kunstvoeding van het huismerk van de kr*dvat

Ik ga waarschijnlijk binnenkort over op kunstvoeding en de borstvoeding afbouwen. Nu heb ik in de winkel de ingrediënten van bijv. Ntrilon vergeleken met de kunstvoeding van de krdvat. In allebei zitten dezelfde ingrediënten, alleen de hoeveelheid verschilt soms ietsiepietsie. Een groter verschil is de prijs! Kr*dvat is bijna 6 euro goedkoper.

Is deze daarom ook minder van kwaliteit?

Alle merken voedingen moeten aan dezelfde eisen voldoen om verkocht te mogen worden.

Hieke drinkt vanaf dag 3 (dag thuiskomst zhs) Kruidv@t eigen merk voeding. En dat gaat prima. Er is ik meen een jaartje of 2 terug zelfs een rechtzaak over aangespannen door Nurtil0n omdat ze vonden dat Kruidv@t voeding er teveel op lijkt, en ze wilden een verkoopverbod. De rechter beaamde dan er gelijkenis is, maar verbood het niet. Zal eens zoeken of er over die zaak nog wat te vinden is op het grote www.



Overigens. Hieke drinkt Nutrilon en Kruidvat beide zonder problemen. Als ik een keer makkelijk wil dan krijgt ze Nutrilon kant en klaar. Geen probleem.



Ik zeg doen, je bent een dief van je eigen beurs als je het niet doet. Maar da’s mijn bescheiden mening. Net als met de luiers van Kruidvat, bevallen hier erg goed. :thumbup: Het is een *** winkel om te winkelen maar ze verkopen er naar mijn mening voor babies goed spul.

Google is mij Friend. :mrgreen:



http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/03/beschuldiging_k.html



http://www.bndestem.nl/economie/article1069462.ece



http://www.octrooicentrum.nl/binaries/Babymelk_tcm10-9302.pdf

ik gebruik friso voeding …



ik weet niet op wat voor manier maar mijn gevoel zegt dat friso uiteindelijk nog goedkoper is dan kruitvat …



In het kruitvatmerk zit minder…



maar dat niet alleen …

Kruitvatvoeding is alleen bij kruitvat te halen … enne wat als het uitverkocht is op dat moment en er is geen andere kruitvat in de buurt :think:





Ik denk een beetje daarom … friso is overal te krijgen :mrgreen:

@mukkemuk wrote:

Kruitvatvoeding is alleen bij kruitvat te halen … enne wat als het uitverkocht is op dat moment en er is geen andere kruitvat in de buurt :think:


Dat heb je dus zelf in de hand!! Je moet gewoon bijtijds halen. Voeding is niet iets om risico in te lopen dat het op is. Maar ja, hoe vaak hoor je niet mensen bij de apotheek die niet een dag op nieuwe pillen kunnen wachten… :doh: :doh: :doh:

Ik gebruikte altijd Similac. Ook erg goedkoop en ze kregen er GEEN kramp van. En dat kregen ze bij mij van de Nutrilon wel. (Kruidvat had nog geen babyvoeding toen de oudste 2 aan de fles zaten)

De jongste heeft 9 mnd. BV gehad en is daarna overgestapt op Similac.

Voor mij geen andere voeding dan BV en/of Similac

Hier ook vanaf 4 maanden tot 11 maanden Kruidvat voeding gebruikt en Yeline heeft het er altijd goed op gedaan.

Mischa krijgt ook kruidvat, bevalt echt prima!!!

ok super! Ik heb nu de kruidvat gekocht normaal en voor de nacht friso extra. Bedankt voor de berichtjes!

ook kruidvat! super maar soms nog wel erg klonterig! Had ik meer last van dan met de friso! maar voorderest! :thumbup:

@nachtvliinder wrote:

ook kruidvat! super maar soms nog wel erg klonterig! Had ik meer last van dan met de friso! maar voorderest! :thumbup:


Maak je het wel aan met warm water??

Ik wilde juist zeggen… Ik vind juist dat het zo goed mengt…

Ben er ook érg tevreden over…

Ik zat zojuist ook eens te kijken bij het Kruidvat merk. Mare krijgt alleen Friso HA (eerst Nutrilon HA) ivm de kans op allergieen. Nu zag ik bij het kruidvat merk wel comfort en … :think: nog een andere staan, weet ff de naam niet meer… :think: :roll: en de gewone. Bij die comfort staat wel dat het voor moeizame ontlasting is EN verkleint de kans op allergieen…Maar dit lijkt me een beetje raar, al de andere merken hebben een speciale aparte HA. Geeft iemand anders de kruidvatcomfort ook ipv van een ander merk de HA?

@Meike wrote:

Nu zag ik bij het kruidvat merk wel comfort en … :think: nog een andere staan, weet ff de naam niet meer… :think: :roll: en de gewone.


Extra Care (Omneo bij Nutril*n)

Dat is niet de comfort… die is tegen het spugen… volgens mij is die andere ook gewoon hypo allergeen…

Ja ik weet de naam weer, extra care. Ja er staat wel iets bij over allergieen, maar vind het zo raar alle andere merken hebben daarvoor een aparte. Ik heb die servicelijn gebeld, wordt zo teruggebeld…

@Meike wrote:

Ja ik weet de naam weer, extra care. Ja er staat wel iets bij over allergieen, maar vind het zo raar alle andere merken hebben daarvoor een aparte. Ik heb die servicelijn gebeld, wordt zo teruggebeld…




En? Ben erg benieuwd…

Werd net teruggebeld. Tis idd ook Hypo Allergene voeding! Mooi overstappen dus!! Er zit ook nog iets in tegen krampjes en moeilijke ontlasting maar het is dus HA melk!

Hmm heb ik net nog een pak friso gekocht… :roll:

Hmm heb ik net nog een pak friso gekocht...


Als je de bon hebt en de verpakking zit dicht van Friso, kun je die toch terugbrengen?