Of hoe lang zou je zonder kunnen?
We wonen niet al te groot en we zetten ons huis rond de bevalling te koop. Dus de box zou me al een sta ik de weg zijn, maar nu we ook nog kijkers kunnen krijgen… ja dan moet het hier niet zo’n volle bedoeling zijn.
Ik heb er al een rondlopen van 20 maanden, dus eigenlijk vind ik t wel veilig, een box. Van de andere kant; misschien kan de baby ook wel veel in de wandelwagen en op een boxkleed op de grond. En een wipstoeltje hebben we bij de 1e ook veel gebruikt.
Wie heeft ervaring?!?
er is hier niet al te lang geleden ook al een topic over geweest… zelf daar ook al aangegeven dat IK niet zonder had gewild.
Maar vrienden van ons hebben nooit een box gehad, de 3e komt bijna en ook nu komt er geen box in.
De eerste weken als ze nog niet zoveel doen slaapt de kleine daar overdag in de wandelwagen in de kamer en op het moment dat hij/zij wat meer gaat bewegen idd op een kleed op de grond. Moet je dan wel goed ‘op zitten’ met een dreumes van 20 maand… onze oudste 2 schelen 18 maanden en de oudste vond zijn broertje geweldig en lief en en en … maar die liefde komt er op die leeftijd soms nog zo onbeholpen uit :lol:
Ik had al gezocht op box, maar daar kon ik de topic waar je naar verwijst niet vinden…
Het zou mij al heel erg schelen als de box de eerste drie maanden er niet hoeft te staan. Ze zeggen dat je de eerste maand de meeste kijkers zult kunnen krijgen, dus dan hoef ik niet steeds die box op te ruimen (in de bedrijfswagen van mijn man :? )…
De eerste 3 mnd kun je juist heel goed zonder box! Pasgeboren baby’s zijn gewend aan de beslotenheid van de baarmoeder. Ze kunnen helemaal niets met zo’n grote ruimte als de box. Daarom liggen ze ook in een wieg en in een kinderwagen. En gaan sommige mensen voor een draagdoek. Baby’s worden ingebakerd om ze die bescherming te geven. Pas na een aantal maanden gaan ze spelen en daar is de box geschikt voor.
Als je ervoor zorgt dat je de kinderwagen in de kamer hebt dan kun je je kleintje heel goed wegleggen als dat even moet.
Veel succes met de verkoop van jullie woning!
(en mocht je het nu heel erg vervelend vinden zonder box dan kun je ook nog een campingbedje gebruiken eerst. Die ruim je handig op als het nodig is. maar zelf heb ik er voor gekozen om pas na een paar maanden de box in de kamer te zetten. En eigenlijk was het pas nodig toen ze gingen tijgeren en kruipen. )
De eerste paar maanden kan je prima zonder box. Toen wij toen de jongste 2 maanden was op vakantie gingen, legden wij hem vaak op een koffietafel met een boxkleed erop, we hadden de banken zo neer gezet dat de oudste kinderen er niet vlak langs konden rennen en we bleven er altijd bij. Als we wegginggen, legden we hem in de kinderwagen. Op het kinderdagverblijf van onze kinderen hebben ze ook een babyhoek. Een afgeschermd gedeelte waar de babys rustig kunnen rollen en kruipen.
Dat andere topic staat hier:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=91154&postdays=0&postorder=asc&start=0
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, je zou zonder kunnen, maar ik zou het niet willen :mrgreen:
Ik kan makelijk zonder box! Zeker de eerste maanden (en daarna ook nog). Wij hebben het beide keren staan en nooit veel gebruikt. Kinderen hielden er ook niet van. Wandelwagen of Reisbedje (met een goed matrasje) in het begin zijn prima en later een speelkleed op de grond. Natuurlijk met een tweede er bij is het soms wel handig dat je ze ‘veilig’ ergens kunt leggen. Ik zou in het begin het wipstoeltje niet te veel gebruiken om te slapen (is niet goed voor het ruggetje dacht ik) maar daar zijn dan een wandelwagen of een reisbed wel handig voor. En misschien kan jullie kindje ook gewoon slapen in zijn eigen bedje (met de deur open, ik veronderstel dat je in je appartement geen verdiepingen hebt)
Ik heb bij onze derde de box pas neergezet toen ze ging kruipen. Bij de middelste had ik hem namelijk tot die tijd bijna niet gebruikt en daarna eigenlijk nog steeds niet heel veel.
Ik heb ze zo dicht op elkaar dat je ze eigenlijk toch niet zonder toezicht kan laten, dus ach. Alleen toen ze gingen kruipen (en op de bank klimmen en er af vallen) was het soms wel handig als
veilig plekje.
Nou, jullie hebben me overtuigd!
