Soms heeft Jasly geen zin om te slapen terwijl ze toch moe is,
Ik laat haar meestal eventjes maximaal 10minuten huilen en ga om de paar minuten even kijken want tegenwoordig kruipt ze helemaal boven haar bed,
en dan ligt ze horizontaal boven aan dr bedje,
Ik maak altijd haar bedje kort van beneden op,
Maar nu krijgt ze het steeds voorelkaar om af te zetten met dr beentjes en naar boven te draaien,
Natuurlijk moet ik dan weer komen en haar weer in dr bed draaien en dat vind ze soms zo prachtig dat ze dan ineens tegen me keihard begint te lachen,
Soms is ze moe en dan gaat ze even huilen en dan is ze weer boven dr bed gerold en dan begint ze hele verhalen te brabbelen,
En ook is het vaak zo dat ik haar even laat huilen om in slaap te komen maar dan ligt ze boven in dr bed en dan valt ze bijna in slaap maar dan moet ik haar weer goed in bed liggen en dan word ze weer klaarwakker,
Want als ik dr zo laat liggen krijgt ze het koud,
En dat is zielig…
Ook krijgt ze tegenwoordig zin om snacht een van dr lange brabbelverhaaltjes te vertellen en soms er nog bij te gillen,
Eerst sliep ze zo goed!!! Tegenwoordig doet ze echt rare dingen terwijl ze nu drinkt snacht met dr ogen wijd open en dat deed ze vroeger nooit!
Hoort dit bij dr gedrag naarmate ze ouder word?
En hoe houdt ik haar onder dr dekentjes?
Ik heb wel een slaapzak maar die is toch nog veelste groot voor dr?
Bedankt alvast voor de info!!!
Groetjes Jeanette
Dit hoort wel bij oudere kindjes ja. Als ze zo heel klein zijn liggen ze stiller (meer op 1 plek) dan wanneer ze wat ouder worden.
Bij H&M verkopen ze slaapzakken vanaf maat 50, net als bij de HEMA. Denk dat dit toch de oplossing is hoor. Hieke lag ook overdwars in bed met een maand of 3, en ik liet haar lekker zo liggen als ze er geen last van had.
Haha ok, Maar ik ben zo bang dat ze het dan koud krijgt,
Ook zit ze dan met 1 been door zo een spijl heen,
Verder stoot ze dr kleine hoofdje steeds aan de andere kant van dr spijlen,
Hoeveel kosten die zakken bij de hema enzo?
slaapzak is de oplossing idd.
je hebt ze bij hema vanaf 9,50 :thumbup:
die van de hema heb ik zelf altijd want daravan zijn de armsgaten lekker klein
Oh dat weet ik niet precies, wat ze kosten… misschien zijn ze er ook wel op Marktplaats? Ik geloof die van de Hema €7,99, maar pin me er niet op vast. Staat vast wel een prijs bij de online winkel van de Hema. Ik heb zelf nog wel een 70cm slaapzak van de Prenatal liggen. Dat zijn daar de kleinsten. Niet te dik, niet te dun… zal ik er een foto van maken voor je? Hieke had die aan toen ze zo’n 4 maanden was, en Hieke volgt de gemiddelde groeilijn.
Hier is Hieke al wat groter maar ik laat haar zo gewoon liggen hoor. Ze ligt hier toevallig nog een beetje onder de deken, maar dat is meer geluk dan wijsheid. :mrgreen:
is dat eentje met mouwen?
en moet ik het dan onderschuiven aan de onderkant van dr bedje?
@Baby2008Diablow wrote:
en moet ik het dan onderschuiven aan de onderkant van dr bedje?
nee, lekker los laten liggen…
Hoi!
Hier ook zo’n beweegelijkerd :lol: die wakker werd zodra hij omrolde of naar boven kroop.
Wij zijn toen begonnen met, inderdaad, in een slaapzak doen. We hebben er een paar, allemaal zonder mouwen, en lekker lang. In z’n pyjama in de zak. De onderkant gaat bij ons wel onder het matras (uiteraard zorgen dat het voor hem niet strak ligt). Er gaat dan nog een dun fleecedekentje overheen. Meestal ligt die dubbel, maar nu het wat warmer wordt is het enkel. Hij slaapt er super in en het gebeurt nog maar heel zelden dat we 'm van de zijkant moeten peuteren
Die fleecedekentjes hebben ze bij de Action, kost iets van 3 Euro (?) ofzo. Voordeel is dat ie lekker groot is, je kunt de dikte dus variëren en is niet zo dik als een dekentje.
