krullen vraagje

Mijn dochter 4 jaar heeft een enorme bos met krullen, ze beginnen nu aardig lang te worden. Zeker zo’n 10 vanaf haar schouder ongeveer. Bovenop begint het nu een beetje uit te zakken nu het zwaarder is door de lengte.



Zal het haar mooier vallen door er laagjes in te laten knippen ?



Ik ben dus benieuwd naar ervaringen.



Dit is het haar van mijn meisje. Zijn wel foto’s van afgelopen zomer, inmiddels weer een stuk langer.





bij mijn buurmeisje zijn ze o goed als weg, en die had me ook een bos met krullen. T kan ook het haar zijn. Ze heeft het nu weer een stuk korter, het golft wel, maar het krult niet meer.

door er laagjes in te laten knippen krijgt het wel weer meer volume, dus dat zou wel kunnen helpen…het kan ook helpen tegen knopen.



En net zoals konijn schrijft ken ik ook een aantal meisje die op die leeftijd ook zoveel krullen hadden en nu bijna niks meer…zijn nu rond de 6 a 7 jaar.

Dus het kan gewoon zo zijn dat de krullen gewoon verdwijnen.



Maar moet zeggen dat ze wel prachtig haar heeft hoor!! echt helemaal mooi!!

Wat heeft jouw dochter prachtig haar! Helaas geen ervaring (mijn haar is steiler dan steil en dat van mijn meisje ook), maar kan je kapper je geen antwoord geven op je vraag?

hoi hoi,



Ik heb soortgelijke krullen. Bij mij wordt het beter als ik het een klein beetje in laagjes knip. Let goed op dat de kapper dit kan. Het is mij al zo vaak gebeurd dat bij verkeerd knippen een soort “gat” ontstaat, omdat ze de bovenste laag te kort hebben geknipt.

Mijn kapper knipt altijd met droog haar, iets nat gemaakt met plantenspuit.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



O,ja kammen heeft met krullen weinig zin. Ik kam het als ik het gewassen heb en daarna alleen de toplaag (eerst beetje nat maken met plantenspuit) en zelfs dat doe ik niet iedere dag.

Ik gebruik trouwens heel veel crème spoeling.



groetjes Suzanne

Zelf heb ik ook krullen, en als ik het niet in laagjes knip zit het bovenop raar plat.

maar met die prachtige pijpenkrullen denk ik niet dat in laagjes knippen moois

ik heb ook een beetje het haar zoals je dochter (misschien kroeziger)

maar ik heb laagjes knippen nooit een succes gevonden.

behalve als het echt een kort kapsel zou zijn.



wel knippen ze meestal de bovenste lagen van de achterkant wat korter omdat het daar nog platter valt door de zwaarte van de lengte.



nat kammen en vaak creme spoeling zijn is wat mij betreft de beste manier van krullen te verzorgen

Bedankt allemaal.



Denk dat ik het toch maar niet in laagjes laat knippen. Beetje gelezen op internet, en er zijn niet heel veel kappers die krullen echt goed kunnen knippen, en ben echt bang dat ze het haar verpesten. Of ik moet echt ergens eens een hele goede krullenkapper tegen komen.

Ik vraag altijd of ze een beetje krullen kunnen knippen, en vorige x nat geknipt, en vroeg of ze het wilde drogen en zat ze opeens met een heel raar model, en moesten ze het bijknippen.



Konijn: Er is al vaker een heel stuk afgeknipt, krullen blijft het hier wel doen. Maar waarschijnlijk over een aantal jaar als ze echt lang haar heeft dat het bovenop wel misschien steeds platter zal worden.



Suzanne: Wij kammen ook nooit droog. Crèmespoeling gebruik ik erg weinig, vaak alleen shampoo. Met crèmespoeling zie ik weinig verschil.

Ikzelf, mijn zoon en dochter hebben alle drie krullen. Mijn dochter en ik hebben het allebei in laagjes en de krullen vallen dan echt veel mooier. Als het niet in laagjes is valt het bovenop plat, bij mijn zoon ook, dus die heeft in zijn kapsel ook een soort laagjes.

Mijn zusje heeft ookzulke mooie krullen. Ze is een poosje naar een afro kapper gegaan. Toen zat het echt prachtig!





Krullen kunnen niet door iedereen geknipt worden.

@ariel wrote:



Krullen kunnen niet door iedereen geknipt worden.




Zo zeg dat wel…



Mijn man heeft ook krullen. Hij heeft nu lang haar en draagt het altijd in een staart.



Ik zal eens zoeken of hier zo’n afro kapper in de buurt zit. Bedankt voor de tip. :thumbup: