kruinligging & sterrenkijkertje

Hey Mayo,

Jarid lag ook in kruinligging (voor zover ik weet, want zijn ligging is niet genoteerd, dus dit is wat achteraf besproken is aan de hand van ks-verslag en plaats electrodes etc.) en zoals je weet ook een spoed-ks.

Ik heb 1,5 uur geperst, maar hij kwam echt de bocht niet door. Ik heb nu wel last van staartbeen, zou dat door het persen komen?

X Do

Hier ook een sterrekijker. Na 2,5 uur persen :roll: besloten ze idd de pomp te gebruiken. Eerst met zon zachte die schoot van zijn hoofdje en toen idd zon groot metalen ding. Ohh wat was dat erg zeg vond het zo zielig. Veron had net zon bult op zijn hoofd als eerder hier laten zien alleen dan meer boven op.

En idd bij mij hebben ze ook nog geprobeerd hem te draaien alleen lukte dat niet.

Ook hier geknipt maar dat viel wel mee liever dat dan een keizersnee denk ik dan.

wel grappig om te lezen dat t toch zoveel voorkomt.

Ik had inderdaad ook na 3 kwartier persen het vertrouwen in mezelf bijna verloren.

Begon echt te denken dat het aan mij lag dat ik hem er niet uit kreeg.

“Gelukkig” bleek inderdaad in het zkh dat ik hem er zelf dus niet uit had kunnen krijgen.

Conny

Oké dan wil ik ook wat weten :mrgreen: wat is het dan als je kindje schuin ligt? Bij Jim heb ik thuis 2,5 uur geperst en toen met de ambu naar het zkh omdat hij niet kwam en ook bleef draaien. In het zkh 3x de vacuüm er op en na een hoop getrek, duwen op mijn buiken en ikke persen is hij geboren, had ook een flinke bult op zijn hoofd (al voor de pomp er op ging, kwam van het persen). Hij bleek dus al die tijd schuin gelegen te hebben en kon daardoor dus ook niet makkelijk naar buiten.

ik had ook een sterrenkijkertje… dit wisten ze niet… ze wisten dat het een flinke baby zou zijn.

Ik ben 15 uur bezig geweest voor 5cm. En begon direct met flinke rugweeen om de 3 min. ik raakte echt uitgeput en wij zijn naar het ziekenhuis gegaan voor pijnstilling… daar zagen ze dat ze niet meer goed ingedaald lag…(ze ging dus terug…) en haar hartslag ging naar boven de 200. Er is toen besloten om direct een keizersnede te doen en daarna is het supersnel gegaan! ze woog 4490gr en Sterrenkijker dus ze had er nooit zelf uit gekunt… zeker niet in combi met mijn smalle doorgang. Dat ze vanzelf weer is terug gegaan en dat mijn weeen stopte na 14uur is een teken geweest van mijn lichaam dat het niet zou gaan lukken.