ks voor eigen rekening

Caren,

Ik vind het eigenlijk wel logisch dat bij een niet-medische reden, een ks wordt ontmoedigt. Nu heb jij het niet over een “beetje angst” maar over een serieus trauma als ik dat zo hoor.

Heb je daar iets mee gedaan sinds die traumatische bevalling? Is het voor jou duidelijk waar en waarom het zo traumatisch is geweest en wat daarin de keuzemomenten waren (die kennelijk fout genomen zijn door wie dan ook?).

Je zou met b.v. een zwangerschaps haptotherapeut die angst eens kunnen bespreken. Zonder de verwachting dat ie weggaat of zo… maar het is gewoon niet fijn toch om met zo’n angst te leven. Het feit dat je zo panisch bent voor een aanraking daar…

In plaats van te komen met de, in jouw ogen, beste oplossing, zou je ook het probleem (in alle grootheid) kunnen neerleggen bij de gynaecoloog. Vraag van tevoren (misschien NU al en niet wachten) meer tijd voor een consult. Als ze het niet willen geven (die tijd) dan moet je daar dus niet zijn, lijkt me.

Ow Caren, wat een angst. Ik weet zeker dat de gyn waar jij het over had in een ander topic, die mij ook heeft begeleid tijdens mijn zwangerschap, heel goed naar je luistert en je echt niet zo maar weg stuurt. Geloof me, hij is heel vriendelijk, luistert goed en neemt echt de tijd voor je. Ik zou gewoon eens bellen naar het ziekenhuis en vragen om een afspraak. Als je het uitlegt moet dat vast wel kunnen.

Schrik trouwens niet als je hem ziet, hij heeft geen handen maar kolenschoppen, is ruim twee meter lang maar echt een hele goede en erg kundig.

Ik stuur je ff wat pb met links naar info over hem!