Ik ga nog even die box niet opzetten. In maart volgend jaar is nr 2 7 maanden oud en dan verhuizen we naar Frankrijk naar een groter huis. Daar zal ik m zowieso opzetten en wie weet wel eerder nog hier in Nederland. Maar ik begrijp dat het goed kan de eerste maanden zonder… ik geloof dat ik manlief nu ook wel om heb. En daarbij helpen jullie reacties natuurlijk ook! :-*
Ik had bij de eerste geen box. Ik gebruikte gewoon een campingbedje als box en die ruimde ik weer op wanneer hij sliep. Ik heb nu wel een box ( net opgezet, de kleine is nu 2 maanden oud) Maar ik erger me al weer ziek. Veel stof, staat niet bij mijn intereur :mrgreen: :roll: , en de andere twee kinderen hangen er steeds in om. Ik kijk het nog even aan en anders staat ie snel op marktplaats en doe ik gewoon weer een campingbedje.
ik vond een box juist wel prettig
maar ik denk dat je wel zonder een box zou kunnen de eerste maanden
je zou ook de wagen kunnen gebruiken heeft tygo ook best vaak in gelegen voor zijn slaapjes
zeker omdat ik op verzoek voede en ik zo beter kon observeren wanneer het weer tijd was
ow wat ik wel nog wilde zeggen
ik heb ook aantal keer huizen bezichtigd en ik heb altijd door dat soort dingen heen gekeken hoor
ik vond het juist leuk want dan had ik zelf ook een beetje een idee waar ik eventueel een kinderkamer zou kunnen maken en een box zou kunnen neerzetten
maar weet natuurlijk niet hoe ruim je woont en of het een huis is voor ook potentiele jonge gezinnen
Bij Tygo, onze 1e, hadden we nog niet een kast staan (voor t speelgoed :? ), nu wel en daardoor kan de box niet meer op z’n oude plek. Oplossing is zowat midden in de kamer (op wieltjes) of we moeten de eettafel tegen de vensterbank aan gaan zetten en daardoor de lamp erboven verplaatsen. En daartoe krijg ik manlief niet tot overgehaald.
Maar goed… ik doe het lekker even zonder en dan kunne we daarna nog zien. Met m’n vent afgesproken dat als de box daar midden in de kamer toch in de weg staat, hij alsnpg de lamp verplaatst. Maar daarvoor is meestal veeel overredingskracht voor nodig…(stom hoor, want hij is electromonteur en superhandig, dus het is voor hem eigenlijk een eitje :wall: ).
De box heb ik drie keer opgezet en alledrie wilden ze er niet in.
Nu bij de 4de hebben we dus geen box en nog nooit gemist ook (ze is nu 13 maanden)
Ik zet hem zeker wel van in het begin, vind het veiliger om de baby in te leggen met nog een peuter/kleuter in huis…
Je KAN wel zonder box, maar of je het WILT is een ander verhaal
In het begin heeft ie er bij ons ook meer voor de sier gestaan, dan dat ie daadwerkelijk gebruikt werd.
Maar hij staat er nu ngo steeds, blijft ook gewoon staan, nr 2 is in aantocht, dus dan gaan we hem ook weer gebruiken.
Maar ons ventje zit er ook nog echt vaak in! Scheelt ook wel dat hij het fijn vindt om erin te spelen. Lekker een knus en eigen plekje.
Hij gaat heerlijk een boekje lezen, knuffelen, zingen, spelen… of alles eruit mikken :inlove:
Ideaal hoor, als ik moet koken, of naar het toilet moet. Of als ik ff moet/wil bellen (want op de een of andere manier gaat hier bellen en een loslopend kind niet zo goed… hahaha! Meneer heeft dan te goed in de gaten dat ie vrijer spel heeft en trekt dan graag alle kasten en lades open enzo ;)).
We hebben zelfs boven op de overloop nog een oude box van m’n schoonzusje staan.
's Morgens wassen en aankleden, dan gaat ie even lekker in de box, en kan mama ook op haar gemakje douchen en aankleden (in de vakantietijd dan… als het weer werken is, dan doen we het andersom…en dan laten we dat “gemakje” ook maar weg )
Kortom, ik WIL niet zonder
De box staat hier ook voor de lol en niet vanwege Katie. Katie vind de box niks en is na 10 minuten alweer de box zat en is 4 maanden dus ligt ze nu op de grond met de boxkleed en merk dat ze het veel leuker vindt. Ik kan haar gerust hele dag lekker der gang laten gaan. Maar ik bewaar het wel voor het geval als ze gaat kruipen en ik even moet koken bij wijze van. Dan wil ik haar niet steeds uit het oog verliezen.
Wipstoel zou ik niet te vaak gebruiken. Niet vanwege ruggetje maar ook vanwege achterhoofdje (lees: afplatting) te voorkomen.
Box is trouwens ook niet nodig. Ze gebruiken het als alternatief!
Voordeel van een box tov campingbedje vind ik dat je box in hoogtes kan verstellen.
Ik zou er niet blij van worden als ik steeds zo diep zou moeten bukken en tillen… maarja… slechte rug :?