kun je genezen van PCOS?

@Newbe wrote:

ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat maar als je het al “te veel” vind om te temperaturen… dan zal het nog wel eens heel moeilijk voor je kunnen worden.

Ik zet mijn wekker altijd om een bepalde tijd en als ik dan kan uitslapen dan ga ik daarna weer verder. 1 keer tempen perdag is genoeg. Het liefst rond 7 uur.

Als je wisselende diensten hebt is het anders dan wordt het moeilijk. Dan is je klok van slag.



Ik bedoel dit niet lelijk maar als een kindje maken niet vanzelf gaat zul je (als je echt een kindje wilt) er wat voor moeten doen en dan (vind ik persoonlijk) is temperaturen toch wel het minste.



Succes verder!!!




Je hebt gelijk hoor. Ik denk dat het nu ook wel te maken heeft met mijn enorm lange cyclussen dat ik sowieso een beetje snel de moed verlies op dit moment :oops: Ik kan op dag 35 denken dat ik zwanger ben, om vervolgens elke week opnieuw te testen en er bijna van overtuigd te zijn zwanger te zijn, en 5 weken later nog pas eens een keertje ongesteld word. Alle testen dan voor niets, want mijn ‘gewone’ cyclus is dan gewoon 65 dagen. Dat werkt niet echt mee aan het bij elkaar sprokkelen van moed etc. Ergens zegt iets in mij ook dat ik verminderd vruchtbaar ben (of klinkt dat heel gek ?) of vriends zaad niet goed is… Hoe ik daarbij kom ? Geen idee, maar dat gevoel zit er ergens… Misschien ook wel een bepaalde angst. Gisterenavond trouwens wel getemperatuurd (was benieuwd) en hij was maar 36,8… voor een avond notabene. :eh:



Ik denk dat ik over het algemeen gewoon een beetje moedeloos word van mijn cyclussen etc. en daarom ook al snel bij het temperaturen heb: laat maar zitten. Als m’n ei/ongi komt, komt die toch wel denk ik dan. Maar een beetje discipline kan geen kwaad, ik wil toch heel graag een kindje namelijk.

Ovulatietesten worden niet echt wat op dit moment, dan kan ik namelijk 30 dagen lang testen omdat er geen pijl op mijn cyclus te trekken is, en dat gaat dan elke maand wel erg veel geld kosten. Het is zeker wel iets voor wanneer mijn cyclus weer wat regelmatiger is. :slight_smile:



Ik heb overigens toch de stoute schoenen aangetrokken en vanmiddag gebeld naar de huisarts i.v.m. de verwijzing die ik kwijt was. Hij zat nog in de computer en kan morgen een nieuwe ophalen. :slight_smile:



Ben benieuwd wat mijn cyclus nu gaat doen (eerste maand met efamol/ovulavit is dit). Zit nu dag 29 en heb toch aardige buikkrampen al (maar ook die kunnen 4 weken aanhouden hier).

ik herken het wel hoor! Mijn cyclussen zijn normaal ook heel lang en soms met de clomid(hormonen) alsnog heel lang. De keer dat ik zwanger werd was mijn cyclus 36 dagen.



Sterkte!!!

Lieve dames,

Bij mij was ook pco geconstateerd toen ik 21 was. Na veel pillen en prikken en 8 miskramen kreeg ik mijn 1e kindje toen ik 26 was. 4 jaar later nadat ik op advies van gyn aan de pil was gegaan weer meerdere pogingen gedaan met prikken. Overstimulrring tot 3 x aan toe en toen als noodsprong punctie ondergaan met ivf. Deze poging was gelukt en was zwanger van 3 kindjes. Helaas met 19 weken ging het mis. Mijn kindjes stopte met ontwikkelen en hadden geen hartslag meer. Ik heb er toen voor gekozen om niet te wachten op de natuurlijke uitdrijving. Dit was voor mij te zwaar. Ik ben gestopt met alles omdat ik depressief was geworden en nog een kindje van bijna 5 had rondlopen die niets aan zijn moeder had. Wel heb ik een test ondergaan om te kijken waarom ik zoveel miskramen kreeg. Ik bleek drager van een gen die miskramen veroorzaakt. Dat bevestigde voor mij ook dat ik gewoon weer aan de pil moest gaan . Voor mij geen gedoe met onregelmatige menstruatie meer. Ruim 15 jaar later kwam ik in gesprek bij een voorlichting over pilgebruik en kanker. Ik ben hier zo van gesproken dat ik met de pil ben gestopt. Na 3 maanden werd ik ongesteld waarvan ik dacht oké grappig. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik inmiddels gestopt was met roken en het gebruik van suiker dit allemaal om gezonder te leven omdat mijn moeder was overleden aan kanker. Nu ben ik inmiddels jaren verder en geloof het of niet ik ben iedere maand op de dag af exact op tijd ongesteld. Ja een cyclus van precies 30 dagen. Zwanger worden wil ik niet mijn partner is gesteriliseerd. Maar genezen van pco ben ik dus wel. 20 kilo lichter en geen suikers is voor mij denk ik de sleutel geweest. Depressief ben ik gelukkig ook al lang niet meer. Pco zit overigens wel in de familie.
Mijn tip is : stop met alle suikers en ga bewegen en gezond eten (6x per dag) veel eiwitten

Lieve groet en sterkte voor alle lieve dames hier die graag zwanger willen worden.