Wie o wie heeft er ook last van??
Vooral 's nachts word ik er wakker van en dan heb ik 's morgens echt een beurse kuit.En zeer dat het doet…
Mijn man doet tijdens zo’n kramp mijn voet richting mijn been duwen maar au,au…
NU ben ik benieuwd of er onder jullie ook kuitkrampers zijn…en waar komt het vandaan??
Danielle
kan in de zwangerschap komen door te weinig magnesium.
Je hebt er pillen voor. Of veel bananen eten :mrgreen:
Geen idee of het echt werkt of dat het zo’n onzinpraatje is, maar je hoort vaak dat een stuk zeep in bed leggen (zo’n ouderwets stuk Sunlight ofzo) zou helpen…
Als het komt door een tekort aan magnesium (of calcium), kun je dat natuurlijk ook extra slikken (speciale multivitamine voor zwangeren ofzo).
Zelf heb ik er nog niet echt last van gehad gelukkig, soms dat ik het er een beetje in voel schieten, maar dan kun je erger worden vaak voor zijn.
Het voeteneinde van je bed omhoog doen en anders een kussen of zo onder je matras leggen.
En ik had veel baat bij gewohl benen balsem, voordat ik naar bed ging masseerde ik mijn kuiten daarmee en dat hielp echt.
Ik herken het! Maar heb het niet alleen in mijn kuit…heb het door mijn hele benen, kuit, hemsting, voeten, bovenbenen…echt zoooo verschrikkelijk pijnlijk! De dag erna flink spierpijn…
Mijn fysio vertelde me dat het ook met de doorbloeding te maken heeft. Als je bijv op je rug ligt, dan is de doorbloeding van je benen minder omdat je kleintje op aderen drukt.
Voordat je op bed gaat even goed je spieren rekken, dat was haar tip. Echt ff flink rekken! Dat gaat de doorbloeding gemakkelijker schijnt.
Suc6 ermee meis!
Je kunt idd magnesium en calcium tabletten slikken.
voor het slapen gaan je benen onder de douche, afwisselen met warm en koud water. Dat is goed voor de doorbloeding.
Als ik kuit kramp heb ga ik staan en strek het been zo goed mogelijk. Dus het been waar de kramp in zit zet je naar achteren waarbij je je hak op de grond houdt…
Succes ermee!!
Het beste medicijn is toch bevallen…
Herkenbaar, al heb ik het heel veel in mijn voet!
Ze zeggen dat een glas melk drinken voor het slapen gaan ook helpt!
Ik heb dr helaas ook last van…maar voel hem meestal optijd opkomen zodat ik erger kan voorkomen
Hoi,
Wat verveelend…
Linda (mijn vrouw) zegt dat je dan een kussen onder je been moet doen als je gaat slapen.
En als je wakker word van de kramp, een warmtekruik ofzo erop leggen.
En anders toch echt je been strekken en je tenen naar je toe trekken.
Succes!!
Maakt niet uit wat voor zeep, het is echt waar het helpt echt , ik hoorde het eens in mijn stages in het verzorgingshuis,,,, ik had ook altijd kramp in mijn kuiten en het werkt echt :thumbup:
gr melanie
Welke zeep maakt in die zin uit, dat een pompje vloeibare handzeep in je bed leggen weinig effect zal hebben (ik heb eens gelezen van iemand die dat had gedaan, vandaar dat ik het er maar extra bij zei ;)).
@Nienke123 wrote:
Welke zeep maakt in die zin uit, dat een pompje vloeibare handzeep in je bed leggen weinig effect zal hebben (ik heb eens gelezen van iemand die dat had gedaan, vandaar dat ik het er maar extra bij zei ;)).
Hoi,
Meen je dat nou :shock: :mrgreen:
Nou dat lijkt mij wel duidelijk hihihihiih
maar laten we het zo zeggen een vast stuk zeep en dus geen vloeibaar.
Ik had eens iemand in het verzorgingshuis die had zeep gedronken er stond op de fles"karnemelk" was van het melk meisje en die dame dacht dus echt dat het karnemelk was :shifty:
het is off topic maar vindt het wel grappig :oops: :shifty:
gr melanie
Ik heb als tip meegekregen van de vk om meer zuivel te eten/drinken.
Ik doe dat nu en ik moet zeggen het werkt!!