mijn dochter is nu 8 maanden en vind het vreselijk om op haar buik te liggen. Ze draait meteen weer terug. Ze kan nog niet zelfstandig op haar buik draaien. Dat krijg ik ook niet gestimuleerd met speeltjes. ze vind het echt niet leuk. Nu wil ze wel de hele tijd optrekken en als ze staat maakt ze stap bewegingen. Nu wil ik weten of iemand tips heeft en of ik dit lopen nou moet stimuleren of toch dat kruipen??? En hoe kan ik het leuk maken dat draaien en op de buik liggen? Ideeen zijn van harte welkom.
warme groet, veronique
hoi,
Ik loop met één van mijn zonen bij de fysio. Hij is 5 maanden oud en moet ook leren op zijn buik liggen ivm overstrekken en een afgeplat achterhoofd. Op zijn buik is (was, eigenlijk) altijd meteen huilen en paniek. Ik was zelf al begonnen met heel langzaam opbouwen, en zo gauw hij gaat huilen draai ik hem weer op zijn rug (om geen patroon te creëren buikligging=huilen) en dat ging steeds een stukje langer. Van de fysio kreeg ik de tip om hem steeds eventjes op een zitbal te leggen op zijn buik, zijn heupen vasthouden en hem een beetje bewegen (van voor naar achter, links naar rechts etc). Goede oefening voor de nekspieren, en ik moet zeggen: het gaat hier steeds beter! Ik ga dan zelf op de grond voor de bal zitten (je kunt ook een skippybal oid gebruiken), de bal ligt dan tussen mijn benen en R ligt met zijn hoofd mijn kant op. Onze hoofden zijn dan ongeveer op gelijke hoogte, dus hij kan me dan recht aankijken en oogcontact maken. Hij lacht nu zelfs als hij op de bal ligt, en ook op de grond/n de box kan hij nu een stuk langer op de buik liggen zonder te gaan mopperen :thumbup:
Succes!
oh ja, en de oplossing van mijn vriend om hem op zijn buik te laten liggen: die legt hem voor de tv :evil: (liefst met autosport :roll: ). Nah ja, ik vind het niks om die kleintjes tv te laten kijken maar ik moet toegeven: hij ligt er inderdaad wel van op zijn buik zonder te mopperen :doh:
Ik heb dat ook te horen gekregen van de CB over een strandbal !!
Maar mijn dochter ligt heel de dag op der buik, zo kan ze overal bij en kan makkelijker bewegen zo.
Als jij je kindje op der buik legt bijv op bed.
Ga er dan eens voor liggen vinden ze meestal wel leuk.
Of met een klein balletje naar der toe rollen ze kan dan wel niet terug rollen.
Maar het aankomen van het balletje vinden ze wel heel erg leuk.