kun je allergisch zijn voor tampons..?

Nou, ik heb gegronde redenen om aan te nemen dat je allergisch voor die dingen kunt zijn. De details mag je er zelf bij bedenken.

Ik ben natuurlijk vanaf 2006 tot half juli nog net niet continu zwanger geweest zonder gewone menstruatie dus vanaf 2006 heb ik bijna geen tampons gebruikt.

Sinds een paar maanden ben ik weer ongesteld en ik word gek van die dingen.

Eerste keer dacht ik aan een schimmelinfectie, maar dat is het dus niet, het is echt een reactie op die dingen, gebruik ik maandverband (waar ik niet van hou) dan heb ik er geen last van.

Kent iemand dit…

En als je dit ook had, werkte een ander merk dan ob dan beter…?

Of zou ob andere materialen gebruiken ofzo…?

Waarom zou dat niet kunnen?

Ik krijg klachten van de ah maandverband…

Tampons gebruik ik zelden…

Ik krijg last van inlegkruisjes. En Libresse… je wil het niet weten… :hand: Ik zou als ik jou was dus echt een ander merk gaan proberen. Ik heb uit nood wel eens OB gepakt en die vind ik echt vreselijk vervelend zitten. Alsof ze eruit vallen. :angel: Ik zou dus echt wat anders proberen als ik jou was.

Ik heb het ook hoor!

Alleen bij “eigen merk” tampons, als ik OB gebruik heb ik (gelukkig) nergens

last van.

Je zou dus een ander merk kunnen proberen.

Ja en dat is niet leuk 8)

maar wat ik niet snap, ik heb al jaren hetzelfde merk en nu heb ik er ineens last van?

Ik had er nooit van gehoord joh. Zal volgende maand maar eens een ander merkje testen.

@lydia wrote:

maar wat ik niet snap, ik heb al jaren hetzelfde merk en nu heb ik er ineens last van?

Sinds de laatste ‘verbetering’ van een zeker merk luiers is Hieke er ook allergisch voor. In die tijd dat je ze niet nodig had is er misschien ook zo’n ‘verbeterslag’ geweest waardoor jij er nu niet meer goed tegen kan.

Ik heb last van de ob comfort Niet echt comfortabel dus :wink:

Maar de gewone ob voldoet voor mij prima, daar zit niet zo’n gek laagje over heen. Misschien geldt dat voor jou ook?

ik vond OB ook nooit fijn, ik gebruik die van etos eigen merk :thumbup:

er zitten synthetische stoffen in, die kunnen irriteren, maar ook parfum (al zou je dat niet zeggen) en daar kan je ook op reageren.

Sommige tampons zijn voorzien van een geïmpregneerd laagje, dat is dus helemaal hyperallergeen.

Succes met het zoeken naar de fijnste voor jou.

Ik vind die OB Comfort juist weer wel fijn.

Zit zo’n ‘zijden’ laagje omheen, en dan gaan ze iets soepeler naar binnen.

Vind ze anders zo stroef… :oops:

Maar ik denk best dat je allergisch kunt zijn voor tampons. Misschien dat er inderdaad iets veranderd is qua materiaal.

Maar als dit nu de eerste keer was na je zwangerschap, zou het dan ook niet komen doordat je er weer even aan moet ‘wennen’?

Klinkt gek misschien, maar maanden heeft er niets gezeten, en nu ineens wel dus misschien dat het nu een irritatie geeft.

Maar ik weet ook niet in hoeverre je er last van hebt, want als je al dacht aan een schimmelinfectie (en daar heb ik helaas ervaring mee…), dan moet het wel een behoorlijk heftige irritatie zijn…

Ik had het ook :shock:

1x een stom kruidvat raketje gebruikt en jeukkkkkkkkkkkkk :o

Nooit gehad…erg irri…

Bij ob gaat alles goed.

Tja alles veranderd na een kind dus waarom niet de gevoeligheid van je zuurtegraad daarzo,ik zou idd gewoon een andere proberen en testen…