Hier werkte en werkt het! :inlove:
Nou ik kwam er net achter dat die winnie the pooh slaapzak wel goed past,
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan,
Ze slaapt wel lekker,
Ik heb wel de onderkant vast gemaakt aan de onderkant van de matras,
en ik haar deken er wel overheen gedaan, want vond die slaapzak wel erg dun,
Ze is niet gaan rollen of draaien ofzo,
Ik heb het niet zo strak gedaan, wel dat ze met dr beentjes kan trappelen enzo, Dat is toch goed?
slaapzak NIET vastzetten, ondersteken, vasthaken of wat dan ook :o :naughty:
als ze zich omdraait kan ze zich beknellen!
snel loshalen meis!
en slaapzak en winterpyama én deken is misschien wat warm :shifty:
ow, ze is nu alweer wakker toen ik het wou losmaken,
Dus ik moet het niet vastzetten?
Maar dan gaat ze alsnog kruipen/draaien naar boven
Ze heeft gewoon korte mouwtjes aan geen winterpyama,
ik denk dat ik alleen die deken ga vervangen door een katoenen deken?
Vastmaken wordt inderdaad afgeraden. Het maakt nu niet zoveel uit als ze omhoog kruipt, de slaapzak heeft ze aan dus dat maakt geen verschil in temperatuur. Hieke slaapt momenteel in een winterpyama met een slaapzak zonder mouwen. De deken ligt los over haar heen. Wat genoeg of teveel is hangt ook af van hoe warm het is op haar kamertje en wat ze zelf lekker vindt. Dat verschilt nogal per kind. Jij kent Jasly het best en jij weet het beste wat zij lekker vindt. Jij bent haar mama. Je gevoel is 99 van de 100 keer goed daarin. Dat is tenminste mijn ervaring. Je doet het volgens mij heel goed hoor! :thumbup: :-*
ow ik dacht dat die slaapzak voor dat omhoog kruipen was…
die slaapzak is dat ze het niet zo koud krijgt als ze omhoog kruipt.
Mischa kroop met een paar weken al omhoog, hij slaapt bijna nooit onder dekens, maar door zijn slaapzak met pyama heeft hij het nooit koud.
Is het buiten wel heel koud dan leg ik de dekens nog wel eens over hem heen als hij slaapt, maar meestal ligt ie dan overdwars boven in zijn bed, dus dan maar geen dekens.
En idd niet die slaapzak vastklemmen of onder het matrasje doen.
En ook dat vastmaken gewoon lekker zelf uitproberen. Er wordt zoveel afgeraden om allerlei redenen. Iedereen adviseert met de beste bedoelingen, maar test alles zelf uit.
Bij ons is de slaapzak inderdaad tegen het omhoog kruipen. Junior slaapt op z’n buik (altijd al, oeeeeh slechte moeder, wat wordt dat afgeraden door bijna iedereen :roll:) en wordt wakker als hij zich omdraait in z’n slaap.
Wat hierboven ook gezegd is: jij bent de mama en weet straks het beste wat jullie prettig vinden. Je merkt het ook aan je baby of ze het te warm zou hebben.
Gewoon zelf testen en niet blind varen op adviezen van anderen hoor, gewoon eruit halen wat je wel bij jou lijkt passen, je doet het super!
Ja maar er word gezegd dat het gevaarlijk is?
Ik doe wel een dekentje strak er om heen(niet te strak)
zodat ze dus niet kan wegdraaien of weer naar boven draait,
Ik denk dat het zo wel goed zit,
Je kindje mag toch op de buik slapen als die 10maanden is?
want hij kan toch al terug draaien dan?
Ik durf jasly niet op dr buik te laten slapen,
Maar ze ligt toch al goed op dr ruggetje,
Wanneer kunnen ze eigelijk rollen en terug rollen,
Jasly probeert te rollen naar dr buikje maar ze word zo boos als het niet lukt…
In ieder geval bedankt!!
Onze mop is 5 weken…en hoe we haar vanmorgen vonden (achteraf spijt dat ik geen foto heb gemaakt!) Hydrofiele luier waar ze met hoofd op ligt lag compleet overhoop aan 1 kant en verder lag mevrouw niet meer onder de dekens, maar gewoon er lekker omgewoeld bovenop…dus dan snap ik ook waarom ze ging huilen, ligt natuurlijk niet lekker.
Om op je vraag terug te komen, ik zou dus een kleine slaapzak kopen. Heb er toevallig gister 1 bij de hema meegenomen. Ze hadden badstoffen, vanaf maatje 50/62 en gewoon katoen vanaf maatje 56/62. De armsgaten van de katoenen waren kleiner, dus die heb ik genomen. Kosten geloof ik euro of 11 (geen idee eigenlijk) Dan heeft jullie moppie het niet meer koud bij omhoog kruipen!