idee waarom ze met kussen beter slaapt dan zonder. Maar het werkt, dus we zijn er blij mee.

Hier een buikslaper in een juniorbed met een beetje opstaande rand. Met een groot kussen erin (eentje van ons) met een hoes er natuurlijk over.

Sinds het kussen ging hij ook ineens uit de kunst slapen.

Meneer wil nu zelfs op het aankleedkussen een kussen onder z’n hoofd :eh: