Myrthe is nu groot genoeg om op de vensterbank te klimmen en het raam open te maken. We hebben van die kunstof kozijn met ramen die je kan draaien of kiepen. Nu heeft ze het nog nooit gedaan, maar stel dat ze op de vensterbank klimt en het raam openmaakt in die 2 minuten dat ik even boven ben?
Raambeveiliging moet allemaal geschroeft worden (voor zover ik gezien heb dan) en dat kan / mag niet in deze kozijnen (huurhuis). Hoe hebben jullie dit opgelost?
Je kunt de klinken vervangen door klinken met een slotje in. Dat hebben wij ook op onze slaapkamer gedaan. Als je het slotje indrukt, dan kan de klink niet meer gedraaid worden, of de ramen nu op kiepen staan of gesloten zijn.
Dat klinkt goed! Waar kun je zulke klinken halen en weet je nog hoe duur ze ongeveer waren?
Daar vraag je me wat… Mijn man werkt in de bouw en heeft het via de zaak geregeld. Misschien kun je eens informeren bij een bouwhandel?
Sanne, heb je de klinkjes al kunnen vinden?
Nee, ik heb het via google geprobeerd. Kwam wel beveiliging tegen voor dit soort ramen, maar dat met je plakken. Het was niet duur, dus ik heb het besteld, maar of het met plakken echt stevig zit???
Dus als je nog iets tegen komt over die klinken met slotjes: graag!
Even een fotootje ter illustratie. Deze heb ik van de site van Destil, maar mijn man denkt dat ze ook gewoon bij een Gamma of Praxis te krijgen moeten zijn.
de bouwmarkten hebben hier ook wel beperkt assortiment in.
Anders ff het soort en typenummer opschrijven en langs een winkel met hang en sluitwerk gaan, daar zullen ze zeker hetzlefde type hebben maar dan met slotje.
Dan hoef je geen andere gaten te boren, want ze verschillen per merk van boorgaten