Kruidenroomkaas

Bij de V&D en de Bakker Bart (bijv.) heb je van die heerlijke broodjes kruidenroomkaas.

Wie o wie heeft een recept voor mij van die kruidenroomkaas?

Ik vind dat echt enorm lekker :drool: .



Het zal vast wel simpel zijn, maar ik ben niet zo’n kookwonder, dus dat krijg ik niet zelf verzonnen :wink: .

als ik het goed heb is dat de pertonella en die is gewoon in bakjes te koop bij supermarkt of kaasboer



en oh die roomkaas is inderdaad zo lekker heerlijk vers pistolet petronella ham en dan sla :drool:

Gunst, daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat vind ik gewoon bij de kazen in de koeling?

Volgens mij kan je dat (bijna) overal wel kopen! Die is erg lekker!

Had dus ‘advies’ gehad die van de AH te kopen… die niet te eten was :oops:

Die van de Aldi is wel lekker, en dan een beetje verse bieslook erdoor roeren :wink:



Of gewoon met Boursin :thumbup:

Let er dan wel op dat je vraagt om Petrella… De eerste keer dat ik vroeg om petronella zei de kaasboer dat die niet werkte bij hem :mrgreen:

Hier haal ik Petrella op de markt… :thumbup:

@Cell wrote:

Let er dan wel op dat je vraagt om Petrella… De eerste keer dat ik vroeg om petronella zei de kaasboer dat die niet werkte bij hem :mrgreen:

Hier haal ik Petrella op de markt… :thumbup:




:doh: die bedoelde ik dus ook :oops:



en die is zo lekker :drool:

O whaha, ik kon onder petronella al niets vinden op google. Ik dacht, nou dan zoek ik vanavond wel in de winkel. :lol:



Maar petrella dus :thumbup: .

vind de kruidenkaas bij de V&D wel veel lekkerder dan ‘gewone’ petrella hoor… dat word ook echt vers gemaakt, weet niet precies het recept, maar die van de V&D is veel dikker dan gewone Petrella…

wat ook lekker is gewoon een bakje miree kruiden room kaas bij de supermarkt en daar beetje yoghurt door roeren !



mmm heerlijk joh!

Ik heb het recept gevonden via google…




  • Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
  • Kwark (1/4e deel)
  • Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
  • Roomkaas (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)



    Roer de roomkaas met de kwark los totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.

Oh zo lekker he! :drool:

Bij de Lidl hebben ze sinds kort bakjes verse roomkaas met bieslook en die smaak vind ik er héél erg op lijken :drool: