Kruidvat Extra care dieetvoeding???

Ik ben sinds 2 weken overgestapt op flesvoeding…Heb 7 weken bv gegeven en wilde gaan afbouwen omdat ik straks weer gaan werken etc…Afijn, redenen genoeg maar daar gaat het even niet om.

Ik ben met Kruidvat Extra Care 1 begonnen en mijn meisje doet het er prima op! Gekozen voor extra care omdat mijn zoontje de eerste 4 maanden zo ontzettend last had van krampjes en spugen en ik geloof ik hier op KOK ergens had gelezen dat je in eerste instantie het beste kan overstappen naar een hypo allergene voeding.

Maar nu…heb inmiddels pak 3 opengemaakt en nu valt mijn oog ineens op de zin …dieetvoeding voor medisch gebruik en dat het door artsen of cb voorgeschreven zou moeten worden!! :shock: Heb ik daar bij de eerst pakken nu overheen gelezen??? Moet eerlijk bekennen dat het leek alsof het poeder ook iets anders van structuur en kleur was als die andere 2 pakken. Maar ik kan nergens op internet info vinden of daar ook nog verschil in is. Heb alleen gelet op dat ik niet nr 2 zou meenemen uit de winkel.

Nu is mijn dochtertje vandaag wat huilerig na voeding. Ik ben zo aan het twijfelen…ben ik nou gek of is het gewoon toeval?

Ik heb vorige week net contact met Kruidvat gehad, omdat ik dus ook over de veranderde structuur struikelde. Lianne zit nu sinds een maand aan de opvolgmelk (nummer 2) en dan ook Extra Care, ze had eerst Extra Care nummer 1. Ik heb altijd pakken gehad waar dat van dieetvoeding niet op stond en de poeder was wit, het is zwaarder en het mengt daardoor ook makkelijker. Nu had ik ineens een poeder wat naar mijn inziens hetzelfde was als voeding nummer 1. Het is geler, anders van structuur, je moet beter schudden om het te mengen.

Kruidvat wist me te vertellen dat ze een week of 3-4 geleden de poeder voor Extra Care nummer twee hebben aangepast. Het oude poeder is het fijne gele en op de nieuwe pakken staat Dieetvoeding en dat is het witte poeder. Als je het gele poeder hebt, dan heb je de eerdere voeding. Het witte is de verbeterde voeding. In beide gevallen heb je wel de juiste voeding, nummer 2, maar de samenstelling is anders.

Jij had dit bij de pakken nummer 1? Misschien dat ze daar dan precies hetzelfde mee gedaan hebben. Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij Kruidvat (je kunt een nummer bellen, dat staat op het pak), maar ik denk dat het iets vergelijkbaars is.

Het feit dat er nu op staat dat het dieetvoeding is en dat het voor medisch gebruik is, is niet iets nieuws. Dat staat namelijk op heel veel pakken en eigenlijk altijd op de speciale soorten voeding. Je hoeft je hier niets van aan te trekken, meestal overleggen mensen sowieso met een arts of het CB voordat ze speciale voeding gaan geven. Hypo-allergene voeding mag je gewoon geven, dat kan geen kwaad. Bij andere speciale soorten voeding zou ik wel eerst overleggen.

Dat je dochtertje huilerig is vandaag, heeft denk ik niks met de voeding te maken. Als je de juiste voeding hebt gegeven, dus de nummer 1 die je altijd geeft, dan is er niks aan de hand. Dan kan ze hier eigenlijk niet op reageren. Aan Lianne merkte je helemaal niks, misschien dat de smaak net ietsjes anders is. Maar verder is er eigenlijk totaal geen verschil.

Bedankt voor je snelle reactie Jippie!!

Ben echt gerustgesteld. Ik denk inderdaad dat ze dat bij 1 dan ook hebben gedaan want wat jij schrijft bedoel ik precies. Eerst gelere voeiding en nu was ie witter en wat anders van structuur…

Als je eerst de gelige voeding had, die fijner van structuur is, dan heb je de eerdere voeding. Het witte en zwaardere poeder is de nieuwe voeding. Dat geldt in elk geval voor de nummer 2. Maar ik neem aan dat ze nummer 1 dan ook vernieuwd hebben. Dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken!

Wil ook even reageren. Hier wordt al 5 maanden extra care 1 gebruikt maar wat raar is dat de ene keer in het pak de poeder zacht en fluffig is zeg maar mooi van structuur zoals jullie al omschrijven en de andere keer had afgelopen dagen ook weer zo’n zak dan lijkt het wel of er vocht in de zak is gekomen. Heel dik en veel klonten en het pakt ook niet echt lekker op met he opschep lepeltje. Ook raar de ene keer zakt het meteen door het water en de andere keer blijft het op het water drijven. Verder geen klagen hoor over de voeding :wink:

Hoort dat zo?

Hoi Diana,

Ik heb nog nooit gehad dat het lijkt alsof er vocht in het zakje heeft gezeten en de poeder heel klonterig is. Was dat de laatste keren zo met het witte poeder of had je dat eerder ook met het gelige poeder? Het witte is plakkeriger en daardoor misschien wat klonteriger, het is zwaarder en zakt zo het water in. Het gele poeder is fijner en blijft meer op het water drijven en dat moet je ook beter schudden.

Als het echt heel klonterig is en het lijkt alsof er in het zakje vocht bij gekomen is, dan zou ik het voor de zekerheid even navragen bij Kruidvat.

Hoi Jippie,

Leuke (nick)naam trouwens :mrgreen:

Wat jij uitlegt over het gelige en witte spul van de poeder is mij nooit opgevallen voor mij is het 1 kleur :? wat je uitlegt over het zakken in het water klopt wel de ene keer zakt het zo en de andere keer dus weer niet. Het viel me op vandaar dus mijn opmerking aanzien jullie het er ook over hadden. Bedankt voor je reactie :thumbup: :wink:

Ik snap het we beter nu en begrijp dat het zo hoort dan.

Dan denk ik dat jij steeds dezelfde voeding hebt gehad, anders was het je wel opgevallen. Het verschil in kleur en structuur zie je heel duidelijk. Als je echt twijfelt of de voeding wel goed is, gewoon het nummer op het pak bellen voor de zekerheid! Dat nummer is 24 u per dag beschikbaar.

Ik snapte jouw nick nooit zo goed, want ik wist niet wat L Word was. Ik had zoiets van: L word(t) fan… van wat?! :mrgreen: :oops: Maar het is dus een serie. Mijn nick is nu wel van toepassing, na 5 jaar was het dan eindelijk van JIPPIE!!! Maar ik schrijf hier al een jaar of 4 mee.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap trouwens!

Hoi Jippie,

Oke dat wist ook nog niet eens van het nummer maar bedankt voor de tip :thumbup:

Hhihiihh ja die nick van mij moet je echt kennen anders snap je hem niet. Vond hem leuk :mrgreen: en het is indd een serie :wink: wel super dat het na 5 jaar jippie was en bedankt voor de felicitatie :wink: