Een paar jaar geleden hebben wij alle kozijnen (plus de ramen) en deuren vervangen (van hout naar kunstof).
Nu met het mooie weer staat de achterdeur eigenlijk de hele dag open als ik thuis ben. Heerlijk. Alleen 1 ergernisje, de deur blijft niet open staan want er er zit geen haak/haakje. Zelf zou ik dat erg graag hebben, maar mijn man wil niet dat de deur beschadigd word dmv een haakje etc.
We komen er niet uit. Het bedrijf waar we deze kozijnen/deuren hebben laten plaatsen is failliet en dus niet meer benaderbaar.
Zijn hier mensen met kunstofdeur, waar de deur op een of andere manier open blijft?
Ik heb geen kunstof maar ook geen haak.
Waarom gebruik je niet gewoon een deurstopper. Je hebt deze in metaal met zwart rubbere ringen of van een van canvas in allerlei vormen (knoop, money bag etc.). Daarmee beschadig je niets en heeft het toch zijn functie.
Verder zijn er volgens mij ook systemen die je aan de muur kan bevestigen waarmee je deur in een soort metalen houder alt waarbij er nietsbop de deur zelf gemonteerd hoeft te worden.
Nou de drempel is aardig hoog. Zo’n deurstopper gaat hem niet worden.
We zijn net even gaan zoeken op internet en hebben waarschijnlijk een oplossing gevonden.
Iets te snel hier gepost.
mag ik de oplossing ook weten (iets met kunststof deur en geen haak )
Ja, ik zal tegen die tijd een foto laten zien (plus beschrijving).
Ik houd hier de deur open met een Kado lint om de deurklink :mrgreen:
Binnenkort bij de Aldi, ik moest gelijk aan dit topic denken.
Ik zet er vaak een stoel tegenaan, of een bloempot.
Topic mag dicht.
Ben toch wel benieuwd hoe je het hebt opgelost?
Wij hebben (nog) geen kunststof deur, maar ook geen haak, loop nu tegen hetzelfde probleem aan.
Deur knalt steeds dicht, ben als de doods dat er kindervingertjes tussen komen.
Ik heb een soort schuimrubber dingen die je om de deur schuift. Daardoor kan de deur niet meer dicht slaan. Hij blijft dan altijd op een kier. ( niet een hele hoes om de deur hoor :lol: Het is 2 a 3 cm breed en ook zo dik en hoog ongeveer. En dan in een u vorm)
Ik ben gewoon heel moeilijk. Vind het heerlijk dat de buitendeur helemaal open staat. :oops: :mrgreen:
Daar ben je niet moeilijk in hoor. Dat wil ik ook heel graag. Maar voor de zekerheid, want stel dat het niet werkt en er zit een klein vingertje tussen had ik altijd die deurstoppers er tussen. Boven op de deur zodat ook kleine vingertjes het niet weg kunnen halen. Want dat deden ze bij mij met haakjes of van die andere deurstoppers die op de grond staan nog wel eens. Niets zo interessant als uitvinden hoe haakjes werken of met zware dingen zeulen. Misschien zijn het daar wel jongens voor…
:mrgreen: :mrgreen: Heel herkenbaar. Of dingen uit elkaar halen… ook zo leuk.
En zo’n deurstopper boven op de deur, m dan heb ik een trap nodig.
We moeten de constructie nog even uitvoeren, met dit warme weer doen we even andere dingen :D.