kruiken

Hoe zit het ook alweer met de kruiken? Moest je die nu vol of leeg bewaren? Die van mij is namelijk leeg. En je hebt er 2 nodig toch?

Toen ik ze van de zolder haalde pas, bleken de mijne vol te zijn. terwijl er op de kruiken zelf staat dat je ze leeg moet bewaren. Geen idee of ze nu nog bruikbaar zijn, maargoed, ze lekker niet, dus ik wacht wel even af wat de kraamverzorgster zegt.

En je hebt er idd 2 nodig, al hebben we er nooit 2 gebruikt bij onze zoon, terwijl die van januari is. Wel was het handig om er 1 voor in de kinderwagen te hebben en 1 voor in het bedje, maar echt tegelijk gebruikten we ze niet.

hier in het begin bij ella wel twee kruiken. en in mijn tijd als kraamverzorgster waren er ook kindjes die hoogzomer nog twee kruikjes nodig hadden.

Wij hebben gewoon één kruik gebruikt (eind september, begin oktober). Was wel een wiegje (kleiner oppervlak).

Ging helemaal prima.

Lilly heeft nog steeds af en toe een kruik en wij gebruikten twee kruiken ook in het wiegje.

Ik zou kijken of de kruik lekt als hij niet lekt neem ik aan dat je hem gewoon kan gebruiken

wij hadden er echt 2 nodig bij ons augustus-meisje. Ze kon zichzelf niet warm houden, sokjes over dr handen, mutsje, kruiken etc etc… :wink:

Ik had er hier 1 vol en 1 leeg bewaard :think: er staat op dat ze leeg bewaard moeten worden.

wij hadden 1 kruik (december). Bij volgende beeb wil ik denk ik zo’n elektrische…

Wij hebben bij Lars 2 kruiken aangeschaft. Lars (geboren in augustus) eigenlijk geen kruiken gebruikt. Hij hield zichzelf goed warm en het was warm.



Bij Elin weer van zolder gehaald (leeg opgeruimd) en wel allebei regelmatig gebruikt. Elin is geboren in januari.



Ik heb ze wel van te voren getest of het rubbertje nog goed was.

volgens de gebruiksaanwijzing moeten ze leeg weggeborgen worden en dat is hier ook altijd keurig zo gedaan.



Maar ik zou de vol weggeborgen kruik gewoon testen. Vullen met heet water (zoals je een kruik altijd vult) en dan op een stuk papier wegleggen.

Zelfs als je niet direct water ziet zal je later kunnen zien of het papier nat is geweest doordat het dan wat ribbelt.



Enige wat ik kan bedenken is dat het niet goed zou kunnen zijn voor het rubbertje, maar dat is te vervangen.



En hier bij ons zomerkind helemaal geen kruikjes gebruikt.

Eerste week lag hij in het zhuis en daar lag hij op de kinderafdeling en daar is het knetterwarm (en dat was niet alleen mijn beleving als pasbevallen vrouw) en na die week kon hij zich prima warm houden.



Bij de andere kids de beide kruiken goed gebruikt. Na de kraamweek voornamelijk om kleertjes voor te warmen voor na het badje en voor in het wiegje als we naar buiten waren geweest.

Nummer 2 en 3 werden geboren met dikke vorst, dus dan was het echt wel lekker dat het wiegje warm was als we thuis kwamen uit de kou.



Nu bij de jongste hebben we ze een maandje gebruikt denk ik, misschien iets langer… oa ook voor het voorverwarmen van het reismandje op de duowagen die in de gang geparkeerd stond… niet echt warmste plekje in ons huis.

ik heb ze altijd vol bewaard (al meer dan 30 jaar gaan ze mee :mrgreen: ), omdat anders het rubbertje uitdroogt. Maar gezien de reacties hier vinden de huidige fabrikanten leeg beter…rare kwasten :smiley:

Hier twee kruikjes gebruikt bij beide eerste kindjes. Bij de eerste (geboren juni) maar 1 of dagen nodig gehad, bij de tweede (geboren januari) een kleine week. Ze zijn leeg en ze doen het nog voor strakkies :slight_smile: