kruidvat comfort

hallo,



Mijn zoontje van 3 weken is opeens ontzettend veel gaan spugen. Nu heeft het cb mij geadviseerd om jbp-voeding te gaan gebruiken. Nu heb ik die van het Kruidvat hier staan.



Hij krijgt 7 keer 90ml. Nu vind ik het onzin om iedere keer water te gaan koken. Duurt 's nachts ook te lang. Hoe doen jullie dit? De andere voeding maakte ik voor 24 uur klaar maar dat gaat met dit spul niet.



Ook merk ik dat de voeding dikker is en dus niet door de speen kan. Maar ik heb het idee als ik al een grotere speen ga nemen dat hij te gulzig gaat drinken!



Groetjes suus

Ik kook gewoon een waterkoker vol water, laat dat afkoelen en doe het in een omgespoelde frisdrankfles… Zo heb je voor een dag meer dan genoeg gekookt water…

Water in de fles opwarmen en dan voelen naar de temp en dan als die goed is voeding erbij…

Om het water niet te veel te laten afkoelen (en omdat ik nu mis met standaard) die ik per dag die voedingcontainers klaarmaken, je weet wel, die reisdingen…

Da’s één keer per dag even aftellen en klaar…



Ik heb het voeden met een driestanden speen gedaan… Eerst gewoon op stand 1 en als je merkt dat hij harder moet gaan zuigen (omdat het indikt) draai je hem naar de twee…

Bij Benthe werkte dat goed…



Succes!!!

Ik lees ff mee want zit met hetzelfde; hier ook een meisje wat spuugt… Heb de voeding van het Kruidvat ook geprobeerd maar die werd inderdaad ontzettend dik en Mila krijgt t er echt niet uit, ook niet met de drie standen speen…



Wat nu?

Gewoon geen water koken maar kraanwater gebruiken, zie ander topic. 8)



3 standen speen van Bibi vond ik ideaal. Als ze daar op de grootste stand er nog niets uit krijgt dan maak je hem te dik dus dan moet je er minder JBPM in doen. Gewoon per fles even kijken tot je de gewenste dikte hebt en dat voortaan maken. Met een driestanden speen moet ze het toch wel makkelijk kunnen drinken anders is ie echt te dik.

Suus, omdat de voeding dikker is gaat hij er ook nog steeds niet echt makkelijker uit met een grotere speen dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Dus idd 3 standen speen proberen.



Ik las net trouwens even terug, tis me nu niet duidelijk of jullie zelf JBPM toevoegen of dat de voeding van het kruidvat ook kant en klare voeding heeft met dat er in. Anders zou je dus gewoon weer de gewone voeding kunnen kopen van het kruidvat en zelf los de nutriton (=JBPM) kunnen toevoegen om zo de dikte zelf te bepalen. Op dat laatste was dus mijn voorgaande antwoord gebaseerd. :smiley:

He dames,



Dank je voor de tips. De comfort van het kruidvat zit al jbp in. Ries heeft er niet goed op gereageerd. Nu is mij geadviseerd om Friso 1 en Friso comfort te combineren. Andere baby’s hadden hier hele goede ervaringen mee.



Ik heb nu een 3 standen speen aangeschaft, hij krijgt er nu meer uit en ik neem gewoon wat meer pauze’s tussen het drinken door.



Groetjes Suus

Inderdaad zit het er bij t Kruidvat al in, dat is voor Mila dus te dik blijkbaar… ga anders zelf wel eens aan de slag met dat spul toevoegen… Maar bedankt voor de reacties!



Liefs Puma

He,



Op aanraden van mijn schoonzusje gebruik ik nu friso 1 gemixt met friso comfort. Ries reageert hier heel erg goed op. Huilen is veel minder en hij geeft minder terug.



Bij de kruidvatvoeding heb ik tot 's nachts half 5 met hem rond moeten lopen van de krampjes.



Op dit moment doe ik eenderde comfort maar ga dit langzaam opbouwen naar twee-derde!



Groetjes suus

comfort voeding van te voren klaarmaken en weer opwarmen schijnt trouwens niet echt een goed plan te zijn heb ik gehoord, spul wordt soort van beton… Maar misschien heb jij andere ervaringen (die wil ik dan graag horen want ik maak het wel altijd vers klaar en vind het ook veel gedoe :smiley: )

Benthe krijgt hier ook Standaard en Comfort gemengd…



Ik heb van die voedingscontainers en besteed nog geen 5 minuten aan het klaarmaken van de voeding. ! x per dag de 5 containers vullen, is ook makkelijker met tellen… Mocht je je vergissen, kun je het teruggooien :wink:



Dan is het alleen een kwestie van met voedingstijd een flesje water warm maken en één zo’n container erin legen,… Da’s in mijn ogen toch geen gedoe???

ik gebruik gewoon barleduc water…ff in de magnetron, poeder erbij en klaar… :wink:

Ik gebruik 2 scheppen friso normaal en 2 scheppen friso comfort. Ik gebruik dus gewoon kraanwater (staat ook op de verpakking van friso normaal) wel uit de koude kraan en warm dit op. Alle poeder erbij en dan héél goed schudden en geen klontjes en alles mooi opgelost.



nanda

@troi wrote:

comfort voeding van te voren klaarmaken en weer opwarmen schijnt trouwens niet echt een goed plan te zijn heb ik gehoord, spul wordt soort van beton… Maar misschien heb jij andere ervaringen (die wil ik dan graag horen want ik maak het wel altijd vers klaar en vind het ook veel gedoe :smiley: )




wahaha, jaa, dat had ik dus… dacht, doe het volgens het boekje, water koken, poeder er in, en hup, de twee flessen in de koelkast… nou, mevrouwtje kreeg het niet uit de speen en ik liep snachts te schelden, heen en weer te rennen van boven naar beneden voor een andere speen… duss, ik doe het poeder gewoon in die containertjes, dat ik niet hoef te scheppen, en dan gewoon water in de magnetron. Wat een gedoe allemaal…

@luna2002 wrote:

Ik gebruik 2 scheppen friso normaal en 2 scheppen friso comfort. Ik gebruik dus gewoon kraanwater (staat ook op de verpakking van friso normaal) wel uit de koude kraan en warm dit op. Alle poeder erbij en dan héél goed schudden en geen klontjes en alles mooi opgelost.



nanda




ik draai de melk altijd rond in de fles, van schudden krijg je er weer een hoop lucht in en krijgen ze ook weer krampen…