Hallo,
Op elke uitzetlijst staat dat je kruiken nodig hebt.
Nu mogen wij geen gewone kruiken gebruiken, omdat wij de aerosleep gebruiken.Als de kruik dan mocht gaan lekken ligt het kindje in een badje met heet water. Nou kunnen we dan zo’n electrische kruik kopen.
Maar nu vroeg mijn man laatst of we geen kersenpitzak(of andere soort zak) mogen gebruiken. Dat is hetzelfde idee, maar dan goedkoper.
Weet iemand dit??
Gr Yvonne
Ik heb zo’n kersenpittenzak gekregen, maar vind het wel erg heet worden.
Wij hadden ook een aerosleep, maar een gewone kruik erin.
Groetjes,
Heleen
Volgens mij wordt een kersenpitkussen afgeraden.
de cosibag misschien een idee!
die kersenpitzak word idd afgeraden… ivm verbrandings gevaar…
Ik zou een kruik nemen, hier heb je meer controle op.
Nu moet ik wel zeggen dat ik een kersenpittenkussen gebruikte als Thijmen krampjes had.
Even in de magnetron, de ene kant tegen mijn buik, de andere kant tegen Thijmen zijn buikje en hij werd heel rustig :thumbup:
De kruiken even dubbel checken voor je ze in het bedje legt. Anders leg je er voor de zekerheid nog een extra doek tegenaan…
Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat kruiken zijn gaan lekken…
Dit kan er gebeuren… dus ik zeg niet dat je het niet moet doen maar wees dan erg erg voorzichtig… :-
Hittepit vat vlam
In brabant is een 6 weken oude baby maar net aan de verbrandingsdood ontsnapt. Een ouder zusje kwam de ouders waarschuwen dat er brand was in de kamer van de baby. Toen de vader de baby in veiligheid had gebracht en ging kijken wat de oorzaak was van de rook, bleken er kleine vlammen uit de hittepit te komen. Het matrasje, de dekentjes en het pakje van de baby bevatten vele schroeiplekken. Gelukkig bleef het bij de baby zelf beperkt met een lichte brandplek. Maar als de ouders er niet op tijd bij waren geweest had er veel erger kunnen gebeuren. De fabrikant van de hittepit geeft aan dat er sprake kan zijn van oververhitting van een hittepit, echter er zijn nooit eerder dergelijke ongelukken gemeld. Een hittepit wordt door veel ouders gebruikt als alternatief voor een kruik. Het is een zak gevuld met kersenpitten die vervolgens in de magnetron wordt verwarmd.
Een tip is hem regelmatig natspuiten met een plantenspuit…
Succes met je keuze… :-
Hej bedankt voor jullie antwoorden.
Het wordt dus een elektrische kruik van de babyplanet.
Dan maar iets duurder, maar veiligheid gaat voor alles.
Maar zit me net te bedenken dat ik em ook wel vaak mee in bed had. :think:
Zo’n kersenpitzak. gelukkig dat er niks gebeurd is.
@ silvia78 Wat is een cosibag???
Gr yvonne
mag je ook geen gewone rubberen kruik gebruiken bij een aerosleep? :think: (daar kan gewoon warm water in ipv bijna kokend water)
Geen flauw idee.
Mij werd verteld dat een kruik niet mag, omdat dat gevaarlijk kan zijn i.v.m eventuele lekkage. Maar of zo’n rubberen kruik mag…geen idee.
Weet iemand dat??
De kruik eruit voor je je babytje in bedje legt?
Ik heb een knuffel gekregen met een kersenpitkussentje erin, knuffel mag zo in de microgolf
Wij hebben zowel een kruik als een warmwaterzak gebruikt, samen met de Aerosleep, en niemand die daar ooit wat van gezegd heeft :think: Bovendiend: als je geen Aerosleep hebt, leg je vaak een plastic zeil onder het laken (tegen doorlekken van plasongelukken), dus dan ligt je kind toch nog steeds in een badje heet water? Die kruik moet gewoon niet gaan lekken! :naughty:
Dat plastic zeiltje mocht hier dan weer niet.
ivm met broeien.
hmm,
dat zeiltje mocht hier wel maar dan mocht dan de kruik weer niet op.
Kunnen die kraamverzorgsters niet op een convenant sluiten om eenduidige info te verstrekken 8) :mrgreen:
dat zou wel makkelijk zijn
:mrgreen: